TechArt GTstreet R - monstrum na bazie 911 Turbo S - Trends Magazines

TechArt GTstreet R – monstrum na bazie 911 Turbo S

Już seryjne Porsche 911 Turbo S kipi mocą. Jednak niemiecki TechArt wyznaje zasadę – „mocy nigdy za wiele” i bierze na warsztat „911” Turbo S. Efekt? Piorunujący.

Fabryczne Porsche 911 Turbo S dysponuje mocą 650 KM, przyspiesza do „setki” w niecałe 3 sekundy i potrafi pojechać maksymalnie 330 km/h. To osiągi godne super aut. Tuner TechArt przygotował jednak coś mocniejszego dla tych, którym nie wystarcza „seria”. W GTstreet R z 3,8-litrowego boksera wykrzesano aż 800 KM i 950 Nm! To pozwoliło osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. TechArt nie zdradza jednak czasu od 0 do 100 km/h – czyżby się nie poprawił?

Poprawienie osiągów TechArta GTstreet R to nie wszystko, bo w parze z nimi idą też zmiany stylistyczne. Pojawiło się wielkie skrzydło z włókna węglowego. Dzięki temu udało się czterokrotnie zwiększyć docisk tylnej osi. Z kolei przedni zderzak zaprojektowano tak, aby o 45 procent zmniejszyć siłę unoszenia przedniej osi podczas jazdy z prędkością 140 km/h. 

Na życzenie można zamówić 20- lub 21-calowe felgi z tarczami hamulcowymi z włókna węglowego. Opcjonalnie zawieszenie można obniżyć nawet o 25 mm za pomocą zestawu sprężyn sportowych.

Wewnątrz też widać zmiany. TechArt postawił na styl retro, dlatego na tapicerce drzwi oraz foteli, a także na kierownicy i desce rozdzielczej pojawił się motyw szachownicy. Nie zabrakło także logo „GTstreet R” na progach. 

Kto chce kupić TechArta GTstreet R musi się spieszyć, bo łącznie powstanie zaledwie 87 egzemplarzy wzmocnionego Porsche 911 Turbo S. Koszt modernizacji to min. 73 tys. euro. (ok. 330 tys. zł).

Konrad Maruszczak

Podobne

Micra K14 DIG-T 1.0 Nissan

Nissan Micra – mały-wielki wóz

Nowy Nissan Micra udowadnia, że mniej znaczy więcej. Nie jest łatwo zaprojektować dobry samochód w segmencie B, ale japoński producent wywiązał się z tego zadania na piątkę z plusem. Testowaliśmy najnowszą odmianę K14, która jest na rynku od 2017.  Lekkoduch W dzisiejszych czasach prawie każdy samochód waży 1500 kg, a auta marek premium z łatwością…

Zimowy trening na lotnisku w Pile – trwają zapisy

5 lutego na lotnisku w Pile będzie możliwość wyszalenia się za kierownicą. Organizatorzy znanego cyklu Rallysprint Challenge zapraszają do wzięcia udziału w treningu, będzie to świetna okazja by doskonalić swoje umiejętności jazdy w zimowej aurze i by zaczerpnąć konkretnej dawki adrenaliny w bezpiecznych warunkach. Co zrobić by wystartować? Potrzebny jest własny samochód, prawo jazdy i…