TSI - ewolucja udanych silników VW - Trends Magazines

TSI – ewolucja udanych silników VW

Napis na masce Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

Inżynierowie Volkswagena stale rozwijają jednostki napędowe. Najnowszymi owcami ich prac są mocne, oszczędne i przyjazne środowisku silniki TSI evo z rodziny EA211.

Silnik Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

TSI o małych pojemnościach są obecne na rynku od 15 lat. W 2012 roku w Golfie VII zadebiutowała ich nowa generacja, oznaczona kodem EA211, której znakiem rozpoznawczym jest paskowy napęd rozrządu. Na przełomie 2016 i 2017 roku czterocylindrowe jednostki poddano gruntownej modyfikacji, przy okazji zwiększając pojemność 1,5 litra – wcześniej oferowano silniki 1.2/1.4 TSI. W 2019 roku udoskonalono trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI (oferuje 90–115 KM). Od tego czasu oba motory noszą ozanczenie EA211 evo.

Jakie nowinki technologiczne wniosły silniki TSI – przeczytaj TUTAJ.

Podobne

Pierwszy crossover Volkswagena czyli Golf II Cross Country – galeria zdjęć

Zanim SUV-y oraz crossovery opanowały motoryzacyjny rynek Volkswagen pokazał światu ciekawego Golfa II Cross Country. Samochód posiadał napęd 4x4 oraz w przeciwieństwie do aktualnych crossoverów sprawnie poruszał się w terenie. T-Cross to współczesna interpretacja miastoodpornego Volkswagena. Który model według Was poradzi sobie lepiej poza miastem?

VW T1 Westfalia SO23 i Garbus 1200

Stare Volkswageny warte fortunę: T1 Westfalia SO23 i Garbus 1200

Motoryzacja łączy pokolenia. To powiedzenie, z którym trudno się nie zgodzić. Buduje także przyjaźnie i pozwala na nawiązywanie wielu ciekawych znajomości. Potwierdzeniem tej tezy jest historia Michała i Neila. Dwóch przyjaciół, którzy poznali się dzięki zamiłowaniu do klasycznych Volkswagenów. Zacznę dość przewrotnie. Tekst, który właśnie czytacie, miał w ogóle nie powstać. A przynajmniej nie w takiej formie. Należący do Michała Garbus…