Tak BMW testuje nowe i7 - Trends Magazines

Tak BMW testuje nowe i7

Test bmw i7

Trwają zimowe testy nowego elektrycznego BMW i7. Jak widać, Niemcy dobrze się przy tym bawią latając bokiem na śniegu nowym prototypem. Jednak to istotny element przy testach wdrażanego modelu. 

BMW i7 będzie odpowiedzią na elektryfikację całej branży motoryzacyjnej, gdzie silniki spalinowe stopniowo przestaną być oferowane. Elektryczna „siódemka” będzie tym samym autem co tradycyjna Seria 7, ale o napędzie elektrycznym. To odmienna filozofia niż np. u Mercedesa, który tworzy nową gamę modelową, poświęconą wyłącznie autom elektrycznym. 

W BMW i7 możemy spodziewać się rozwiązań pokrewnych z tymi z modelu iX, a więc w „i-siódemce” znajdzie się układ eDrive piątej generacji. A konkretnie mogą pojawić się wersje xDrive 40 o zasięgu przekraczającym 400 km lub xDrive 50 o zasięgu ponad 600 km. 

„Latanie bokiem” na śniegu ma sens

Chodzi tutaj przede wszystkim o sprawdzenie wytrzymałości elektrycznego zespołu napędowego w skrajnie zimowych warunkach. Testy trwają w Arjeplog w pobliżu koła podbiegunowego, gdzie obecnie temperatury spadają nawet poniżej -25C. Chodzi o to, że dwa silniki elektryczne (po jednym na oś) w trakcie kontrolowanego poślizgu muszą pracować w idealnej harmonii. Inżynierowie muszę odpowiednio zsynchronizować ich pracę, aby zapewnić kierowcy maksimum bezpieczeństwa w zimowych warunkach. 

O wyglądzie zewnętrznym na razie niewiele możemy powiedzieć, ze względu na mocny kamuflaż. Jednak właśnie całkowite zamaskowanie może sugerować, że stylistyka i7 będzie odmienna od tej, jaką znamy ze standardowej Serii 7. Więcej zapewne dowiemy się w przyszłym roku.

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Subiektywnie o Hondzie e – przeciwnik poprawności

Podobno śmiech to zdrowie. Tak twierdzą japońscy naukowcy. A oni mylą się tylko wtedy, kiedy nie mają racji! Tak czy siak, po kilku dniach spędzonych z Hondą e czuję w kościach, że moje życie będzie dłuższe o jakieś 69 godzin! Przyznam się bez bicia, że oceniam auta subiektywnie. Tak, pokazuję mój punkt widzenia. Możecie się…

Nie ma to jak oryginał – BMW E39 M5 Individual

W 1998 BMW zaprezentowało trzecią generację M5. Tym razem sportowy sedan został zbudowany w oparciu o nadwozie E39 i miało to miejsce trzy lata po wejściu na rynek innych wersji. To M5 wyjechało z fabryki w 2001 roku. Produkcja BMW E39 M5 Producent postanowił, że samochód nie będzie już budowany w siedzibie M GmbH w Garching…