TechArt GTstreet R - monstrum na bazie 911 Turbo S - Trends Magazines

TechArt GTstreet R – monstrum na bazie 911 Turbo S

Już seryjne Porsche 911 Turbo S kipi mocą. Jednak niemiecki TechArt wyznaje zasadę – „mocy nigdy za wiele” i bierze na warsztat „911” Turbo S. Efekt? Piorunujący.

Fabryczne Porsche 911 Turbo S dysponuje mocą 650 KM, przyspiesza do „setki” w niecałe 3 sekundy i potrafi pojechać maksymalnie 330 km/h. To osiągi godne super aut. Tuner TechArt przygotował jednak coś mocniejszego dla tych, którym nie wystarcza „seria”. W GTstreet R z 3,8-litrowego boksera wykrzesano aż 800 KM i 950 Nm! To pozwoliło osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. TechArt nie zdradza jednak czasu od 0 do 100 km/h – czyżby się nie poprawił?

Poprawienie osiągów TechArta GTstreet R to nie wszystko, bo w parze z nimi idą też zmiany stylistyczne. Pojawiło się wielkie skrzydło z włókna węglowego. Dzięki temu udało się czterokrotnie zwiększyć docisk tylnej osi. Z kolei przedni zderzak zaprojektowano tak, aby o 45 procent zmniejszyć siłę unoszenia przedniej osi podczas jazdy z prędkością 140 km/h. 

Na życzenie można zamówić 20- lub 21-calowe felgi z tarczami hamulcowymi z włókna węglowego. Opcjonalnie zawieszenie można obniżyć nawet o 25 mm za pomocą zestawu sprężyn sportowych.

Wewnątrz też widać zmiany. TechArt postawił na styl retro, dlatego na tapicerce drzwi oraz foteli, a także na kierownicy i desce rozdzielczej pojawił się motyw szachownicy. Nie zabrakło także logo „GTstreet R” na progach. 

Kto chce kupić TechArta GTstreet R musi się spieszyć, bo łącznie powstanie zaledwie 87 egzemplarzy wzmocnionego Porsche 911 Turbo S. Koszt modernizacji to min. 73 tys. euro. (ok. 330 tys. zł).

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW M3 Competition w kolorze LeMans Blue wygląda świetnie

Jedni uznają BMW M3 za bardzo dobrze wyglądający samochód, inni powiedzą że "nerki bobra" go szpecą. Trzeba jednak przyznać, że wybór odpowiedniego koloru w tym aucie to klucz.  BMW M3 to już kultowy model, który wyznaczył standardy wielu sportowych sedanów. Napędzane 510-konnym silnikiem 3.0 R6 budzi emocje, ale stylistyka modelu pozostaje kontrowersyjna. Wersja sedan została…

Każdy oglądał jego wyczyny z otwartymi ustami. Nie żyje Ken Block

Każdy fan motoryzacji znał to nazwisko. Człowiek, którego świat poznał przede wszystkim z serii filmów - Gymkhana zmarł tragicznie w USA. Ken Block zostawił żonę i trójkę dzieci. Oświadczenie ws. tragicznego wypadku Kena Blocka wydało też biuro szeryfa, którego pracownicy pojawili się na miejscu tragedii. "2 stycznia 2023 roku ok. godz. 14.00 Centrum 911 hrabstwa Wasatch otrzymało…