Tuning silnika BMW N63 - Trends Magazines

Tuning silnika BMW N63

BMW 750i G11 silnik

Specjaliści od tuningu turbosprężarek – TurboZentrum przygotowali pakiet wzmacniający dla jednostki BMW N63. Ta już w serii nie narzeka na brak mocy, ale jak wiadomo – tej nigdy za wiele. 

Jednostka BMW N63 to motor V8 o pojemności 4,4 litra. W zależności od modelu moc waha się pomiędzy 407-450 KM. Moment obrotowy wynosi 600 Nm. Na brak mocy więc nie można narzekać, ale jeśli można mieć więcej, to czemu nie! Firma TurboZentrum oferuje potężny Stage 2, gdzie hybrydowa turbosprężarka osiąga nawet 650 KM! Tak dostrojony motor BMW N63 przewyższa nawet oryginalne modele M z jednostką S63 o mocy nawet 635 KM w BMW M5 CS. Oczywiście, przy takim wzroście mocy konieczne są pewne modyfikacje, dlatego tutaj zmieniono i wzmocniono silnik.

Stage 2 polega na zmianie rozmiaru koła sprężarki. Wymiary i konstrukcja koła są obliczane, aby pasowały do ​​obudowy sprężarki i współgrały z całą resztą. Wielu dostawców lubi wybierać koło, które jest aktualnie dostępne w asortymencie, ale zaniedbują proporcje od strony wydechu, a na tym cierpi wydajność. Ponieważ TurboZentrum jest w stanie wykuć koła sprężarki do ich specyfikacji, efekt końcowy jest zawsze na najwyższym poziomie.

Zaletą jest tutaj nie tylko znacznie wyższa wydajność, ale także mniejsze obciążenie turbosprężarki. To dlatego, że turbo dmucha powietrze już przy znacznie niższej prędkości turbosprężarki, co wpływa pozytywnie na trwałość.

W kolejnym kroku, obudowa sprężarki jest frezowana na wymagany wymiar. Ponadto wszystkie ulepszenia stage’u 2 otrzymują wzmocnione łożyska, aby turbosprężarka była bardziej wytrzymała, a tym samym mogła wytrzymać wzrost mocy.

Więcej informacji na temat tuningu turbosprężarki w silniku BMW N63 znajdziecie na stronie producenta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW ID. Buzz – powrót Bulliego w nowoczesnej formie

Trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Auto wyróżnia się spośród szaro-czarnych nowoczesnych aut nie tylko wesołymi kolorami, ale też stylistyką. Auto jest bardzo kompaktowe i ma napęd na tył! Nowy VW ID.Buzz naśladuje swojego protoplastę T1 i tak jak tamtem nie jest wielkiem dostawczakiem. Nadwozie mierzy 4712 mm długości. Rozstaw osi to 2988 mm. W wersji…