Test BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive - przeczytaj zanim kupisz - Trends Magazines

Test BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive – przeczytaj zanim kupisz

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-widok od tylu
Ostatni okres w motoryzacji to czas rozwoju SUV-ów oraz czterodrzwiowych sportowych coupé, które niemiecki producent określa jako Gran Coupé. Najnowsze BMW 2 GC będzie ozdobą przydomowego parkingu i sprawdzi się jako tzw. drugie auto. To szykowny sedan z wnętrzem godnym klasy premium, który prowadzi się jak kompakt.

Silniki i prowadzenie

BMW oferuje trzy silniki benzynowe oraz cztery wysokoprężne. Najsłabsze jest 216d, które ma 116-konnego diesla. Na drugim końcu skali znajduje się M235i z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 306 KM. Takie auto przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Co ciekawe, na stronie BMW podano też wartość 4,8 s. Nie ma to specjalnie znaczenia, bo nasze niebieskie 2 GC ma optymalny motor do jazdy na co dzień. To dwulitrowy 190-konny diesel z 8-biegowym automatem i napędem xDrive. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,3 s. Silnik 220d jest bardzo elastyczny i zużywa średnio 7,3 l na 100 km.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-silnik

Najnowsze BMW serii 1, z którym nasze 2 GC dzieli płytę podłogową, ma napęd na przód. Co prawda testowane auto ma xDrive, ale pod maską znajduje się osadzony poprzecznie silnik i układ zawieszenia, który był projektowany z myślą o przekazywaniu mocy na przednią oś. Niemiecka marka od dawna słynie z budowania samochodów angażujących kierowcę i nowa architektura tego nie zmienia. 2 GC prowadzi się równie ciekawie jak większe modele marki. Niewielkie wymiary i mniejszy rozstaw osi przywodzą na myśl walory dynamiczne auta klasy kompakt. Zawieszenie jest sprężyste i przyzwoicie wybiera nierówności.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-front auta

Wygląd

Przód samochodu jest jak w serii 1, ale linia boczna i tył są zupełnie inne. Mierzące niewiele ponad 4,5 m coupé wygląda interesująco. Czworo bezramkowych drzwi świetnie nadaje mu równie luksusowy co sportowy charakter, a jego sylwetce smukłość. Wysoko poprowadzona linia bagażnika przełamuje łagodnie opadającą tylną szybę i tworzy ciekawą scenę dla przepięknych tylnych lamp.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-dzwignia zmiany biegow

Testowane auto jest wyposażone w sportowe zderzaki M z dwoma okrągłymi końcówkami wydechu. Ma również czarne lusterka, sportowy grill i felgi z logo M. 2 GC jest ładne, podobnie jak wszystkie BMW Gran Coupé. To wariacja na temat auta klasy kompaktowej, która diametralnie zmienia jego charakter. W aucie z wyposażeniem M Sport progi i błotniki z tej serii dodatkowo podkreślają wspomnianą rasową stylistykę nadwozia.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-przedni fotel

Wnętrze 2 Gran Coupé

Czterodrzwiowy samochód o długości 4,5 metra z umieszczonym poprzecznie czterocylindrowym silnikiem powinien mieć komfortowe wnętrze. Niestety, takie są tylko dwa fotele z przodu. Z tyłu brakuje miejsca na głowę i na nogi. Ja mam 175 cm i siedzący za mną pasażer jeszcze się mieści, ale wyższe osoby użyteczność tylnej kanapy na pewno podadzą w wątpliwość. Kabina nadrabia jakością wykończenia.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-kokpit

GC ma mnóstwo interesujących detali stylistycznych, w ty nawet kluczyk z trzema paskami M. Co ciekawe, gdy auto rozpozna kluczyk, rozświetla lampy i klamki – dosłownie wita się z kierowcą. Robi to bardzo naturalnie. Jest też ładny projektor z logo, ale znajduje się tylko po stronie kierowcy. Nasze niebieskie 2 GC wyposażone jest w system Caring Car. To dwie zaprogramowane trzyminutowe sesje, podczas których auto robi wszystko, by zrelaksować pasażerów za pomocą muzyki, ustawień wentylacji czy ogrzewania foteli. BMW ma nawet złącze ISOFIX w przednim fotelu. Bagażnik otwiera się jak w aucie bez tylnej szyby i ma pojemność 430 litrów.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-tylna kanapa

Bezpieczeństwo w serii 2

W Europie wszystkie wersje BMW 2 standardowo oferowane są z systemem ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem oraz ostrzeganiem przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi, wzbogacone miejską funkcją hamowania.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-wyswietlacz

Opcjonalnie klienci mogą zdecydować się na aktywny regulator prędkości, system asystujący kierowcy z ostrzeganiem przy zmianie pasa ruchu, przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i przed ruchem poprzecznym, a także innowacyjnego asystenta cofania. Infotainment ma system iDrive i dotykowy ekran. Przed kierowcą znajduje się drugi wyświetlacz, który BMW nazywa Virtual Cockpit.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-przedni fotel

Większość wyposażenia deski rozdzielczej pochodzi z innych modeli BMW. We wnętrzu są trzy porty USB C oraz jedno „duże” USB. Koniecznie radzimy dopłacić za sportową kierownicę z logo M. Jest gruba, masywna i świetnie leży w dłoniach. Minusem jest brak stopniowanego ogrzewania kierownicy. Podgrzewanie jest, ale ma tylko funkcję „grilluj ręce kierowcy”. Działa tak mocno, że dosłownie wysusza dłonie i sprawia, że dotykając kierownicy mamy takie nieprzyjemne odczucie.

BMW-seria-2-Gran-Coupe-220d-xDrive-widok z przodu

Podsumowanie

BMW to marka premium i nawet względnie małe pojazdy z takim znaczkiem muszą być świetnie wykonane jak na luksusowy towar przystało. Dlatego widzę 2 GC jako ciekawą propozycję auta służbowego dla menedżerów. Ci, którym nie zależy na pojemnym kombi, z pewnością spojrzą przychylnym okiem na prestiżowe czterodrzwiowe coupé z drzwiami bez ramek i znaczkiem BMW.

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. autor

BMW 2 Gran Coupé 220d xDrive

NADWOZIE                                          

Dł./ szer./ wys. (mm)                                                             4526/ 1800/ 1420

Rozstaw osi (mm)                                                                 2670

Pojemność bagażnika (l)                                                       430

Masa własna (kg)                                                                  1640

SILNIK/ NAPĘD

Typ, liczba zaworów                                                             R4 16v turbo

Poj. skokowa (ccm)                                                               1995

Maks. moc (KM/ przy obr./min)                                           190      (400–4.000)

Maks. mom. obr. (Nm/ przy obr./min)                                  400 (1.750–2.500)

Skrzynia biegów                                                                    8-biegowa automatyczna

Napędzana oś                                                                        obie (xDrive)

OSIĄGI/ ZUŻYCIE PALIWA

0–100 km/h (s)                                                                      7,3

V maks. (km/h)                                                                     234

Spalanie (l/ 100 km) śr. katalogowe/test)                             5,3/ 7,3

CENA

Podstawowa                                                                          166.300,00 zł

Testowanego modelu                                                            216.500,00 zł

(BMW TRENDS 1/2021)

Podobne

VW Garbus po tuningu widok z przodu

Garbus, obok którego nie przejdziesz obojętnie

Kolor tego Garbusa nieraz był okazją do rozmowy. Na pytanie, dlaczego lakier jest taki matowy, Bartek odpowiada, że próbuje go od kilku dni wypolerować z marnym skutkiem. Często w odpowiedzi dostaje radę, że dobra do tego jest pasta Tempo! Pomysł na Garbiego Zdarzają się osoby, dla których niebłyszczący lakier jest nie do przyjęcia. Na szczęście…

Milion kilometrów Volkswagenem Polo 1.4 TDI

Polo czwartej generacji pana Sławomira zostało kupione 26 kwietnia 2004 r. w salonie Volkswagena w Piotrkowie Trybunalskim. Samochód, początkowo zarejestrowany jako ciężarowy, był używany w firmie transportowej i służył do przewozu kierowców. Bardzo często zdarzało się, że na liczniku Polo przybywało po 15 – 20 tys. km. miesięcznie. Po odbyciu „służby” w firmie auto przerejestrowano…