Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy do poprawy? - Trends Magazines

Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy do poprawy?

Chwilę przed świętami otwarto najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Chodzi oczywiście o Tunel na Ursynowie w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy, znajdującej się na drodze S2. Teraz okazuje się, że jego nawierzchnia nie jest najlepszej jakości. 

W dniu otwarcia, 22 grudnia przejechało pod tunelem – uwaga – 67 tysięcy pojazdów. Od tego czasu minął ponad tydzień i wiele więcej osób zdążyło przejechać się już nową drogą. Pojawiło się jednak sporo skarg, dotyczących stanu nawierzchni i komfortu jazdy.

Jak podaje Super Express, auta „dziwnie bujają i szarpią”, a nawet „skaczą po nierównym betonie”. Inny kierowca stwierdził, że: „Samochodem telepie, jakbym jechał po drewnianym moście albo kocich łbach”.

Czy wina leży w źle położonych płytach betonowych, z których wykonana jest nawierzchnia? Nie. Okazuje się, że tak ma być. Tak stwierdza rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA, Małgorzata Tarnowska:

„Nawierzchnia w tunelu jest nawierzchnią betonową charakteryzującą się dylatacjami pomiędzy płytami, co może wpływać na odczucia kierowców. Nawierzchnia w tunelu, jak każda inna, w trakcie odbiorów przeszła szereg badań, a otrzymane wyniki spełniają normy jakościowe.”

W zasadzie nie można do tego nic dodać. My nie mieliśmy jeszcze okazji przejechać się najdłuższym tunelem w Polsce i nie możemy odnieść się do faktycznego stanu drogi. Ciekawi nas jednak wasze zdanie. Jechaliście tą drogą? Dajcie poniżej znać, jakie są wasze wrażenia. 

Konrad Maruszczak

fot. GDDKiA

5
Jak jeździ się na nowej drodze w tunelu pod Ursynowem?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Trabant_tuning_widok z przodu

Trabant to też… Volkswagen i można go tuningować!

Na pewno zadajecie sobie pytanie, co do licha na stronie VW TRENDS robi Trabant? Oto odpowiedź prosto z Wikipedii! „Trabant 1.1 to model produkowany na licencji Volkswagena od 1990 r., kiedy został wyposażony w silnik czterosuwowy o pojemności 1043 ccm oraz mocy 29 kW (39,5 KM)”. Niewątpliwie jest to dość naciągane, bo Trabi produkowany był…

Nauczyć się żyć drogą – wywiad z Calluna Trip

Dotarli do Kanady, USA i Meksyku. Zajrzeli też do Gwatemali i Belize. Odwiedzili mnóstwo ciekawych miejsc. Mierzyli się z trudnościami, codziennością i własnymi demonami. Uczyli się żyć chwilą i po prostu cieszyć drogą. Aga i Bartek  spędzili rok w swoim 50-letnim VW T2, pokonując nim 50 tys. km. O tym, jak ciekawa i pełna przygód była ta wyprawa poczytaj w…