Użytkowe nowości Volkswagena. Na prąd, wodór i napędzane... siłą mięśni - Trends Magazines

Użytkowe nowości Volkswagena. Na prąd, wodór i napędzane… siłą mięśni

Na targach IAA 2018 w Hanowerze marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawiła pięć nowych pojazdów z napędem elektrycznym – modele I.D. BUZZ Cargo, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, zasilanego wodorem Craftera HyMotion oraz rower Cargo e-Bike.

Ostatni z wymienionych był największą niespodzianką. Trójkołowy Cargo e-Bike sprawdzi się w centrach miast, jako pojazd docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta. Źródłem mocy jest nie tyko siła mięśni kierowcy. Będzie go wspomagał silnik elektryczny o mocy 250 W, który działa do prędkości 25 km/h. Na tyle, w zakresie elektryfikacji rowerów pozwala prawo. Najmniejszy w historii pojazd dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe 210 kg ładowności oraz platformę na skrzynię skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Specjalna konstrukcja przedniej osi sprawia, że skrzynia umocowana na platformie nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie, zapewniając stabilność. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze. W sprzedaży Cargo e-Bike pojawi się już w 2019 roku.

We współpracy z firmą ABT Volkswagen opracował elektryczne modele e-Caddy i e-Transporter. Oba zostały zaprezentowane w malowaniu niemieckich taksówek. Nieprzypadkowo. E-Caddy z zasięgiem 220 km idealnie sprawdzi się podczas codziennej jazdy po mieście, gdzie diesel nie jest szczególnie oszczędny. Elektryczny Transporter będzie oferowany w dwóch wersjach. Bazowa otrzyma taki sam akumulator, co e-Caddy (37,3 kWh). Za dopłatą dostępne będą ogniwa mieszczące 74,6 kWh. W zależności od konfiguracji zasięg będzie wynosił 208 km i 400 km.

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wkroczyła na nowy dla siebie teren, prezentując Craftera HyMotion – dużego vana z ogniwami paliwowymi, które zamieniają wodór w energię elektryczną, zużywaną następnie przez silnik. Zbiorniki mieszczą 7,5 kg wodoru, co przekłada się na 500 km zasięgu. Tankowanie zajmuje kilka minut. Właśnie dzięki temu nowy bezemisyjny model może okazać się szczególnie atrakcyjny do komercyjnych zastosowań. Na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, gdy jednak pojawi się odpowiednia infrastruktura mógłby wejść do seryjnej produkcji.

Już za dwa lata na drogach pojawią się nowe, elektryczne Volkswageny z rodziny I.D. W jej ramach planowane jest wprowadzenie następcy kultowego Bullika. Jego prototyp to I.D. BUZZ. W Hanowerze zaprezentowano dostawczą odmianę pojazdu, czyli I.D. BUZZ Cargo. Model wyróżnia się nowoczesną stylistyką, niezwykle przestronnym wnętrzem, wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot). Dzięki zastosowaniu platformy MEB (specjalnie opracowana z myślą o autach elektrycznych) – zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – zasięg może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Oczywiście Volkswagen skrzętnie wykorzystał przestrzeń wewnątrz hali, by zaprezentować szerokiej publiczności paletę dostępnych już modeli z naciskiem na możliwość ich precyzyjnego dopasowania do oczekiwań klienta. W Hanowerze prezentowano m.in. karetkę na bazie Amaroka, fabrycznie nowego food trucka i przeróżne zabudowy (warsztatowe, służb drogowych, rekreacyjne, itd.). Z mocnej strony pokazały się także należące do koncernu Volkswagen AG marki Man i Scania oraz południowo-amerykański oddział, który na rodzimy rynek produkuje autobusy i samochody ciężarowe.

 

Podobne

E36 Turbo kontra R35 GTR

Zobaczcie jak Nissan R35 GTR staje do wyścigu z BMW E36 Turbo. Najlepsze? Chyba mina kierowcy GTR'a! Aha, i nie ma sensu przewijać, bo Dyno i Onboard z tej "kupety" są równie dobre. E36 Turbo Co wiemy o tym BMW? Pod maską jest silnik M52B28 z kutymi tłokami i korbowodami. Są też wałki rozrządu z…

Volkswagen rozpoczyna rozwój i produkcję własnych ogniw akumulatorowych

W Salzgitter (Dolna Saksonia) do 2023/24 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy przy testowaniu i produkcji ogniw akumulatorowych - 300 w centrum rozwojowym Volkswagena i linii pilotażowej, 700 w ramach joint venture pomiędzy Northvolt i Volkswagenem w celu budowy i eksploatacji akumulatorów i fabryki ogniw. Ponad miliard euro ma zostać zainwestowany w rozwój ogniw akumulatorowych…