Tuning elektroniczny BMW M4 - Trends Magazines

Tuning elektroniczny BMW M4

Producenci samochodów dążą do możliwie dużej unifikacji rozwiązań technicznych. Zaciera to różnice między poszczególnymi wersjami silnikowymi czy nadwoziowymi, jak również daje spore pole manewru firmom tuningowym. Przeszczepiając elementy zawieszeń czy manipulując osprzętem i elektroniką silnika można upodobnić tańszy model do znacznie droższej i szybkiej wersji.

Na taki krok zdecydowała się firma Alpha-N Performance. Tuner wziął na warsztat BMW serii 4. Przestrojenie elektroniki sterującej trzylitrowym silnikiem zamieniło fabryczne 306 KM i 400 Nm w 367 KM i 520 Nm. Przepaść dzielącą 435i od znacznie droższego M4 (431 KM i 550 Nm) udało się częściowo zasypać. Aby zastrzyk sił napędowych nie poszedł na marne, Alpha-N Performance wyposażyła czwórkę w gwintowane zawieszenie Öhlins Road&Track i 19-calowe felgi OZ Racing Superturismo z oponami w rozmiarach 235/35 i 255/30.

Warto dodać, że Alpha-N Performance proponuje także kurację wzmacniającą wysokoprężne435d. W fabrycznym wydaniu silnik zapewnia 313 KM i 630 Nm. Wystarczyła jednak ingerencja w elektronikę, by uzyskać 374 KM i 740 Nm. To już rewiry, nieoferowanego w serii 3, potrójnie doładowanego diesla M Performance (381 KM i 740 Nm). Szkoda, że Alpha-N Performance słowem nie wspomina o osiągach zmodyfikowanych czwórek. Z pewnością wgniatają w fotele.

 

Podobne

Różne pomysły na BMW E23

Lektura o rekinach przynosi wiele zaskakujących informacji. Największy z nich, żarłacz wielorybi, to niegroźny dla ludzi planktonożerca, a za ataki odpowiada ryba o mało agresywnie brzmiącej nazwie ‒ żarłacz tępogłowy. Na pytanie, czy pełne niespodzianek są E23, największe „rekiny” BMW, chcemy odpowiedzieć wraz z właścicielami dwóch wyjątkowych egzemplarzy ‒ Adamem i Krystianem. (Z archiwum TRENDS)…

BMW 2002 Inka Orange

BMW mówi, żeby nie kupować nowych aut, ale dbać o te starsze

Podpisujemy się pod tym rękami i nogami! Dość kontrowersyjnej wypowiedzi dopuściła się szefowa BMW ds. zrównoważonego rozwoju - Monika Dernai.  BMW już w kilku oświadczeniach przedstawiło swój punkt widzenia na przyszłość motoryzacji. Najpierw dość sceptycznie określili decyzję UE o zakazie sprzedaży aut spalinowych w 2035 roku, potem oświadczyli, że nie zrezygnują z silników spalinowych tak…