TechArt GTstreet R - monstrum na bazie 911 Turbo S - Trends Magazines

TechArt GTstreet R – monstrum na bazie 911 Turbo S

Już seryjne Porsche 911 Turbo S kipi mocą. Jednak niemiecki TechArt wyznaje zasadę – „mocy nigdy za wiele” i bierze na warsztat „911” Turbo S. Efekt? Piorunujący.

Fabryczne Porsche 911 Turbo S dysponuje mocą 650 KM, przyspiesza do „setki” w niecałe 3 sekundy i potrafi pojechać maksymalnie 330 km/h. To osiągi godne super aut. Tuner TechArt przygotował jednak coś mocniejszego dla tych, którym nie wystarcza „seria”. W GTstreet R z 3,8-litrowego boksera wykrzesano aż 800 KM i 950 Nm! To pozwoliło osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. TechArt nie zdradza jednak czasu od 0 do 100 km/h – czyżby się nie poprawił?

Poprawienie osiągów TechArta GTstreet R to nie wszystko, bo w parze z nimi idą też zmiany stylistyczne. Pojawiło się wielkie skrzydło z włókna węglowego. Dzięki temu udało się czterokrotnie zwiększyć docisk tylnej osi. Z kolei przedni zderzak zaprojektowano tak, aby o 45 procent zmniejszyć siłę unoszenia przedniej osi podczas jazdy z prędkością 140 km/h. 

Na życzenie można zamówić 20- lub 21-calowe felgi z tarczami hamulcowymi z włókna węglowego. Opcjonalnie zawieszenie można obniżyć nawet o 25 mm za pomocą zestawu sprężyn sportowych.

Wewnątrz też widać zmiany. TechArt postawił na styl retro, dlatego na tapicerce drzwi oraz foteli, a także na kierownicy i desce rozdzielczej pojawił się motyw szachownicy. Nie zabrakło także logo „GTstreet R” na progach. 

Kto chce kupić TechArta GTstreet R musi się spieszyć, bo łącznie powstanie zaledwie 87 egzemplarzy wzmocnionego Porsche 911 Turbo S. Koszt modernizacji to min. 73 tys. euro. (ok. 330 tys. zł).

Konrad Maruszczak

Podobne

Nisko OSAdzone Polo 6N

Po długich poszukiwaniach samochodu z grupy Volkswagena na studencką kieszeń Artur, znany jako „Osa”, kupił w końcu niebieskie Polo, napędzane wolnossącym silnikiem Diesla. Choć myślał o Golfie, w marcu 2011 roku trafił na mniejsze auto z elektrycznie sterowanym dachem Open Air. Wyposażenie jedenastoletniego Polo w wersji Joker obejmowało także wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szyb oraz…

Nowe Porsche Macan

Co wiemy o nowym Porsche Macan

Elektryczne Porsche Macan gotowe do drogi: po wstępnych testach na terenie centrum rozwoju w Weissach starannie zakamuflowane prototypy kolejnej generacji kompaktowego SUV-a po raz pierwszy wyruszają poza bazę Porsche. Zanim w pełni elektryczny Macan trafi na rynek – czyli w 2023 r., jego prototypy na całym świecie, w różnych warunkach, pokonają łącznie około 3 milionów testowych…