Targi motoryzacyjne w Genewie są już historią - Trends Magazines

Targi motoryzacyjne w Genewie są już historią

Najwyraźniej przywrócone po latach pandemii targi motoryzacyjne w Genewie nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. Ponad 100-letnia tradycja właśnie umarła. Co będzie w zamian?

Na początku bieżącego roku organizatorzy z dumą ogłosili powrót Genewa Motor Show i wszyscy myśleli, że targi motoryzacyjne w Genewie powrócą do motoryzacyjnego kalendarza na dobre. Niestety, edycja 2024 była prawdopodobnie ostatnią tego typu imprezą.

Targi motoryzacyjne w Genewie były najstarsze na świecie

Pierwsza edycja odbyła się w 1905 roku i z przerwą na II Wojnę Światową, od 1947 roku organizowana była nieprzerwanie, co roku, aż do 2019. Potem nadeszła pandemia i znów mieliśmy czteroletnią przerwę, a tegoroczna edycja była pierwszą po powrocie. 

Wystartował Poznań Motor Show 2024

Organizatorzy podali, że edycja 2025 nie odbędzie się, a przynajmniej nie w Genewie i nie w takiej formie, jaką znamy. Nie ma się co dziwić, targi motoryzacyjne nie przynoszą już dużych korzyści producentom, bo zmienia się forma oglądania i kupowania samochodów. 

Oprócz tego, producenci coraz rzadziej pokazywali się na stoiskach i robili to z mniejszą pompą niż jeszcze kilka lat temu. Wolą robić to na bardziej kameralnych imprezach, gdzie łatwiej o zdecydowego klienta niż podczas masowego spędu. Spadła też frekwencja odwiedzających, a wzrosły koszty zorganizowania tak wielkiej imprezy i po prostu przestało się to opłacać. Decyzja o anulowaniu targów w Genewie ma wymiar czysto biznesowy. 

Targi w Genewie mogą powrócić… w Katarze

Zamiast salonu w Genewie, organizatorzy chcą zorganizować Geneva International Motor Show Qatar, czyli salon samochodowy w Doha, stolicy Kataru. Miałyby się odbywać nie w marcu a w listopadzie. Decyzja wydaje się dobra, bowiem tam producenci łatwiej znajdą klienta na samochody segmentu premium. 

Rusza Essen Motor Show 2023

Gdzie jeździć na targi motoryzacyjne?

Po braku najstarszej imprezy motoryzacyjnej na świecie, do wyboru pozostaje salon w Paryżu oraz w Monachium. Ten drugi przejął rolę targów z Frankfurtu, ale zmieniono całkiem jego formułę na targi elektromobilności i samochody odbywają tam tylko fragment całego eventu. 

Nie zapominajmy też o Poznań Motor Show, który przez lata wypromował się na największą imprezę tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Są także targi Essen Motor Show, ale pamiętajmy, że skupiają one wokół siebie fanów tuningu. Byliśmy na zeszłorocznej edycji, relację z tego wydarzenia możecie zobaczyć na naszej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW ID.5 GTX

TEST VW ID.5 GTX – elektryk z adrenaliną?

SUV-y są popularnymi modelami. Nie mogło braknąć także elektryków z tego typu nadwoziem. ID.5 GTX – SUV Volkswagena w nadwoziu coupé z bezemisyjnym napędem – jest właśnie odpowiedzią na takie potrzeby. Jak się spisuje? Oto test VW ID.5 GTX. Trzeba przyznać, że nadwozie coupè – czy to w klasycznych autach czy w SUV-ie – wygląda atrakcyjniej. Jest…

BMW M6 batmobil

W Polsce powstało centrum poświęcone w całości BMW M

W polsce powstało miejsce, gdzie oprócz pełnej oferty drogowych modeli pasjonaci motorsportu mogą wybierać także spośród pojazdów znanych z torów całego świata: BMW M2 CS Racing, M4 GT3, M4 GT4, M6 GT3, M8 GTE oraz M4 DTM. Są to samochody z wyłącznie wyścigową homologacją (bez homologacji drogowej), zgodną z certyfikatami FIA, pozwalającą na starty w…