To BMW 850i nie jeździło przez 16 lat. Co trzeba zrobić, żeby przywrócić mu sprawność? - Trends Magazines

To BMW 850i nie jeździło przez 16 lat. Co trzeba zrobić, żeby przywrócić mu sprawność?

silnik M70 BMW 8 E31

Zapraszamy na wciągający film z odbudowy BMW 850i na kanale M539 Restorations. Co trzeba wymienić w samochodzie, który stał w garażu 16 lat? Przypominamy, że nie jest to zwykłe auto, a wyposażone w potężny silnik V12 BMW serii 8 typoszeregu E31.

BMW 8 E31 V12 850i

BMW serii 8 E31

BMW serii 8 generacji E31 to klasyczne ponadczasowe Gran Turismo, które w latach 90. było pokazem siły niemieckiej marki. W 1989 roku z niemieckiej fabryki wyjechała pierwsza historyczna ósemka. Pod pięknym dystyngowanym nadwoziem samochód skrywał potężny silnik V12 M70, który cechował się absolutnie doskonałą jak na owe czasy jakością wykonania oraz komfortem pracy. Trzy dekady później E31 jest poszukiwanym youngtimerem. Ten egzemplarz właśnie wraca do żywych z 16-letniego zapomnienia. 

moneta na silniku V12 M70 BMW 8

Uruchamianie samochodu po długim postoju

Proces uruchamiania samochodu po długim postoju nie polega jedynie na sprawdzeniu ilości paliwa i wsadzenia naładowanego akumulatora. W nieużywanym samochodzie metalowe części rdzewieją, gumowe parcieją, a płyny eksploatacyjne tracą swoje właściwości. Ten film jest świetnym przykładem kompleksowego przygotowania BMW serii 8 do bezpiecznej jazdy po długiej przerwie. Film jest po angielsku, ale w ustawieniach można włączyć polskie napisy. Zapraszamy!

Wideo

Podobne

BMW 4 AC Schnitzer

Tuning bobra – BMW M440i AC Schnitzer

To, co zaczęło się w Monachium, zostało dalej rozwinięte w Akwizgranie przez specjalistów od tuningu z AC Schnitzer: Oto BMW serii 4 Coupé. w wydaniu AC Schnitzer. Przy projektowaniu akcesoriów do G22 z serii 4 AC Schnitzer pokazuje, co jest możliwe poza standardem. Dzięki modyfikacjom AC Schnitzer zmienia się moc dla różnych wersji silnikowych nowej czwórki:…

BMW 501. Barokowy anioł z Monachium

501 było pierwszą powojenną limuzyną BMW. W chudych latach niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego odradzającego się tuż po II wojnie światowej ta szczególna konstrukcja nie bez powodu została ochrzczona przez społeczeństwo przydomkiem barokowy anioł. Już pod koniec 1945 roku w Eisenach znów ruszyła produkcja. Tym razem jednak w fabryce silników należących kiedyś do BMW AG samochody z…