Tajemniczy rekin BMW E28 320i - TUNING - Trends Magazines

Tajemniczy rekin BMW E28 320i – TUNING

BMW_E28_520i_tuning

Mateuszowi od dziecka podobały się tzw. rekiny ze stajni BMW: E23, E24, E28. W kwietniu 2016 roku postanowił spełnić swoje marzenie. Pojechał na drugi koniec Polski, by kupić upragnionego klasyka – E28.

BMW_E28_520i_tuning

Podczas oględzin okazało się, że egzemplarz jest w opłakanym stanie. Jednak Mateusz podjął wyzwanie i zdecydował się kupić wymarzone BMW. Gdy wjechał autem na lawetę, pękły węże chłodnicy, spod maski wydobyły się ogromne ilości pary.

BMW_E28_520i_tuning

Cena troszeczkę zmalała i Mateusz wrócił z E28 do domu. Zdawał sobie sprawę, że wymarzonego rekina trzeba będzie odbudować praktycznie od zera, ale wiedział też, że może liczyć na pomoc ojca, który z zawodu jest mechanikiem i chyba to dawało mu podstawę do optymizmu. Jeszcze wtedy nie spodziewali się, ile pracy będzie ich to kosztowało.

BMW_E28_520i_tuning

Remont trwał rok, choć Mateuszowi wydawało się, że całą wieczność. Z całą siłą obaj angażowali się w szukanie i dopasowywanie części, renowację, malowanie poszczególnych elementów.

BMW_E28_520i_tuning

Po zakończeniu prac przez pierwszych kilka tygodni Mateusz starał się zbytnio nie oddalać samochodem od domu. Dopiero po tym czasie zdecydował się na wprowadzenie kilku modyfikacji.

BMW_E28_520i_tuning

Zaczęło się od drobnego obniżenia auta. A potem, zgodnie z założeniami stance, coraz bardziej przybliżano je do ziemi. Robiono to jednak bardzo profesjonalne. Progi zostały stworzone na nowo ze wzmocnieniem, aby auto można było podnosić w każdym miejscu.

BMW_E28_520i_tuning

Karoseria została usztywniona rozpórkami, gumy wymienione na znacznie wytrzymalsze poliuretanowe, silnik podniesiony na poduszkach, aby nie tarł o ziemię. Zainstalowano nowe przewody układu paliwowego w stalowym oplocie. To tylko jedne z wielu modyfikacji, które zostały wprowadzone tylko po to, aby auto z takim zawieszeniem, tak obniżone bez problemów jeździło.

BMW_E28_520i_tuning

Z czasem przednie zawieszenie wyposażono w regulatory kątów pochylenia (camber plates), które pomogły zmieścić kultowe felgi BBS RF o szerokości 9,5 cala z przodu i 10,5 cala z tyłu. Dla nadania agresywnego charakteru dołożono oryginalną dokładkę przedniego zderzaka BBS oraz tylną lotkę M-Technic.

BMW_E28_520i_tuning

Mateusz mówi, że nie chciał, by jego E28 było po prostu zwykłym odrestaurowanym klasykiem. Nisko, szeroko, z klasą – to jego przepis na auto. Do ideału trochę mu jeszcze brakuje, ale dążenie do celu daje niesamowitą frajdę.

BMW_E28_520i_tuning

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

BMW_E28_520i_tuning

BMW E28 320i, 1987 r.

SILNIK/ NAPĘD: M20B20, czyli stary „pająk”, 125 KM, manualna skrzynia biegów

NADWOZIE: kolor delphin metallic, przednia dokładka BBS, tylna lotka M-Technic

ZAWIESZENIE: gwintowane customowe, tuleje poliuretanowe, camber plates z przodu, z tyłu wmontowane tzw. fasolki, rozpórki z przodu i tyłu, góra/dół, hamulce z przodu z wersji o większej pojemności, tarcze wentylowane i nawiercane

KOŁA/ OPONY: felgi BBS RF 17 cali poszerzone do 9,5 cala i 10,5 cala; opony z przodu 195/40, z tyłu 215/40.

WNĘTRZE/ AUDIO: fotele Sportsitze, trójramienna kierownica Sport, żaluzja tylnej szyby PDKlassiks, wnętrze wygłuszone matami

STYL: stance

NAGRODY:

Nagroda specjalna od Shiny Garage – VII Event Szanuj-się.pl

TOP 5 Show&Shine – zakończenie sezonu z SCS Wilcze Laski

1 miejsce Show&Shine Drag Day Makowice

Auto Zlotu – Lower Camp Piła

TOP 3 otwarcie sezonu Makowice

Best Car od ekipy LowStyle Piła

TOP 10 West Horizon Gorzów Wielkopolski

Wyróżnienie Burmistrza VIII Event Szanuj-się.pl

Najładniejsze auto klasyczne MotoWeekend Gorzów Wielkopolski

TOP 5 Show&Shine Racing Tuning Show Piła

1 miejsce Show&Shine Race Festival Śniatowo

TOP 5 Show&Shine oraz nagroda specjalna od studia Cameleon Drag Day

TOP 10 IX Event Szanuj-się.pl

WŁAŚCICIEL: Mateusz Karwowski „Karaś”

PODZIĘKOWANIA: Ogromne podziękowania dla mojego ojca, który znacznie pomógł mi przy remoncie auta, bez niego nie wyglądałoby tak dobrze! Wielkie dziękuję należy się również mojej kobiecie za to, że wytrzymała wszystkie moje dni i noce spędzone w garażu przy naprawach i modyfikowaniu tego auta oraz firmie Shiny Garage za dostarczanie kosmetyków, aby auto cały czas prezentowało się, tak jak powinno.

(BMW TRENDS 3/2019)

Podobne

VW_Golf_Mk4_tuning

Tuningowy surfing Golfa Mk4

Wśród zmodyfikowanych Golfów znaleźć można samochody reprezentujące różne prądy tuningowe, w tym Nową Falę. Oto surfujący Golf Mk4. Krzysztof, występujący na forach jako „kysio913”, nabył czarnego Golfa IV zimą 2010 roku. Była to bogato wyposażona wersja z jubileuszowej edycji Generation, którą Volkswagen opracował dla uczczenia 25-lecia modelu. Dwadzieścia pięć lat to, według firmy z Wolfsburga,…

Kolejne problemy z silnikami BMW. Sprawdź, czy dotyczą Twojego modelu

Wydawałoby się, że problem silników BMW z wadliwymi łańcuchami rozrządu i samozapalającymi się chłodniczkami EGR został już zażegnany. Okazuje się jednak, że pojawiają się kolejne doniesienia o poważnych wadach. Sprawdź, których silników BMW należy unikać jak ognia. Wielu kierowców pokochało wysokoprężne jednostki BMW. Nie ma się co dziwić, niskie spalanie, dobra kultura pracy i świetne…