Toyota Yaris GR - 3 cylindry i 500 KM - Trends Magazines

Toyota Yaris GR – 3 cylindry i 500 KM

Te liczby mówią same za siebie – ekipa brytyjskiego SVM stworzyła najmocniejszego Yarisa GR na świecie. 

Już seryjna Toyota Yaris GR robi niemałe wrażenie. Napęd na cztery koła, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 260 KM i pierwsza setka w 5,5 s. To osiągi godne niejednego auta sportowego. Jednak dla niektórych to za mało. Znacznie za mało. Brytyjski zespół SVM postanowił dorzucić trochę „koksu” do małego japończyka. 

Wydawałoby się, że niewiele można już wycisnąć z jednostki 3-cylindrowej, a jednak. W zależności od tankowanego paliwa, silnik po przeróbkach SVM może osiągać od 420 do nawet 500 KM! Taka moc wymusiła wprowadzenie wielu innych modyfikacji w obrębie silnika.

Na przykład turbosprężarka jest teraz hybrydowa, została opracowana przez firmę SVM. Mocarny Yaris otrzymał nowy układ wydechowy SVM, karbonowy układ dolotowy od Venturi, nową odmę oraz specjalnie opracowane ECU od Bailey Performance.

Żeby trzymać auto w ryzach konieczna była zmiana zawieszenia, a żeby zatrzymać małego wariata zamontowano mu masywne karbonowo-ceramiczne hamulce wprost z Nissana GT-R R35. Tarcze mają teraz średnicę 400 mm. Inżynierowie musieli się mocno napocić, żeby zmieścić tak wielkie tarcze, dlatego przerobiono wsporniki.

Takie monstrum musi dobrze brzmieć, dlatego spece z SVM przygotowali specjalnie zmodyfikowany układ wydechowy, który wydobywa z trzech cylindrów surowe i rasowe brzmienie. Co ciekawe, posiada homologację drogową.

Jesteście ciekawy jak jeździ 500-konna Toyota Yaris GR? Możecie obejrzeć wrażenia z jazdy na poniższym filmiku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 RWD vs xDrive – które szybsze?

Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale oczywista. BMW M3 xDrive może i waży więcej, ale za to odznacza się lepszą przyczepnością, zarówno przy starcie, jak i w zakrętach. Czy zatem tylnonapędowa wersja będzie szybsza? BMW oferuje M3 z klasycznym napędem na tył lub xDrive. Jeśli zastanawiacie się, które jest szybsze, z pomocą przychodzi brytyjski…

Lifting dla BMW M5 F90. Co z nerkami? – SPY PHOTO

Spacerując po miasteczku Nürburg sąsiadującym z legendarnym torem Nürburgring można spotkać różne ciekawe pojazdy. Dziś sieć obiegły zdjęcia zakamuflowanego BMW M5 F90, które przechodzi właśnie kurację odmładzającą. Ten mocarny sedan już dziś jest "niemieckim GTR'em". Napęd na 4-koła, walory limuzyny i 625 KM w wersji Competition czynią z niego prawdziwy rodzinny supercar. Jak myślicie, poza zmianami…