TechArt GTstreet R - monstrum na bazie 911 Turbo S - Trends Magazines

TechArt GTstreet R – monstrum na bazie 911 Turbo S

Już seryjne Porsche 911 Turbo S kipi mocą. Jednak niemiecki TechArt wyznaje zasadę – „mocy nigdy za wiele” i bierze na warsztat „911” Turbo S. Efekt? Piorunujący.

Fabryczne Porsche 911 Turbo S dysponuje mocą 650 KM, przyspiesza do „setki” w niecałe 3 sekundy i potrafi pojechać maksymalnie 330 km/h. To osiągi godne super aut. Tuner TechArt przygotował jednak coś mocniejszego dla tych, którym nie wystarcza „seria”. W GTstreet R z 3,8-litrowego boksera wykrzesano aż 800 KM i 950 Nm! To pozwoliło osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 350 km/h. TechArt nie zdradza jednak czasu od 0 do 100 km/h – czyżby się nie poprawił?

Poprawienie osiągów TechArta GTstreet R to nie wszystko, bo w parze z nimi idą też zmiany stylistyczne. Pojawiło się wielkie skrzydło z włókna węglowego. Dzięki temu udało się czterokrotnie zwiększyć docisk tylnej osi. Z kolei przedni zderzak zaprojektowano tak, aby o 45 procent zmniejszyć siłę unoszenia przedniej osi podczas jazdy z prędkością 140 km/h. 

Na życzenie można zamówić 20- lub 21-calowe felgi z tarczami hamulcowymi z włókna węglowego. Opcjonalnie zawieszenie można obniżyć nawet o 25 mm za pomocą zestawu sprężyn sportowych.

Wewnątrz też widać zmiany. TechArt postawił na styl retro, dlatego na tapicerce drzwi oraz foteli, a także na kierownicy i desce rozdzielczej pojawił się motyw szachownicy. Nie zabrakło także logo „GTstreet R” na progach. 

Kto chce kupić TechArta GTstreet R musi się spieszyć, bo łącznie powstanie zaledwie 87 egzemplarzy wzmocnionego Porsche 911 Turbo S. Koszt modernizacji to min. 73 tys. euro. (ok. 330 tys. zł).

Konrad Maruszczak

Podobne

Tuning-VW-Caddy-2.0-TDI-auto od przodu

Można być dumnym z takiego Caddy(lak)a

Caddy, którego widzicie na zdjęciach, został wyprodukowany w Poznaniu na specjalne zamówienie. Auto zostało wyposażone tak, by pokonywanie każdego kilometra sprawiało ogromną satysfakcję, a kierowca był dumny ze swojej maszyny. Atuty nie tylko silnika Dwulitrowy 140-konny silnik TDI 8V z DPF nie był jedynym atutem tego auta. Webasto sterowane za pomocą pilota, klimatyzacja, tempomat, podgrzewane…

Audi RS6 Allroad? Tak, ono istnieje!

Co powiecie na połączenie dwóch skrajnie różnych odmian Audi A6? Uterenowione Allroad i sportowe RS6 w jednym? Czy to możliwe? Tak, a na dodatek teraz można je kupić. Niedawno prezentowaliśmy wam piekielnie mocnego Golfa R32, ale historia tego Allroad Quattro jest zupełnie inne. Toczy się wokół Audi A6 typoszeregu C5. Za bazę tego auta posłużyło…