TSI - ewolucja udanych silników VW - Trends Magazines

TSI – ewolucja udanych silników VW

Napis na masce Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

Inżynierowie Volkswagena stale rozwijają jednostki napędowe. Najnowszymi owcami ich prac są mocne, oszczędne i przyjazne środowisku silniki TSI evo z rodziny EA211.

Silnik Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

TSI o małych pojemnościach są obecne na rynku od 15 lat. W 2012 roku w Golfie VII zadebiutowała ich nowa generacja, oznaczona kodem EA211, której znakiem rozpoznawczym jest paskowy napęd rozrządu. Na przełomie 2016 i 2017 roku czterocylindrowe jednostki poddano gruntownej modyfikacji, przy okazji zwiększając pojemność 1,5 litra – wcześniej oferowano silniki 1.2/1.4 TSI. W 2019 roku udoskonalono trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI (oferuje 90–115 KM). Od tego czasu oba motory noszą ozanczenie EA211 evo.

Jakie nowinki technologiczne wniosły silniki TSI – przeczytaj TUTAJ.

Podobne

Praktyczny Passat B5 V6 w wersji kombi

Volkswagen Passat – do bólu poprawna stylistyka nadwozia, funkcjonalne wnętrze i... no właśnie. Ten egzemplarz jest bardzo dobrze zamaskowanym ścigaczem w wersji Variant. Kierowca tego pojazdu ma prawdziwego asa w rękawie. A nawet dwa! Po pierwsze, moc auta została znacznie zwiększona, po drugie, już seryjnie zostało wyposażone w napęd na dwie osie, co daje mu…

Używany Karmann Ghia (1955‒1974). Coraz cenniejszy

Najpiękniejszy model w historii Volkswagena drożeje z roku na rok. Używany Karmann Ghia za małe pieniądze nie wchodzi już w grę, a próba odrestaurowania kompletnie zniszczonego egzemplarza przypomina stąpanie po polu minowym – można stracić i nerwy, i... jeszcze większe pieniądze. Przed laty wszystko wyglądało inaczej. Nie kupowało się gotowego samochodu. Jedne firmy specjalizowały się…