Użytkowe nowości Volkswagena. Na prąd, wodór i napędzane… siłą mięśni
Na targach IAA 2018 w Hanowerze marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawiła pięć nowych pojazdów z napędem elektrycznym – modele I.D. BUZZ Cargo, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, zasilanego wodorem Craftera HyMotion oraz rower Cargo e-Bike.
Ostatni z wymienionych był największą niespodzianką. Trójkołowy Cargo e-Bike sprawdzi się w centrach miast, jako pojazd docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta. Źródłem mocy jest nie tyko siła mięśni kierowcy. Będzie go wspomagał silnik elektryczny o mocy 250 W, który działa do prędkości 25 km/h. Na tyle, w zakresie elektryfikacji rowerów pozwala prawo. Najmniejszy w historii pojazd dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe 210 kg ładowności oraz platformę na skrzynię skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Specjalna konstrukcja przedniej osi sprawia, że skrzynia umocowana na platformie nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie, zapewniając stabilność. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze. W sprzedaży Cargo e-Bike pojawi się już w 2019 roku.
We współpracy z firmą ABT Volkswagen opracował elektryczne modele e-Caddy i e-Transporter. Oba zostały zaprezentowane w malowaniu niemieckich taksówek. Nieprzypadkowo. E-Caddy z zasięgiem 220 km idealnie sprawdzi się podczas codziennej jazdy po mieście, gdzie diesel nie jest szczególnie oszczędny. Elektryczny Transporter będzie oferowany w dwóch wersjach. Bazowa otrzyma taki sam akumulator, co e-Caddy (37,3 kWh). Za dopłatą dostępne będą ogniwa mieszczące 74,6 kWh. W zależności od konfiguracji zasięg będzie wynosił 208 km i 400 km.
Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wkroczyła na nowy dla siebie teren, prezentując Craftera HyMotion – dużego vana z ogniwami paliwowymi, które zamieniają wodór w energię elektryczną, zużywaną następnie przez silnik. Zbiorniki mieszczą 7,5 kg wodoru, co przekłada się na 500 km zasięgu. Tankowanie zajmuje kilka minut. Właśnie dzięki temu nowy bezemisyjny model może okazać się szczególnie atrakcyjny do komercyjnych zastosowań. Na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, gdy jednak pojawi się odpowiednia infrastruktura mógłby wejść do seryjnej produkcji.
Już za dwa lata na drogach pojawią się nowe, elektryczne Volkswageny z rodziny I.D. W jej ramach planowane jest wprowadzenie następcy kultowego Bullika. Jego prototyp to I.D. BUZZ. W Hanowerze zaprezentowano dostawczą odmianę pojazdu, czyli I.D. BUZZ Cargo. Model wyróżnia się nowoczesną stylistyką, niezwykle przestronnym wnętrzem, wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot). Dzięki zastosowaniu platformy MEB (specjalnie opracowana z myślą o autach elektrycznych) – zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – zasięg może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).
Oczywiście Volkswagen skrzętnie wykorzystał przestrzeń wewnątrz hali, by zaprezentować szerokiej publiczności paletę dostępnych już modeli z naciskiem na możliwość ich precyzyjnego dopasowania do oczekiwań klienta. W Hanowerze prezentowano m.in. karetkę na bazie Amaroka, fabrycznie nowego food trucka i przeróżne zabudowy (warsztatowe, służb drogowych, rekreacyjne, itd.). Z mocnej strony pokazały się także należące do koncernu Volkswagen AG marki Man i Scania oraz południowo-amerykański oddział, który na rodzimy rynek produkuje autobusy i samochody ciężarowe.
Krzysztof Kolendo to jeden z naszych czytelników. Jego projektem jest VW Golf MK II z 1991 roku. Modyfikacje, które dotychczas przeprowadził to: (więcej…)
Od kilku tygodni trwa ogólnopolska mobilizacja do udziału w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy pod hasłem „Przejrzyj na oczy”. W tym roku celem jest zebranie pieniędzy na zapewnienie najwyższych standardów diagnostyki i leczenia wzroku u najmłodszych. Jedną z atrakcji towarzyszących WOŚP są aukcje charytatywne na portalu Allegro. Zasady są podobne, jak podczas zwykłej aukcji. Właściciel wystawia…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.