Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) - propozycja na lato(a) - Trends Magazines

Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) – propozycja na lato(a)

Wiosna, lato, jesień – o tych porach roku kabriolet ma rację bytu i zapewnia masę wrażeń z jazdy. Obecnie jedną z ciekawszych propozycji dla miłośników jazdy z wiatrem we włosach jest używane BMW 2 Cabrio, które można kupić za coraz rozsądniejsze kwoty.

Ambicją wielu kierowców jest zakup sportowego auta. A co kryje się za tym określeniem? W zasadzie trudno powiedzieć, bo dla jednego będzie to przede wszystkim moc, ktoś inny zaakceptuje słaby silnik w zamian za świetne wyważenie i prowadzenie. Nie brakuje też osób, które myśląc o sportowym aucie mają przed oczyma pojazd z otwartym dachem. Czy ma to sens? Jak najbardziej. W końcu od początku motoryzacji sportowe auta miały otwarte nadwozia, podczas gdy pozostałe modele były sukcesywnie „zamykane”, a do dziś bolidy czy niektóre wyścigowe prototypy są pozbawione dachu. To obniża ich masę i położenie środka ciężkości, a do tego potęguje i tak mocne wrażenia z jazdy. We współczesnych samochodach, coraz bardziej izolujących kierowcę i pasażera od otoczenia, składany brezentowy dach może okazać się nie lada atrakcją – dzięki niemu można poczuć, że faktycznie się jedzie.

Kupujemy używane BMW Z4 E89 – czy to dobra inwestycja?

Udany bliźniak

F23 to pod względem technicznym, nie licząc mechanizmu składania dachu i niezbędnych elementów usztywniających otwarte nadwozie, bliźniak modelu F22, który z kolei w linii prostej wywodzi się z serii 1 oznaczonej kodem F20. Efekt? Zamienników nie brakuje, a dopóki nie uszkodzimy elementów nadwoziowych, łatwo dokupimy także używane części. Techniczne koneksje oznaczają także przenikanie się dopracowanej technologii, w tym świetnie zestrojonego zawieszenia, przyjemnego w obsłudze systemu multimedialnego iDrive oraz szerokiej palety silników.

Kupujesz używane BMW? Prawdopodobnie jest bite

Oferta jednostek napędowych w przypadku otwartej wersji nadwoziowej dwójki nie została istotnie okrojona. Nie ma w niej wariantu M2, ale mocarne M235i czy M340i, jak i oszczędne, ale zrywne diesle czy napęd xDrive – jak najbardziej. Jaki motor wybrać? Zdania zapewne będą podzielone. My odradzamy montowane do 2016 roku benzynowe silniki starej daty – 2.0 N20 i 3.0 N55. Znacznie lepiej od nich – zarówno w kwestii trwałości, jak i podatności na tuning – wypadają nowocześniejsze 1.5 R3 B38, 2.0 R4 B48 i 3.0 R6 B58. Jeżeli ktoś nosi się z zamiarem zakupu diesla, powinien pamiętać, że do 2015 roku dostępna była tylko dwulitrówka N47, którą później zastąpiono nowej generacji silnikiem B47.

Co wybrać? Celowalibyśmy także w nowsze jednostki. I raczej w egzemplarz z bardzo precyzyjną sześciobiegową skrzynią niż ośmiobiegowym automatem ZF 8HP. Dlaczego? Dostępność pojazdów z manualem topnieje, a w przyszłości mogą być one poszukiwane. Do tego skrzynia ZF 8HP nie jest tak pancerna, jak jej poprzednicy.

Następca legend

Elegancka linia nadwozia BMW serii 2 Cabrio nie jest zaburzana przez pałąk przeciwkapotażowy (jego rolę pełnią wystrzeliwane pałąki), a po złożeniu brezentowe zadaszenie zajmuje mało miejsca, więc nie trzeba było projektować nadmiernie rozbudowanego tyłu. Wraz z atrakcyjnymi przednimi reflektorami i zgrabnym tyłem sprawia to, że BMW serii 2 Cabrio w ocenie części kierowców jest jednym z bardziej proporcjonalnych modeli i godnym następcą takich legend, jak E30 czy E36. Oczywiście ich bezpośrednim spadkobiercą jest seria 4, która jednak znacząco się zwiększyła – dotyczy to zarówno wymiarów, jak i masy.

Używane BMW 2 Active Tourer (2014–2021) – opinie, wady, zalety

Z drugiej strony, planując zakup używanego BMW serii 2 należy pamiętać, że nie jest to model dla osób ceniących przestronność wnętrza czy wybitną pojemność bagażnika. W tym przypadku jest „w sam raz” i nic ponad to! Pod względem wykończenia dwójka stoi szczebel niżej od czwórki. W dolnych partiach kokpitu czy na boczkach drzwiowych tworzywo jest rzeczywiście twarde i niezbyt miłe w dotyku. Ma jednak przyjemną dla oka fakturę. Estetyka wnętrza zależy od konfiguracji danego egzemplarza. Opcjonalne listwy dekoracyjne czy fotele z M-pakietu są w stanie znacząco poprawić jego wygląd.

Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) – to sprawdź przed kupnem

Liczba używanych egzemplarzy BMW serii 2 Cabrio nie jest duża, ale dostępne auta są zwykle w dobrym stanie, z ograniczonymi przebiegami, bogatym wyposażeniem i niezłym wyposażeniem. Zwykle, bo oczywiście można też trafić na uzdatnione do jazdy „rozbitki”, co jest niemal pewne w przypadku egzemplarzy sprowadzanych z USA. Warto pamiętać, że otwarte nadwozia znacznie gorzej od zamkniętych znoszą poważniejsze uderzenia. Wartość pojazdu jest na tyle duża, że nawet rozległe naprawy przed sprzedażą, oczywiście wykonywane niezgodnie z technologią zalecaną przez producenta, dla sprzedającego mają finansowe uzasadnienie. Stąd przedzakupowa kontrola to konieczność.

Polecamy zacząć od sprawdzenia pojazdu na podstawie numeru VIN – zwłaszcza w przypadku egzemplarzy z USA po wpisaniu do go wyszukiwarki pojawią się zdjęcia, jeżeli auto było licytowane na aukcji. Warto też rozważyć wykupienie płatnego raportu. Kolejnym krokiem powinna być wnikliwa kontrola w serwisie, ze szczególnym naciskiem na poszukiwanie śladów wypadkowości.

Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) – jaki silnik wybrać?

Jak wspomnieliśmy, silniki N20 niespecjalnie zasługują na polecenie: miały poważne problemy, m.in. z układem smarowania – wymiana pompy oleju to koszt kilku tysięcy złotych. Ich kolejnym słabym punktem okazały się łańcuchy rozrządu. Nawet w delikatnie traktowanych samochodach potrafiły się rozciągnąć już po 40.000–60.000 km. Wymiana wraz z napinaczem kosztuje ok. 2.000 zł. Jak w przypadku każdego współczesnego samochodu, warto być przygotowanym na błędy zgłaszane przez elektronikę. W dieslach realne są problemy z EGR czy filtrami sadzy.

Silniki benzynowe potrafią spalać spore ilości oleju. Przy wyższych przebiegach mogą hałasować przednie zawieszenia oraz tylne dyferencjały. Realne są też problemy z wtryskiwaczami – znane z innych modeli BMW z bezpośrednim wtryskiem. Pozakupowy serwis powinien obejmować wymianę oleju w napędzie xDrive oraz skrzyni biegów. Wydłuży to żywotność tych trudnych i drogich w naprawie podzespołów. Szarpanie towarzyszące zmianie biegów świadczy o tym, że to ostatni dzwonek na wymianę oleju w przekładni. Warto porozmawiać ze sprzedającym i zapytać, jak serwisował auto. Wiele samochodów miało wykupionych pakiet serwisowy. Czy to plus? I tak, i nie! BMW zaleca duże interwały między kolejnymi wymianami oleju. Niektórzy kierowcy w trosce o silnik między nimi wymieniają olej w niezależnych serwisach.

Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) – dobra inwestycja?

W Polsce kabriolety nigdy nie cieszyły się dużą popularnością. W chwili przygotowywania artykułu na nabywców czekało dosłownie kilkanaście egzemplarzy BMW serii 2 Cabrio. Spośród nich można było wyłowić atrakcyjnie skonfigurowane egzemplarze z bezwypadkową przeszłością i pełną historią serwisową. Ceny sprawnych, zarejestrowanych egzemplarzy zaczynają się od ok. 90.000 zł. Warto dołożyć przynajmniej kilkanaście, a może i kilkadziesiąt tysięcy. Dlaczego? Seria 2 Cabrio jeszcze długo nie straci świeżości, daje dużo przyjemności z jazdy, a brak bezpośredniego następcy będzie działał na korzyść tego modelu – ceny nie powinny gwałtownie spaść.

Szymon Łukasik
Fot. BMW

PLUSY

+ ponadczasowa stylistyka

+ dobre prowadzenie

+ bogata paleta silników

MINUSY

– wysokie ceny ofertowe

– mała liczba dostępnych aut

– awarie niektórych silników

Używane BMW 2 Cabrio (2015–2021) – silniki

Benzynowe

1.5 R3: 218i (136 KM, 220 Nm); 2.0 R4: 220i (184 KM,

270 Nm), 228i (245 KM, 350 Nm), 230i (252 KM, 350 Nm)

3.0 R6: M235i (326 KM, 450 Nm), M240i (340 KM, 500 Nm)

Diesel

2.0 R4: 218d (143 KM, 320 Nm; 150 KM, 320 Nm), 220d

(184 KM, 380 Nm; 190 KM, 400 Nm), 225d (218 KM, 450 Nm;

224 KM, 450 Nm)

Kalendarium

2014 – prezentacja BMW serii 2 Cabrio (F23)

2015 – rozpoczęcie sprzedaży

2017 – face lifting

2021 – debiut modelu G42, cabrio nie doczekało się następcy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Mazda CX-5 Skyactive-G Newground auto od przodu

Mazda CX-5 Skyactive-G Newground. Czy to rozsądny wybór?

Jak wygląda Mazda CX-5, szczególnie w czerwonym, metalizowanym kolorze wie praktycznie każdy kierowca. Druga generacja tego kompaktowego SUV-a jest bowiem dostępna od kilku lat na naszych drogach. My spędziliśmy kilka dni w odświeżonej Mazdzie CX-5 Newground. Zewnętrznie to subtelne zmiany, trudne do zauważenia dla przeciętnego użytkownika. Mamy inny zestaw zderzaków i lamp, które z przodu…

Rekord świata w jeździe na wstecznym Rimac Nevera

Rekord świata w jeździe na wstecznym pobity. Mało który samochód pojedzie tak szybko przodem!

Jak szybko można pojechać na biegu wstecznym? Wielu próbowało, ale mamy wrażenie, że rekord ustanowiony przez Rimaca długo nie zostanie pobity. Jaki jest rekord świata w jeździe na wstecznym? Rimac Nevera to piekielnie szybki wóz, mający na koncie wiele rekordów świata. Wyprodukowany w Chorwacji elektryczny potwór zrobił tak duże wrażenie, że Bugatti postanowiło połączyć siły…