Nic bardziej szalonego dziś nie zobaczycie. Oto Supra V10! - Trends Magazines

Nic bardziej szalonego dziś nie zobaczycie. Oto Supra V10!

To najbardziej zwariowany projekt, jaki widzieliśmy od dłuższego czasu. Ryan Tuerck, mistrz Drift Formula postanowił stworzyć bestię i dać jej silnik V10. Przed wami Formula Supra. 

Ta Toyota Supra zaczęła żywot jako standardowy samochód w 2020 roku. Jednak nie na długo pozostała seryjna. Ryan Tuerck, driftowy czempion postanowił wsadzić tam jednostkę V10. Nie byle jaką. To Judd GV4, silnik stworzony do wyścigów American Le Mans w 1999 roku wygrywał także serie Daytona, czy Road America. Motor ma pojemność 4 litrów i moc 730 KM! Może kręcić się nawet do 11 000 obr/min! Waży przy tym zaledwie 145 kg. 

Silnik V10 jest połączony z 6-stopniową sekwencyjną skrzynią biegów, a moc napędza koła przez specjalnie dopasowany karbonowy wał napędowy. Tylny dyfer pochodzi z Forda Explorera. Supra ma także body kit z włókna węglowego, więc jest ultra lekka. 

Twórca na razie nie podał w jakich wyścigach zamierza się ścigać. Nie wiadomo też, czy auto powstało jako pokaz możliwości, czy faktycznie weźmie udział w wyścigach. Miejmy nadzieję, że będzie nam dane jeszcze zobaczyć to cacko w akcji.

Tymczasem możecie zobaczyć jak potężne V10 wydziera się w Toyocie Supra.

Konrad Maruszczak

Podobne

Najmniej wypadków w święta od lat

Policja opublikowała statystyki wypadków podczas Świąt Bożego Narodzenia. Na drogach było wyjątkowo spokojnie, choć nie obyło się bez ofiar śmiertelnych. Jak podała Komenda Główna Policji, od piątku 24 grudnia do niedzieli 26 grudnia służby zostały wezwane do 110 wypadków, w których zginęły cztery osoby, a 140 zostało rannych. To dużo mniej w porównaniu z zeszłym…

Brazylijski Volkswagen BY widok z przodu

Co to jest? Czyli brazylijski pomysł Volkswagena na miejskie auto

Jednym ze sztandarowych modeli w brazylijskiej ofercie Volkswagena był Gol. Na jego bazie postanowiono stworzyć mniejsze i bardziej nowoczesne auto. W 1953 roku rząd Brazylii zakazał importu gotowych samochodów. Przepis mający na celu ożywienie lokalnego przemysłu stał się zaczątkiem jednego z najciekawszych rozdziałów w historii Volkswagena. Początkowo w São Paulo Garbusy tylko składano, dopiero w 1959 roku uruchomiono ich produkcję. Ponieważ oczekiwania tamtejszych…