Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M - Trends Magazines

Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu.

Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami i kompletny układ wydechowy z tytanu, a do sterownika jednostki wgrał nowe oprogramowanie.

X6 M ma także opracowany przez G-Power pakiet stylistyczny Typhoon z mocno poszerzonymi błotnikami i karbonowymi elementami aerodynamicznymi oraz maską z dużym wywietrznikiem. Gwintowane zawieszenie G-Power GX6M RS pozwoliło na zmniejszenie prześwitu i wpasowanie 23-calowych kutych felg G-Power Hurricane RR w przestrzenie wewnątrz błotników.

Całkowity koszt dodatków z oferty G-Power przekroczył 60 tysięcy euro. A doliczyć trzeba do tego kolejne kilka na zakup opon. Czy warto? Do końca roku świętujące 35-lecie działalności G-Power proponuje rabat w wysokości 35 proc.

To już całkiem rozsądna propozycja, biorąc pod uwagę, że w zamian otrzymuje się SUV-a pokonującego 1/4 mili w 11,5 sekundy i rozpędzającego się do przeszło 300 km/h. Za uterenowione modele o takich możliwościach Bentley i Lamborghini żądają przeszło miliona złotych.

(BMW TRENDS 3/2018)

Podobne

BMW-seria-5-Touring-G31-widok od tyłu

Praktyczne i eleganckie BMW serii 5 Touring (G31)

Tradycyjnie już piątka kombi BMW jest mocnym konkurentem sedana. Pod pięknie skrojonym nadwoziem G31 kryje bowiem 570-litrowy bagażnik. Dostępu do niego bronią tylne drzwi z funkcją automatycznego otwierania – wystarczy ruszyć nogą pod zderzakiem, oraz uchylną szybą – przydatną, gdy na ciasnym miejscu parkingowym chcemy wrzucić do kufra drobny przedmiot. Standardowe zawieszenie pneumatyczne tylnej osi ma…

BMW Isetta Elvis Presley 3

BMW Elvisa Presley’a – nie chodzi o 507

Kilka lat temu wśród miłośników bawarskiej marki zrobiło się głośno na temat wyjątkowego BMW 507, którym na początku lat sześćdziesiątych jeździł Elvis Presley. Nie był to jedyny samochód tej marki, który należał do niezapomnianego króla rock’n’rolla. Oparty na projekcie firmy ISO wóz napędzał 13-konny silnik o pojemności 295 ccm. W Europie był odpowiedzią na kryzys paliwowy, zaś w Stanach Zjednoczonych…