Tuningowy surfing Golfa Mk4 - Trends Magazines

Tuningowy surfing Golfa Mk4

VW_Golf_Mk4_tuning

Wśród zmodyfikowanych Golfów znaleźć można samochody reprezentujące różne prądy tuningowe, w tym Nową Falę. Oto surfujący Golf Mk4.

VW_Golf_Mk4_tuning

Krzysztof, występujący na forach jako „kysio913”, nabył czarnego Golfa IV zimą 2010 roku. Była to bogato wyposażona wersja z jubileuszowej edycji Generation, którą Volkswagen opracował dla uczczenia 25-lecia modelu. Dwadzieścia pięć lat to, według firmy z Wolfsburga, czas dzielący dwa pokolenia – stąd nazwa edycji.


Zamów prenumeratę

 

Generation charakteryzuje się napisem „Golf” na progach, zderzakami, listwami, obudowami lusterek i klamkami w kolorze nadwozia oraz przyciemnionymi tylnymi światłami RSSR (Red/Smoked/Smoked/Red). Specjalnie dla tego jubileuszowego modelu dobrano lakier Technoblau Metallic, choć oferowano także dziewięć innych kolorów.

VW_Golf_Mk4_tuning

 

Mimo że seryjne koła Generation to model Montreal, kupione przez Krzysztofa auto miało aluminiowe felgi TSW Venom. Poza tym różniło się od innych samochodów z tej serii brakiem niebieskich wykończeń we wnętrzu, co związane było z faktem, iż zamówiono do niego skórzaną tapicerkę.

VW_Golf_Mk4_tuning

Na początku wiosny 2011 roku nowy właściciel przystąpił do intensywnych tuningowych działań. Seryjne zawieszenie zostało zastąpione gwintem FK AK Street.

VW_Golf_Mk4_tuning

Produkty tej firmy należą do przystępnych cenowo i zdaniem Krzysztofa ich możliwości są zadowalające. O wybranym przez siebie zawieszeniu były już właściciel prezentowanego Golfa mówi, iż wybierało nierówności i charakteryzowało się odpowiednią sztywnością.

VW_Golf_Mk4_tuning

Krzysztof zadowolony był zarówno z prowadzenia auta, jak i z tego, iż po obniżeniu o 7 cm kompaktowy Volkswagen po prostu ładnie wyglądał. Mimo braku poszerzeń po takim zabiegu samochód w seryjnych dość ciemnych barwach nawiązywał do German Style.

VW_Golf_Mk4_tuning

Wkrótce po montażu gwintu prawy przedni błotnik pokryty został sticker bomb, czyli „bombą z naklejek” lubianą przez fanów stylu JDM. W podobny sposób ozdobiony został znaczek Volkswagena na tylnej klapie oraz konsola środkowa.

VW_Golf_Mk4_tuning

Na pokrywie silnika znalazła się charakterystyczna naklejka nadająca stylizacji auta zadziorny charakter. By osiągi choć częściowo z nim współgrały, firma Kingsoft zadbała o to, by z seryjnego silnika AGR osiągającego 90 KM przy 3750 obr./min i 210 Nm przy 1900 obr./min wycisnąć 115 KM.

VW_Golf_Mk4_tuning

Dopełnieniem zmian było przemalowanie felg na różowo, co można uznać za zabieg nawiązujący do Nowej Fali oraz montaż systemu audio.

VW_Golf_Mk4_tuning

Po sezonie auto przeszło „detuning”, który zajął raptem dwa dni. Usunięte zostały naklejki, a felgi TSW ustąpiły miejsca seryjnym. Po wymontowaniu gwintowanego zawieszenia jedyną modyfikacją pozostał program silnika.

VW_Golf_Mk4_tuning

W kwietniu 2012 roku, po odsłużeniu kilku miesięcy u taty Krzysztofa, samochód został sprzedany. Wszystko wskazuje na to, że nowa właścicielka będzie traktować go raczej użytkowo. Krzysztof udowodnił jednak, że „tuningowy surfing”, polegający na złapaniu fali i powrocie do brzegu, może przynieść ciekawe efekty.

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

VW_Golf_Mk4_tuning

VW Golf Mk4

SILNIK/NAPĘD:  1.9 TDI (model AGR); seryjnie: moc 90 KM przy 3750 obr./min, 210 Nm przy 1900 obr./min, po modyfikacji: 115 KM i ok. 380 Nm

NADWOZIE:  pięciodrzwiowe, wersja Generation wyprodukowana na 25-lecie Golfa, lakier Technoblau Metallic (LW5Y), oryginalne światła ksenonowe, oklejone: błotnik, zderzak i emblemat Volkswagena na tylnej klapie, po sesji dodana została osłona klapy silnika, czyli bra

KOŁA/OPONY:  17-calowe TSW Venom, szerokość 8 cali, opony z przodu Fulda 205/45, opony z tyłu Continental 205/45/17

ZAWIESZENIE:  gwintowane FK AK Street

WNĘTRZE:  gałka zmiany biegów wersji Generation, seryjne podgrzewane fotele wykończone jasną skórą, „sticker bomb” na konsoli środkowej

AUDIO:  radio JVC EXAD z DVD, komplet głośników wraz z wysokotonowymi firmy HERTZ, skrzynia basowa JBL, wzmacniacz HELIX dark blue, kondensator Hollywood

WŁAŚCICIEL:  Krzysztof „kysio913”

STYL:  elementy różnych stylów: JDM, German, Nowa Fala

(VW TRENDS 2/2012)


Zamów prenumeratę

 

Podobne

Ciekawe wcielenie BMW E30 318i – nie przejdziesz obojętnie

Rzadko zdarza się, że pokazujemy ponownie to samo auto. Są jednak projekty, o których warto wspomnieć po raz pierwszy, drugi, trzeci… i tak bez końca. Dlaczego? Tak właśnie jest z youngtimerami, zwłaszcza zmodyfikowanymi z pasją i według własnego planu. Okazuje się, że dzięki starannie dobranym elementom z epoki można całkowicie odmienić styl auta. Paradoksalnie, im…

E30 Meguiar's SEMA 2019

Zbuntowane E30 – SEMA 2019 – TUNING

Na stoisku znanego amerykańskiego producenta kosmetyków samochodowych Meguiar's można spotkać jedno z najbardziej szalonych E30, jakie widziały nasze oczy. Samochód ma amerykański body-kit Live To Offend, dach z carbonu oraz zupełnie nową ramę pomocniczą z przodu, w której osadzony jest silnik V8. Z tyłu mamy bezpieczny wyścigowy bak paliwa i ogromny dyfuzor. Wnętrze to czysty styl…