Nic bardziej szalonego dziś nie zobaczycie. Oto Supra V10! - Trends Magazines

Nic bardziej szalonego dziś nie zobaczycie. Oto Supra V10!

To najbardziej zwariowany projekt, jaki widzieliśmy od dłuższego czasu. Ryan Tuerck, mistrz Drift Formula postanowił stworzyć bestię i dać jej silnik V10. Przed wami Formula Supra. 

Ta Toyota Supra zaczęła żywot jako standardowy samochód w 2020 roku. Jednak nie na długo pozostała seryjna. Ryan Tuerck, driftowy czempion postanowił wsadzić tam jednostkę V10. Nie byle jaką. To Judd GV4, silnik stworzony do wyścigów American Le Mans w 1999 roku wygrywał także serie Daytona, czy Road America. Motor ma pojemność 4 litrów i moc 730 KM! Może kręcić się nawet do 11 000 obr/min! Waży przy tym zaledwie 145 kg. 

Silnik V10 jest połączony z 6-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów, a moc napędza koła przez specjalnie dopasowany karbonowy wał napędowy. Tylny dyfer pochodzi z Forda Explorera. Supra ma także body kit z włókna węglowego, więc jest ultra lekka. 

Twórca na razie nie podał w jakich wyścigach zamierza się ścigać. Nie wiadomo też, czy auto powstało jako pokaz możliwości, czy faktycznie weźmie udział w wyścigach. Miejmy nadzieję, że będzie nam dane jeszcze zobaczyć to cacko w akcji.

Tymczasem możecie zobaczyć jak potężne V10 wydziera się w Toyocie Supra.

Konrad Maruszczak

Podobne

Sprzęgło fabryczne czy wzmocnione? Poradnik

Sprzęgło jest jedną z najdroższych części eksploatacyjnych. Komplet wraz z dociskiem i - jeżeli jest potrzebne - dwumasowym kołem zamachowym, może kosztować przeszło dwa tysiące złotych. Stojąc przed koniecznością jego wymiany można wybierać między oryginałem i zamiennikiem. Można wybrać także sprzęgło wzmocnione lub oddać posiadaną już tarczę do zakładu, który w ramach regeneracji zastosuje okładziny…

Zjawiskowe BMW E9 3.0 CSi

Zorganizowany dwa lata temu przez BMW Klub Warszawa zlot pod nazwą Przebudzenie Mocy (od tamtej pory impreza nabrała rozmachu) zgromadził wiele interesujących aut. Pośród kilku prawdziwych rodzynków udało nam się wypatrzeć piękne i zjawiskowe BMW 3.0 CSi w kolorze Fjord Blue Metallic. Poznajcie bliżej jego historię. Schyłek lat 60. był jednocześnie końcem produkcji BMW 2000CS,…