TEST Seat Arona Marina 1.0 TSI - niedoceniany crossover - Trends Magazines

TEST Seat Arona Marina 1.0 TSI – niedoceniany crossover

Seat Arona Marina 1.0 TSI

Tydzień spędzony za kierownicą tego kompaktowego crossovera sprawił, że zatęskniliśmy za prostotą w motoryzacji. To auto daje wszystko, czego potrzebujesz w samochodzie do użytku na codzień. Seat Arona Marina 1.0 TSI jest przestronna praktyczna, dynamiczna i oszczędna. W testowanej wersji również wygląda atrakcyjnie. Ale to nie jest auto bez wad. Oto test Seata Arona Marina 1.0 TSI ze skrzynią DSG.

Seat Arona to kuzyn Skody Kamiq oraz VW T-Cross, ale to właśnie „hiszpanka” jest najmniej popularna wśród tej trójki. Dlaczego? Prawdopodobnie chodzi o popularność samej marki, która sama w sobie nie jest popularna w Polsce, a niedługo może całkowicie zniknąć z ulic. Ale właśnie niewielka popularność tego modelu sprawia, że Seat Arona Marina 1.0 TSI jest idealna dla kogoś, chcącego się wyróżnić.

Seat Arona Marina 1.0 TSI ma sportowy charakter

Linie Arony są ostre, a w nadwoziu znajdziemy pełno kantów i odważnych linii. Styliści wzorowali się oczywiście na Leonie, który odniósł ogromny sukces sprzedażowy, głównie dzięki właśnie sportowej linii. 

Wersja Marina może kojarzyć się z motywem żeglarskim, ale nie ma z nim nic wspólnego. Pojawiło się tutaj kilka jasnych motywów przełamujących szeroko panującą szarość, a także zielonkawy lakier. Całości dopełniają 18-calowe felgi – dość spore jak na ten segment auta, wyglądają bardzo dobrze, ale ujmują nieco komfortu. 

Trzy cylindry wystarczą

Pod maską pracuje silnik 1.0 TSI o trzech cylindrach i 115 KM mocy. Jednostka połączona z automatyczną skrzynią DSG to świetny zestaw do codziennej jazdy. Przyspieszenie 10,3 s do setki to przyzwoity wynik, a niewielka pojemność odwdzięcza się na stacji benzynowej – silnik zadowala się niecałymi 6 litrami na 100 km. Na trasie spokojnie zejdziemy do 5,5 l. 

Kultura pracy jest typowa dla 3-cylindrówki, ale to nie żadna wiertarka udarowa. Owszem, na zimnym silniku czuć niewielkie wibracje, ale po przejechaniu kilku kilometrów znikają. Powyżej 3500 obr/min silnik nawet przyjemnie mruczy. Auto jest stosunkowo lekkie (1200 kg) i to czuć podczas prowadzenia i przyspieszania. Dla głodnych wrażeń i lepszych osiągów, proponujemy mocniejszą Aronę z silnikiem 1.5 TSI. 

TEST Seat Arona 1.5 TSI FR – stylowy, praktyczny, wygodny i dynamiczny. Ale czy idealny?

Seat Arona ma zaskakująco dużo miejsca

Niewielki crossover dobrze radzi sobie w mieście i na ciasnym parkingu. Jednocześnie wnętrze zaprojektowano z głową i nawet pasażerowie o wzroście ponad 180 cm mogą wygodnie podróżować Aroną. Z tyłu Seat przewidział trzy miejsca, ale raczej dla dzieci, dwójka rosłych pasażerów to maks.

Praktyczność podbija także bagażnik o pojemności 400 l, który można powiększyć do 1280 litrów. Gdy zamontować do Arony bagażnik dachowy, z miejskiego crossovera robi się już poważny wakacyjny „cruiser”.  

Seat Arona Marina 1.0 TSI – kup póki jeszcze jest

Jeśli szukasz sprawdzonego, prostego w obsłudze i ładnego auta, Arona Marina będzie dobrym wyborem. Wprowadzona w 2017 roku jest już prawdopodobnie u schyłku życia, więc za chwilę zostanie zastąpiona zelektryfikowanym następcą. Obsługa Arony jest bardzo intuicyjna (klimatyzacja ma zwykłe pokrętła), a system infotainment z dotykowym ekranem działa sprawnie i nie przysparza kłopotów. 

Ceny Seata Arony rozpoczynają się od 83 900 zł (w promocji) z silnikiem 1.0 TSI 95 KM i manualną skrzynią biegów. Testowana wersja Marina 1.0 TSI DSG już przekracza 100 tys. zł. To godny rywal, chociażby do chińskiej, wyrastającej jak grzyby po deszczu konkurencji. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Jetta siódmej generacji

Cierpliwość klientów czekających na Golfa w wersji sedan została nagrodzona. Podczs salonu w Detroit Volkswagen pokazał światu nową, siódmą generację popularnej w USA Jetty. Nowa Jetta jest najbardziej nowoczesną pod względem technicznym odsłoną tego modelu. Funkcjonalność platformy MQB, w oparciu o którą stworzono samochód, pozwoliła na powiększenie go niemal do rozmiarów Passata i wyposażenie w…

BMW TRENDS 2/2024 nadjeżdża!

Już od 20 czerwca w sprzedaży najnowszy numer BMW TRENDS. A w nim m.in. M5 E39 vs. i5 M60 – Zmienne eMocje Po prostu Hartge – E3- 320i cabrio   Z toru na ulice - BMW M4 CS   iX M60 – M, jak miłość czy MASAKRA! Nie tylko do miasta – iX2 30 Dwa…