Tuning elektroniczny BMW M4 - Trends Magazines

Tuning elektroniczny BMW M4

Producenci samochodów dążą do możliwie dużej unifikacji rozwiązań technicznych. Zaciera to różnice między poszczególnymi wersjami silnikowymi czy nadwoziowymi, jak również daje spore pole manewru firmom tuningowym. Przeszczepiając elementy zawieszeń czy manipulując osprzętem i elektroniką silnika można upodobnić tańszy model do znacznie droższej i szybkiej wersji.

Na taki krok zdecydowała się firma Alpha-N Performance. Tuner wziął na warsztat BMW serii 4. Przestrojenie elektroniki sterującej trzylitrowym silnikiem zamieniło fabryczne 306 KM i 400 Nm w 367 KM i 520 Nm. Przepaść dzielącą 435i od znacznie droższego M4 (431 KM i 550 Nm) udało się częściowo zasypać. Aby zastrzyk sił napędowych nie poszedł na marne, Alpha-N Performance wyposażyła czwórkę w gwintowane zawieszenie Öhlins Road&Track i 19-calowe felgi OZ Racing Superturismo z oponami w rozmiarach 235/35 i 255/30.

Warto dodać, że Alpha-N Performance proponuje także kurację wzmacniającą wysokoprężne435d. W fabrycznym wydaniu silnik zapewnia 313 KM i 630 Nm. Wystarczyła jednak ingerencja w elektronikę, by uzyskać 374 KM i 740 Nm. To już rewiry, nieoferowanego w serii 3, potrójnie doładowanego diesla M Performance (381 KM i 740 Nm). Szkoda, że Alpha-N Performance słowem nie wspomina o osiągach zmodyfikowanych czwórek. Z pewnością wgniatają w fotele.

 

Podobne

Tuning BMW E30 widok z przodu

Wyróżniające się BMW E30 w stylu german i swapem silnika z E46

Kilkudziesięcioletnie bawarskie samochody cieszą się w naszym kraju niesłabnącym zainteresowaniem. Jedni widzą w nich relatywnie tanie auto dające przyjemność z jazdy, inni obdarzają wyjątkowym uczuciem i cieszą się z posiadania pełnoprawnego klasyka. Są także tacy, którzy według własnego gustu modyfikują swoje bawarki. Jedną z takich osób jest Piotr, właściciel prezentowanej E30 w stylu german. BMW E30 serii 3 zadebiutowało w 1982 roku i było…

BMW 315/1 Sport widok od tyłu

Wyjątkowa historia BMW 315/1 Sport – jedno z zaledwie 242 sztuk!

Z fabryki wyjechały zaledwie 242 sztuki i każda z osobna potrafi zaskoczyć niejednego miłośnika marki swoją wyjątkową historią. Doskonałym tego przykładem jest pochodzące z 1934 roku BMW 315/1 Sport. Przedstawione na zdjęciach BMW 315/1 Sport Jan Milczek zakupił na początku lat 70. Mająca wówczas 40 lat maszyna stała w jednym z garaży pod Warszawą. Samochód nie był kompletny, ponadto został przerobiony w celu uzyskania dodatkowych miejsc dla…