Toyota Yaris GR - 3 cylindry i 500 KM - Trends Magazines

Toyota Yaris GR – 3 cylindry i 500 KM

Te liczby mówią same za siebie – ekipa brytyjskiego SVM stworzyła najmocniejszego Yarisa GR na świecie. 

Już seryjna Toyota Yaris GR robi niemałe wrażenie. Napęd na cztery koła, 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 260 KM i pierwsza setka w 5,5 s. To osiągi godne niejednego auta sportowego. Jednak dla niektórych to za mało. Znacznie za mało. Brytyjski zespół SVM postanowił dorzucić trochę „koksu” do małego japończyka. 

Wydawałoby się, że niewiele można już wycisnąć z jednostki 3-cylindrowej, a jednak. W zależności od tankowanego paliwa, silnik po przeróbkach SVM może osiągać od 420 do nawet 500 KM! Taka moc wymusiła wprowadzenie wielu innych modyfikacji w obrębie silnika.

Na przykład turbosprężarka jest teraz hybrydowa, została opracowana przez firmę SVM. Mocarny Yaris otrzymał nowy układ wydechowy SVM, karbonowy układ dolotowy od Venturi, nową odmę oraz specjalnie opracowane ECU od Bailey Performance.

Żeby trzymać auto w ryzach konieczna była zmiana zawieszenia, a żeby zatrzymać małego wariata zamontowano mu masywne karbonowo-ceramiczne hamulce wprost z Nissana GT-R R35. Tarcze mają teraz średnicę 400 mm. Inżynierowie musieli się mocno napocić, żeby zmieścić tak wielkie tarcze, dlatego przerobiono wsporniki.

Takie monstrum musi dobrze brzmieć, dlatego spece z SVM przygotowali specjalnie zmodyfikowany układ wydechowy, który wydobywa z trzech cylindrów surowe i rasowe brzmienie. Co ciekawe, posiada homologację drogową.

Jesteście ciekawy jak jeździ 500-konna Toyota Yaris GR? Możecie obejrzeć wrażenia z jazdy na poniższym filmiku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Niezwykły VW Garbus w stylu HotRod

Gdziekolwiek się pojawi, już samym wyglądem wzbudza ciekawość. Kiedy tylko jego kierowca obudzi drzemiący w nim silnik, z lśniących rur wydechowych dobiega prawdziwie basowa symfonia dźwięków. Ten Garbus to auto, jakiego dawno na polskiej scenie VW nie widziano! (z archiwum TRENDS) Każdy jego element zdaje się manifestować gotowość do szybkiej jazdy. Potężne koła, monstrualne nadkola,…

MANHART MH3 400d – Diesle jeszcze potrafią!

Jak widać na przykładzie Manharta MH3 400d potencjał aut z silnikiem diesla jest ogromny. Niemiecki tuner wziął na warsztat BMW M340d i zrobił z niego prawdziwy pocisk. Patrząc na liczby, naprawdę nie rozumiemy skąd bierze się cała nagonka na diesle. Nowoczesne jednostki są ciche, oszczędne i przyjazne środowisku, ale mimo to wciąż ktoś doszedł do…