Testy nowego SUV-a. Volkswagen T-Roc - Trends Magazines

Testy nowego SUV-a. Volkswagen T-Roc

Kilka lat temu Volkswagen zapowiedział chęć wypełnienia luk w gamie modelowej. Na deklaracjach się nie skończyło. Koncern prowadzi już testy nowego SUV-a. Jego nadejście zwiastował – zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie – koncepcyjny T-Roc. Niecałe 4,18 m długości oznacza, że auto będzie mniejsze od Golfa.

Prototypy produkcyjnej wersji T-Roca zostały wielokrotnie przyłapane przez motoryzacyjnych paparazzi podczas testów w różnych zakątkach Europy. Teraz koncern postanowił odkryć karty i na kanale Youtube Volkswagen News przedstawił krótki klip z przejazdów po lekkim terenie autem szczelnie oklejonym folią maskującą.

Na wideo pojawiają się słowa mające charakteryzować auto – Off Road, Power i Design. Wszechstronny charakter małego SUV-a, czy jak kto woli – crossovera – będą potęgowały krótkie zwisy nadwozia i spory prześwit. Napęd na cztery koła nie cieszy się specjalnym wzięciem w tym segmencie, ale biorąc pod uwagę, że Volkswagen prezentuje auto na bezdrożach, można zakładać, że będzie on dostępny w wybranych, mocniejszych wersjach silnikowych. Bazowe z 1.0 TSI z pewnością będą napędzane na przód.

Wizualnie T-Roc będzie spójny z innymi nowościami Volkswagena, których nadwozia kreślone są prostymi, zdecydowanymi liniami. Nie zabraknie też podobieństw technicznych – auto zostanie zbudowane z wykorzystaniem modularnej platformy MQB.

Za produkcję auta ma odpowiadać fabryka w portugalskiej miejscowości Palmela, gdzie Volkswagen produkuje już Scirocco i Sharana, a wcześniej także Eosa. Media spekulują, że koncern odkryje karty pod koniec wakacji – tuż przed premierą auta na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Sprzedaż najprawdopodobniej ruszy na przełomie 2017 i 2018 r.

fot. screen Youtube / Volkswagen News

 

Podobne

Tuning-VW-Jetta-2-GL-przód auta

Niezbyt zgrabna Jetta 2 przykuwający uwagę

Są auta, które na zawsze przejdą do historii motoryzacji. Należy do nich bez dyskusji kompaktowy Golf. Jego mniej zgrabna siostra nie miała tyle szczęścia, nigdy nie była najlepiej sprzedającym się autem, nie stała się motoryzacyjną ikoną. Dla specjalistów od marketingu koncernu z Wolfsburga z pewnością był to powód do zmartwień, jednak mała popularność Jetty dla…

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti 9

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti – tajemniczy skrót

Turismo Internazionale – w skrócie ti. Takie oznaczenia nosiły kultowe BMW 1800 oraz 2000. Napis „ti” pojawiał się także na mniej kultowych, ale nie mniej popularnych BMW Compact. Jednak wraz z zakończeniem produkcji generacji E46 Niemcy zapomnieli o wersjach turismo internazionale. Teraz, po kilkunastu latach przerwy, oznaczenie ti powraca w nowej, usportowionej wersji serii 1.…