Tuning BMW M3 E92 - przeszczep silnika z M5! - Trends Magazines

Tuning BMW M3 E92 – przeszczep silnika z M5!

BMW E92 przez wielu jest uważane za najdoskonalszego przedstawiciela rodziny M3. To w dużej mierze zasługa wolnossącego 4.0 V8, które kipi siłą i uwielbia pracę na wysokich obrotach.

Silnik S65B40 jest pochodną 10-cylindrowego motoru S65B50. Skoro kluczowe elementy obu jednostek są analogiczne, przekładka teoretycznie powinna być możliwa.

 

Alpha-N Performance spróbowało wyposażyć M3 E92 w silnik 5.0 V10 z M5. Pasował. A gdyby pójść krok dalej i zwiększyć jego pojemność? Również ta operacja zakończyła się powodzeniem. Uzyskano 5,8 litra. Kiedy silnik był rozebrany na części pierwsze, zoptymalizowano kształt kanałów dolotowych w głowicach, zamontowano ostrzejsze wałki rozrządu oraz metalowe katalizatory. Po wystrojeniu elektroniki pomiar na hamowni wskazał, że silnik generuje 640 KM. Przypomnijmy, że mowa o wolnossącym, wysokoobrotowym V10, który zapewnia niebywale ostrą reakcję na gaz, a do tego pracuje w relatywnie lekkim i zwartym samochodzie.

Znaczące wzmocnienie silnika pociągnęło za sobą konieczność udoskonalenia układu jezdnego. M3 oznaczane przez twórców symbolem BT2 otrzymało gwintowane zawieszenie oraz koła w rozmiarach 265/35 R19 i 305/35 R19 z oponami Dunlop Sport Maxx GT. Seryjne nie pozostały też hamulce. Alpha-N Performance zaproponowało układ złożony z 6-tłoczkowych zacisków i 380-milimetrowych tarcz dla przedniej osi oraz 4-tłoczkowych zacisków i tarcz o średnicy 355 mm na tył.

Karoserię obłożono pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego. Zmianie uległy oba zderzaki, dyfuzory pod nimi oraz przednie i tylne błotniki. Wnętrze nie zdradza, że pod maską drzemie monstrualny silnik. Kubełkowe fotele Recaro i boczki drzwiowe obszyto pikowaną kremową skórą. Takiego wystroju prędzej spodziewalibyśmy się po serii 7 niż ekstremalnej wersji M3. Skóry nie żałowano też na obszycie deski rozdzielczej, konsoli środkowej, podsufitki i słupków drzwiowych.

(BMW TRENDS 1/2016)

Podobne

BMW M1

Magiczne BMW M1 – FILM

Iain Tyrell to mechanik, który podróżuje po całym świecie, żeby regulować gaźniki "na słuch" w najdroższych i najbardziej egzotycznych klasykach. Jego brytyjski warsztat zajmuje się odbudowami bardzo wyjątkowych samochodów. Mercedes 300 SL Gullwing, Lamborghini Miura to dla Tyrell's Classic Workshop chleb powszedni.   BMW M1 Jakiś czas temu Iain rozpoczął prezentowanie swoich prac na youtube.…

BMW kontra lokomotywa! X5 xDrive50 vs. Lxd2

BMW kontra lokomotywa! X5 xDrive50 vs. Lxd2. Mocarne i majestatyczne  X5 xDrive50i i lokomotywa Lxd2. Czy mają równe szansa, a może mają coś wspólnego? Znacznie więcej niż z pozoru mogłoby się wydawać! Wielkości fizyczne bywają trudne do wyobrażenia. Stają się bardziej namacalne, gdy dysponujemy punktami odniesienia. Prędkość? Jej wielkości doświadczamy, kiedy policjant wręcza nam mandat,…