Toyota Yaris GR - 3 cylindry i 500 KM - Trends Magazines

Toyota Yaris GR – 3 cylindry i 500 KM

Te liczby mówią same za siebie – ekipa brytyjskiego SVM stworzyła najmocniejszego Yarisa GR na świecie. 

Już seryjna Toyota Yaris GR robi niemałe wrażenie. Napęd na cztery koła, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 260 KM i pierwsza setka w 5,5 s. To osiągi godne niejednego auta sportowego. Jednak dla niektórych to za mało. Znacznie za mało. Brytyjski zespół SVM postanowił dorzucić trochę „koksu” do małego japończyka. 

Wydawałoby się, że niewiele można już wycisnąć z jednostki 3-cylindrowej, a jednak. W zależności od tankowanego paliwa, silnik po przeróbkach SVM może osiągać od 420 do nawet 500 KM! Taka moc wymusiła wprowadzenie wielu innych modyfikacji w obrębie silnika.

Na przykład turbosprężarka jest teraz hybrydowa, została opracowana przez firmę SVM. Mocarny Yaris otrzymał nowy układ wydechowy SVM, karbonowy układ dolotowy od Venturi, nową odmę oraz specjalnie opracowane ECU od Bailey Performance.

Żeby trzymać auto w ryzach konieczna była zmiana zawieszenia, a żeby zatrzymać małego wariata zamontowano mu masywne karbonowo-ceramiczne hamulce wprost z Nissana GT-R R35. Tarcze mają teraz średnicę 400 mm. Inżynierowie musieli się mocno napocić, żeby zmieścić tak wielkie tarcze, dlatego przerobiono wsporniki.

Takie monstrum musi dobrze brzmieć, dlatego spece z SVM przygotowali specjalnie zmodyfikowany układ wydechowy, który wydobywa z trzech cylindrów surowe i rasowe brzmienie. Co ciekawe, posiada homologację drogową.

Jesteście ciekawy jak jeździ 500-konna Toyota Yaris GR? Możecie obejrzeć wrażenia z jazdy na poniższym filmiku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Automotive suspension test and brake test rolls in a auto repair service.

Na tych częściach nie oszczędzaj, bo zapłacisz dwa razy

Oszczędzanie jest bardzo dobrą cechą, pod warunkiem, że robimy to z głową. W przypadku napraw samochodów ma to kluczowe znaczenie, bo my, Polacy lubimy oszczędzać tam, gdzie nie trzeba. Zobacz, na których częściach nie warto oszczędzać, żeby potem nie żałować. Przeważnie, gdy mechanik doradza nam, aby wymienić coś kompleksowo lub nie najtaniej, podejrzewamy go o…

Seat Ibiza wszystkie generacje

Seat Ibiza kończy 40 lat. To koń pociągowy hiszpańskiej marki

Seat Ibiza zadebiutował po raz pierwszy w 1984 roku i od tamtego czasu sprzedano ponad 6 mln egzemplarzy. Ten model dość szybko stał się hiszpańskim bestselerem, przyciągając uwagę przede wszystkim młodych klientów, zainteresowanych innowacjami oraz nowinkami technologicznymi, jakie oferowały poszczególne generacje na przestrzeni minionych lat. Seat Ibiza Mk 1 (1984-1993) - od niego się zaczęło…