Tuningowy surfing Golfa Mk4 - Trends Magazines

Tuningowy surfing Golfa Mk4

VW_Golf_Mk4_tuning

Wśród zmodyfikowanych Golfów znaleźć można samochody reprezentujące różne prądy tuningowe, w tym Nową Falę. Oto surfujący Golf Mk4.

VW_Golf_Mk4_tuning

Krzysztof, występujący na forach jako „kysio913”, nabył czarnego Golfa IV zimą 2010 roku. Była to bogato wyposażona wersja z jubileuszowej edycji Generation, którą Volkswagen opracował dla uczczenia 25-lecia modelu. Dwadzieścia pięć lat to, według firmy z Wolfsburga, czas dzielący dwa pokolenia – stąd nazwa edycji.


Zamów prenumeratę

 

Generation charakteryzuje się napisem „Golf” na progach, zderzakami, listwami, obudowami lusterek i klamkami w kolorze nadwozia oraz przyciemnionymi tylnymi światłami RSSR (Red/Smoked/Smoked/Red). Specjalnie dla tego jubileuszowego modelu dobrano lakier Technoblau Metallic, choć oferowano także dziewięć innych kolorów.

VW_Golf_Mk4_tuning

 

Mimo że seryjne koła Generation to model Montreal, kupione przez Krzysztofa auto miało aluminiowe felgi TSW Venom. Poza tym różniło się od innych samochodów z tej serii brakiem niebieskich wykończeń we wnętrzu, co związane było z faktem, iż zamówiono do niego skórzaną tapicerkę.

VW_Golf_Mk4_tuning

Na początku wiosny 2011 roku nowy właściciel przystąpił do intensywnych tuningowych działań. Seryjne zawieszenie zostało zastąpione gwintem FK AK Street.

VW_Golf_Mk4_tuning

Produkty tej firmy należą do przystępnych cenowo i zdaniem Krzysztofa ich możliwości są zadowalające. O wybranym przez siebie zawieszeniu były już właściciel prezentowanego Golfa mówi, iż wybierało nierówności i charakteryzowało się odpowiednią sztywnością.

VW_Golf_Mk4_tuning

Krzysztof zadowolony był zarówno z prowadzenia auta, jak i z tego, iż po obniżeniu o 7 cm kompaktowy Volkswagen po prostu ładnie wyglądał. Mimo braku poszerzeń po takim zabiegu samochód w seryjnych dość ciemnych barwach nawiązywał do German Style.

VW_Golf_Mk4_tuning

Wkrótce po montażu gwintu prawy przedni błotnik pokryty został sticker bomb, czyli „bombą z naklejek” lubianą przez fanów stylu JDM. W podobny sposób ozdobiony został znaczek Volkswagena na tylnej klapie oraz konsola środkowa.

VW_Golf_Mk4_tuning

Na pokrywie silnika znalazła się charakterystyczna naklejka nadająca stylizacji auta zadziorny charakter. By osiągi choć częściowo z nim współgrały, firma Kingsoft zadbała o to, by z seryjnego silnika AGR osiągającego 90 KM przy 3750 obr./min i 210 Nm przy 1900 obr./min wycisnąć 115 KM.

VW_Golf_Mk4_tuning

Dopełnieniem zmian było przemalowanie felg na różowo, co można uznać za zabieg nawiązujący do Nowej Fali oraz montaż systemu audio.

VW_Golf_Mk4_tuning

Po sezonie auto przeszło „detuning”, który zajął raptem dwa dni. Usunięte zostały naklejki, a felgi TSW ustąpiły miejsca seryjnym. Po wymontowaniu gwintowanego zawieszenia jedyną modyfikacją pozostał program silnika.

VW_Golf_Mk4_tuning

W kwietniu 2012 roku, po odsłużeniu kilku miesięcy u taty Krzysztofa, samochód został sprzedany. Wszystko wskazuje na to, że nowa właścicielka będzie traktować go raczej użytkowo. Krzysztof udowodnił jednak, że „tuningowy surfing”, polegający na złapaniu fali i powrocie do brzegu, może przynieść ciekawe efekty.

Andrzej Szczodrak

Fot. Mikołaj Urbański

VW_Golf_Mk4_tuning

VW Golf Mk4

SILNIK/NAPĘD:  1.9 TDI (model AGR); seryjnie: moc 90 KM przy 3750 obr./min, 210 Nm przy 1900 obr./min, po modyfikacji: 115 KM i ok. 380 Nm

NADWOZIE:  pięciodrzwiowe, wersja Generation wyprodukowana na 25-lecie Golfa, lakier Technoblau Metallic (LW5Y), oryginalne światła ksenonowe, oklejone: błotnik, zderzak i emblemat Volkswagena na tylnej klapie, po sesji dodana została osłona klapy silnika, czyli bra

KOŁA/OPONY:  17-calowe TSW Venom, szerokość 8 cali, opony z przodu Fulda 205/45, opony z tyłu Continental 205/45/17

ZAWIESZENIE:  gwintowane FK AK Street

WNĘTRZE:  gałka zmiany biegów wersji Generation, seryjne podgrzewane fotele wykończone jasną skórą, „sticker bomb” na konsoli środkowej

AUDIO:  radio JVC EXAD z DVD, komplet głośników wraz z wysokotonowymi firmy HERTZ, skrzynia basowa JBL, wzmacniacz HELIX dark blue, kondensator Hollywood

WŁAŚCICIEL:  Krzysztof „kysio913”

STYL:  elementy różnych stylów: JDM, German, Nowa Fala

(VW TRENDS 2/2012)


Zamów prenumeratę

 

Podobne

VW Golf Mk 1 Pirelli auto od frontu

VW Golf Mk 1 w stylu Show & Shine

To tylko stary Golf Mk 1, ale od razu przyciąga wzrok lśniącymi chromami, pięknym błyszczącym lakierem i karbonowymi elementami. Idealny przedstawiciel  Show&Shine. Jego historia sięga 2000 roku, kiedy to Piotrek „Beny” kupił Golfa IV GTi. Ilość koni mechanicznych ze 150 szybko wzrosła do 190, koła zwiększyły średnicę do 18 cali i dobrze wypełniły nadkola dzięki…

VW Golf 1 GTI Pirelli widok z przodu

Golf i GTI Pirelli z silnikiem Corrado

Dziś w Europie Środkowej i Zachodniej ten kultowy prekursor klasy kompaktowej wywołuje tylko pobłażliwy uśmiech na twarzy fanów motoryzacji. Czasy jego chwały minęły bezpowrotnie, został wyparty przez nowocześniejszych następców. Wprawdzie jego zmodyfikowana w niewielkim stopniu odmiana CitiGolf wciąż jest produkowana w Republice Południowej Afryki, jednak niewielu o tym wie. Przed nami Golf 1 GTI Pirelli.…