TSI - ewolucja udanych silników VW - Trends Magazines

TSI – ewolucja udanych silników VW

Napis na masce Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

Inżynierowie Volkswagena stale rozwijają jednostki napędowe. Najnowszymi owcami ich prac są mocne, oszczędne i przyjazne środowisku silniki TSI evo z rodziny EA211.

Silnik Volkswagena Golfa 1.5 eTSI

TSI o małych pojemnościach są obecne na rynku od 15 lat. W 2012 roku w Golfie VII zadebiutowała ich nowa generacja, oznaczona kodem EA211, której znakiem rozpoznawczym jest paskowy napęd rozrządu. Na przełomie 2016 i 2017 roku czterocylindrowe jednostki poddano gruntownej modyfikacji, przy okazji zwiększając pojemność 1,5 litra – wcześniej oferowano silniki 1.2/1.4 TSI. W 2019 roku udoskonalono trzycylindrową jednostkę 1.0 TSI (oferuje 90–115 KM). Od tego czasu oba motory noszą ozanczenie EA211 evo.

Jakie nowinki technologiczne wniosły silniki TSI – przeczytaj TUTAJ.

Podobne

VW Polo kończy 50 lat. Producent przygotował coś specjalnego

Pierwszy VW Polo zjechał z taśmy produkcyjnej dokładnie pięć dekad temu. By uczcić tę okrągłą rocznicę, marka z Wolfsburga wprowadza na rynek specjalną odmianę tego auta – Polo Edition 50. Mały kompakt Volkswagena kończy 50 lat. Pierwsze egzemplarze Polo zjechały z taśmy wiosną 1975 roku, ale prace nad stworzeniem małego Volkswagena rozpoczęły się 4 lata…

Tiguan 2.0 TDI vs. Tiguan 2.0 BiTDI – dwa charaktery

Szerokie wachlarze wersji silnikowych oraz duże możliwości personalizacji pozwalają na przyrządzenie Tiguana w różnych smakach. Nam Volkswagen zaserwował SUV-a w wersji ostrej i łagodnej. Która okazała się bardziej apetyczna? Niecałe 100 tysięcy złotych wystarczy na bazowego Tiguana z napędem na przednią oś i 125-konnym 1.4 TSI. Osiągi będą wystarczające, miejsca w kabinie i przestrzeni w…