Forumowy pseudonim Dominika wskazuje na zainteresowanie muzyką drum’n’bass. Jednak jego Golf I Cabrio kojarzy się z popularnym również w Niemczech rockiem z elementami muzyki poważnej. Cechy charakterystyczne dla stylu German – ciemno, nisko i szeroko, łączy z założeniami Cult Style’u, czyli klasycznie, nisko i estetycznie.
Wyprodukowane w 1991 roku auto, które służy do jazdy po Sopocie, nazywanym przez redaktorów serwisu turystycznego Wirtualnej Polski kurortem pełnym życia, napędzane jest silnikiem 2H o pojemności 1,8 litra. Dominik kupił je od kolegi występującego na forum jako ToMeK_86, który nabył je dwa lata wcześniej z szerokimi plastikowymi listwami oraz pozbawioną znaczka osłoną chłodnicy o szerokich szczebelkach.
Na dokonane przez Tomka i wcześniejszych właścicieli modyfikacje złożyły się: usunięcie środkowego tłumika, montaż gwintowanego zawieszenia MTS Technik, założenie obręczy Ronal Turbo R10, instalację czerwonych tylnych lamp Frankani oraz reflektorów przednich typu clear z krzyżami. Tomek nabył także nowy dach i poddał samochód lakierowaniu.
Po zakupie Dominik zdecydował się na zmianę kilku elementów. Listwy boczne zastąpił gumowymi z chromem. Zamontował też grill starego typu z chromowanym znaczkiem i listwami. Podstawą nowego pomysłu na auto stały się obręcze BBS RS 001 o średnicy 15 cali. Początkowo szerokość przednich felg wynosiła 8 cali, a tylnych 8,5 cala. Później dobrane zostały szersze ranty.
Kolejną modyfikacją była zmiana tylnych lamp na przyciemnione, produkowane przez firmę Fifft. Przed jej dokonaniem Dominik udał się do warsztatu Tune-Up, gdzie poddał auto badaniu na hamowni. Uzyskane wyniki– 101 KM przy 5304 obr./min oraz 147 Nm przy 2827 obr./min, oznaczały, iż silnik jest w zaskakująco dobrym stanie. Pracy wymagały natomiast nadwozie i wnętrze. Pierwsze zabiegi kuracji odmładzającej przeprowadził u kolegi z forum VWPomorze – „M1chała”. Dach został zaimpregnowany preparatem 303 Fabric Guard. Lakier poddano zaś czyszczeniu glinką i ręcznie wypolerowano przy użyciu środków Meguiars Ultimate Compound i Autoglym Super Resin Polish. Wykorzystano też wosk Collinite 476s.
Gdy prace te zostały zakończone, założono dokładkę przeznaczoną dla Golfa II GTI w poliftingowej wersji z szerokim zderzakiem, wprowadzonej w sierpniu 1989 roku. Dominik, który chętnie uczestniczy w zlotach, zaopatrzył się w tablice o wymiarach wymaganych w Belgii.
Przed spotkaniem w Nowym Stawie, które odbyło się 30 kwietnia 2011 roku, zmienił również ranty felg. Aktualnie mają szerokość 8,5 cala z przodu oraz 9 cali z tyłu. Na tak przygotowane obręcze naciągnięte zostały opony Nankang NS2 185/45.
Na majowe otwarcie sezonu organizowane przez klub Mk1Cabrio Dominik zamontował światła firmy Wesem, które zastąpiły przednie reflektory typu clear.
W lipcu 2011 roku samochód został poddany kolejnym zabiegom pielęgnacyjnym. Tym razem „M1chał” do polerowania lakieru przy użyciu maszyny Meguiars Dual Action wykorzystał pomarańczową gąbkę i pastę Menzerna Fast Gloss FG500.
Na zimę Dominik planował montaż zabudowy audio w bagażniku, modyfikację nadkoli, polakierowanie zderzaków, nakładek i progów, zastosowanie negatywu oraz zadbanie o felgi.
W marcu 2012 roku odebrał fotele RECARO obszyte seryjnym materiałem z wersji Classic Line.
Choć szerokie felgi i kilka przyciemniających elementów zbliżają auto do nurtu German Style’u, w nowym sezonie zyskało ono kilka klasycznych akcentów bliższych Cult Style’owi. Uszczelka przedniej szyby zastąpiona została chromowanym klinem. Dominik zamontował też chromowane lusterka boczne. Po znalezieniu dzięki koledze, Frankowi, właściwej rury wlewu paliwa, założył również chromowany korek.
Ostatnie jak do tej pory zmiany to zastąpienie przyciemnionych przednich kierunkowskazów oryginalnymi pomarańczowymi oraz montaż kierownicy Raid HP o średnicy 28 cm.
Nie jest to jednak koniec prac nad granatowym kabrioletem. Dominik szykuje się do założenia przygotowanych już chromowanych listw wokół szyb. Szuka również klamek Porsche, planuje też zastąpić aktualnie używany gwint zawieszeniem KW Variant 2. Nie zapomniał także o zamiarze odmalowania zderzaków, progów oraz nakładek. Ukoronowaniem wszystkich zabiegów może stać się zmiana silnika na 1,8 l turbo. Wtedy tuningowa klasyka na dobre połączy się z mocnym brzmieniem wydechu.
Andrzej Szczodrak
Fot. Mikołaj Urbański
VW Golf I Cabrio 1,8 l 1991 r.
SILNIK/NAPĘD: 2H o pojemności 1781 ccm, seryjnie: 98 KM przy 5400 obr./min, 143 Nm przy 3000 obr./min, usunięty tłumik środkowy, wynik z hamowni: 101 KM przy 5304 obr./min oraz 147 Nm przy 2827 obr./min
NADWOZIE:Seryjny kolor Classic Blue Metallic Clearcoat (LC5N), dokładka dla Golfa II GTI w poliftingowej wersji z szerokim zderzakiem, reflektory przednie Wesem, pomarańczowe przednie kierunkowskazy,brązowe lampy tylne Fifft, tablice rejestracyjne stylizowane na belgijskie
KOŁA/OPONY:BBS RS 001 8,5×15 cali z przodu, 9×15 cali z tyłu, Opony Nankang NS2 185/45
ZAWIESZENIE: Gwintowane MTS Technik
WNĘTRZE: Kierownica Raid HP o średnicy 28 cm
AUDIO: Radio JVC KD-SH 909r black z MP3, skrzynia basowa BLAUPUNKT GTB 1200, wzmacniacz Blaupunkt GTA 2 Special Mk II
WŁAŚCICIEL: Dominik
STYL: Cult Style, elementy German Style’u
PODZIĘKOWANIA: Dla dziewczyny za wyrozumiałość, dla taty i całego zespołu „BGA auto serwis”, znajomych z vwpomorze.pl i z innych forów za pomoc.
(VW TRENDS 4/2012)