Takie były początki zlotu Wörthersee - Trends Magazines

Takie były początki zlotu Wörthersee

Wörthersee 1990

Austriackie Wörthersee od lat 80. było mekką dla fanów Volkswagena. Zjeżdżały tam modyfikowane samochody z całej Europy, ale niestety wszystko wskazuje na to, że to już historia. Przypominamy, jak wyglądały lata świetności zlotu Wörthersee.

Zloty nad austriackim jeziorem Wörthersee były największą w Europie imprezą tuningową dla fanów grupy aut VW. Ostatni zlot odbył się tam w 2019 roku, w kolejnych edycjach impreza była odwoływana ze względu na pandemię koronawirusa, a niedawno ogłoszono, że ze względu na szeroko pojętą ekologię, organizatorzy musieli zrezygnować z kolejnych spotkań dla fanów Volkswagena

Koniec legendarnego zlotu Wörthersee. Zobaczcie jak to wyglądało na początku

Pierwsze GTI-Treffen liczyło niecałych 100 uczestników

Początkowo nad Wörthersee zjeżdżali głównie fani Golfa GTI, a po raz pierwszy imprezę zorganizował Erwin Neuwirth, lokalny austriacki pianista. Chciał ożywić sezon turystyczny w tym regionie i tak na pierwsze GTI-Treffen zjechało kilkudziesięciu uczestników. W kolejnych latach impreza jednak stała się tak popularna, że w późniejszym okresie swoim oficjalnym patronatem objął ją nawet koncern VW. 

Nad jeziorem Wörthersee zapraszani były także znane persony ze świata motoryzacji, mody, czy nawet polityki. Na imprezach pojawiali się np. Niki Lauda, Carl Hahn (prezes koncernu VW w latach 1982-1993), Ferdinand Piech, czy Angela Merkel. 

PORÓWNANIE: VW Golf GTI vs VW Golf GTE – zmiana warty?

Tak wyglądały zloty nad Wörthersee w latach 90.

W sieci pojawiło się sentymentalne wideo, na którym możemy zobaczyć, jak wyglądały kiedyś zloty fanów VW nad austriackim jeziorem. Macie jakieś wspomnienia z Wörthersee? Dajcie znać!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Cupra Ateca 2020

SUPERSUV: CUPRA Ateca 2020

  Pierwszy samochód z miedzianym logo na masce doczekał się liftingu. CUPRA wprowadza na rynek odświeżoną wersję modelu Ateca.  Od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy Priorytetem dla projektantów CUPRY było zapewnienie wyjątkowych wrażeń z jazdy. Z tego powodu Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment…

BMW 1961 700 RS- HISTORIA

W 1960 r. 700 Coupe było ulubionym bolidem legendy wyścigów Hansa Stucka. Stuck był znany jako „Król gór” ze względu na przedwojenne wyczyny w samochodach Auto Union GP za kierowcą. 700 miał również silnik z tyłu i Stuck startował w nim mistrzostwach Niemiec w hillclimb w  1960 roku. Sukces Stucka przekonał Alexa von Falkenhausen, szefa…