Takie były początki zlotu Wörthersee - Trends Magazines

Takie były początki zlotu Wörthersee

Wörthersee 1990

Austriackie Wörthersee od lat 80. było mekką dla fanów Volkswagena. Zjeżdżały tam modyfikowane samochody z całej Europy, ale niestety wszystko wskazuje na to, że to już historia. Przypominamy, jak wyglądały lata świetności zlotu Wörthersee.

Zloty nad austriackim jeziorem Wörthersee były największą w Europie imprezą tuningową dla fanów grupy aut VW. Ostatni zlot odbył się tam w 2019 roku, w kolejnych edycjach impreza była odwoływana ze względu na pandemię koronawirusa, a niedawno ogłoszono, że ze względu na szeroko pojętą ekologię, organizatorzy musieli zrezygnować z kolejnych spotkań dla fanów Volkswagena

Koniec legendarnego zlotu Wörthersee. Zobaczcie jak to wyglądało na początku

Pierwsze GTI-Treffen liczyło niecałych 100 uczestników

Początkowo nad Wörthersee zjeżdżali głównie fani Golfa GTI, a po raz pierwszy imprezę zorganizował Erwin Neuwirth, lokalny austriacki pianista. Chciał ożywić sezon turystyczny w tym regionie i tak na pierwsze GTI-Treffen zjechało kilkudziesięciu uczestników. W kolejnych latach impreza jednak stała się tak popularna, że w późniejszym okresie swoim oficjalnym patronatem objął ją nawet koncern VW. 

Nad jeziorem Wörthersee zapraszani były także znane persony ze świata motoryzacji, mody, czy nawet polityki. Na imprezach pojawiali się np. Niki Lauda, Carl Hahn (prezes koncernu VW w latach 1982-1993), Ferdinand Piech, czy Angela Merkel. 

PORÓWNANIE: VW Golf GTI vs VW Golf GTE – zmiana warty?

Tak wyglądały zloty nad Wörthersee w latach 90.

W sieci pojawiło się sentymentalne wideo, na którym możemy zobaczyć, jak wyglądały kiedyś zloty fanów VW nad austriackim jeziorem. Macie jakieś wspomnienia z Wörthersee? Dajcie znać!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kubica pojedzie w BMW -KUBICA W DTM

Robert Kubica zajmie miejsce za kierownicą BMW M4 DTM podczas testów DTM Young Driver Tests w przyszłym tygodniu w Jerez de la Frontera (ESP). 34-latek jest ściśle związany z BMW. Swoje pierwsze lata spędził w Formule 1, od 2006 do 2009 roku, w zespole BMW Sauber F1. Kubica wraca teraz do BMW Motorsport, aby przetestować…

Kompresor G60 – usterki, naprawy, ceny. Poradnik kupującego VW z G40/G60

Z powodu technicznej oryginalności coraz częściej poszukiwane są używane Volkswageny z motorami G40/G60. Ich newralgicznym punktem jest kompresor. Jakie ma usterki, ile kosztują naprawy? Mechaniczne doładowanie silników benzynowych od dawna uchodzi za dość ekskluzywny sposób zwiększania mocy. Dlaczego zatem starsze modele Volkswagena wyposażone w mechaniczną sprężarkę typu G nie cieszą się dziś zbyt dobrą opinią?…