Targi motoryzacyjne w Genewie są już historią - Trends Magazines

Targi motoryzacyjne w Genewie są już historią

Najwyraźniej przywrócone po latach pandemii targi motoryzacyjne w Genewie nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Ponad 100-letnia tradycja właśnie umarła. Co będzie w zamian?

Na początku bieżącego roku organizatorzy z dumą ogłosili powrót Genewa Motor Show i wszyscy myśleli, że targi motoryzacyjne w Genewie powrócą do motoryzacyjnego kalendarza na dobre. Niestety, edycja 2024 była prawdopodobnie ostatnią tego typu imprezą.

Targi motoryzacyjne w Genewie były najstarsze na świecie

Pierwsza edycja odbyła się w 1905 roku i z przerwą na II Wojnę Światową, od 1947 roku organizowana była nieprzerwanie, co roku, aż do 2019. Potem nadeszła pandemia i znów mieliśmy czteroletnią przerwę, a tegoroczna edycja była pierwszą po powrocie. 

Wystartował Poznań Motor Show 2024

Organizatorzy podali, że edycja 2025 nie odbędzie się, a przynajmniej nie w Genewie i nie w takiej formie, jaką znamy. Nie ma się co dziwić, targi motoryzacyjne nie przynoszą już dużych korzyści producentom, bo zmienia się forma oglądania i kupowania samochodów. 

Oprócz tego, producenci coraz rzadziej pokazywali się na stoiskach i robili to z mniejszą pompą niż jeszcze kilka lat temu. Wolą robić to na bardziej kameralnych imprezach, gdzie łatwiej o zdecydowego klienta niż podczas masowego spędu. Spadła też frekwencja odwiedzających, a wzrosły koszty zorganizowania tak wielkiej imprezy i po prostu przestało się to opłacać. Decyzja o anulowaniu targów w Genewie ma wymiar czysto biznesowy. 

Targi w Genewie mogą powrócić… w Katarze

Zamiast salonu w Genewie, organizatorzy chcą zorganizować Geneva International Motor Show Qatar, czyli salon samochodowy w Doha, stolicy Kataru. Miałyby się odbywać nie w marcu a w listopadzie. Decyzja wydaje się dobra, bowiem tam producenci łatwiej znajdą klienta na samochody segmentu premium. 

Rusza Essen Motor Show 2023

Gdzie jeździć na targi motoryzacyjne?

Po braku najstarszej imprezy motoryzacyjnej na świecie, do wyboru pozostaje salon w Paryżu oraz w Monachium. Ten drugi przejął rolę targów z Frankfurtu, ale zmieniono całkiem jego formułę na targi elektromobilności i samochody odbywają tam tylko fragment całego eventu. 

Nie zapominajmy też o Poznań Motor Show, który przez lata wypromował się na największą imprezę tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Są także targi Essen Motor Show, ale pamiętajmy, że skupiają one wokół siebie fanów tuningu. Byliśmy na zeszłorocznej edycji, relację z tego wydarzenia możecie zobaczyć na naszej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Pagani Utopia – gdy niemożliwe staje się rzeczywistością

Prostota, lekkość i szybkość - to główne czynniki, które towarzyszyły Horacio Paganiemu i jego współpracownikom przy tworzeniu nowego modelu, Utopia. Liczby w nowym Pagani porażają, jego design już mniej, ale i tak Utopia jest arcydziełem sztuki inżynieryjnej.  Minęło 10 lat od premiery ostatniego modelu Pagani, ale pamiętajmy, że to nie jest producent, który produkuje auta…

Polensky-Monopoletta-F3-widok zboku

Monopoletta – nieznany bolid z silnikiem BMW

Słyszeliście o Polensky Monopoletta F3? Pewnie nie, a szkoda, bo w latach 50. był to jeden z najszybszych bolidów Formuły 3. Jego sercem był silnik BMW. Świętym Graal motorsportu Stosunek mocy do masy jest Świętym Graalem dla inżynierów pracujących nad sportowymi samochodami. Równie ważne jest trzymanie w ryzach ciężaru pojazdu. Im jest on bowiem lżejszy,…