Szeregowy Golf 2 - militarny tuning - Trends Magazines

Szeregowy Golf 2 – militarny tuning

VW_Golf_2_tuning

Marcin nie chciał tworzyć kolejnej niczym niewyróżniającego się Golfa II. Swojemu egzemplarzowi postanowił nadać indywidualny charakter.

 Początkowo chciał kupić Golfa pierwszej generacji. Z pomocą znajomych znalazł kilka sztuk wartych uwagi. Za każdym razem w trakcie oględzin okazywało się, że stan auta daleki był od tego, co przedstawiały zdjęcia na aukcji. Ostatecznie Marcin odkupił więc dwójkę z 1987 roku od przyjaciela, Maurycego.

VW_Golf_2_tuning

Postanowił stworzyć projekt, jakiego jeszcze nie było. Nie chciał zakładać kultowych BBS-ów ani montować rzadkich elementów z epoki. Zdecydował się wyjść przed szereg. W pierwszej kolejności zajął się silnikiem. Ponieważ seryjna jednostka nie spełniała jego oczekiwań, zarządził montaż silnika 1.9 tdi z trójki. Jednostka została doposażona w intercooler oraz rozpórkę. Zespół napędowy jest czarno-czerwony. Na razie moc, jaką dysponuje auto, wydaje się wystarczająca, a Marcin nie zamierza budować 200-konnego diesla.

VW_Golf_2_tuning

Szeregowy Golf

„Szeregowa” została pokryta lakierem w kolorze khaki, jednak samochód nie miał być matowy, więc dorzucono oliwkową zieleń z palety RAL. Efekt był na tyle zadowalający, że od razu zaczęto kompletować kolejne elementy nawiązujące do army style. Tak więc na lewym błotniku przyklejono naklejkę paszczy rekina, jakie malowano na myśliwcach podczas drugiej wojny światowej.

VW_Golf_2_tuning

Nawiązaniem do tego jest przedni grill, w którym jeden otwór na reflektor przerobiono na wlot powietrza, a drugi oklejono. Na dachu zamontowano bagażnik ze starej Zastawy. Jest starszy od samochodu, zachowano go w oryginalnym stanie. By „szeregowa” wyglądała nieco surowiej, zdjęto plastikowe zderzaki, a zamiast nich zainstalowano metalowe, które Marcin wykonał z pomocą kolegi. Na froncie pojawiła się dokładka z Golfa I GTI. Brakowało jeszcze kół. Na razie Marcin postawił na aluminiowe obręcze z Audi A8 d2. O zatrzymywanie auta odpowiadają natomiast hamulce z Passata B3 GT.

VW_Golf_2_tuning

We wnętrzu zamontowane zostały półskórzane fotele z Peugota 406 Coupé. Nieczęsto spotyka się je w autach VAG, ale Marcinowi zależało na wygodnym pokonywaniu trasy na zloty. Założono także czarne boczki oraz podsufitkę w tym samym kolorze. W oczy rzuca się drewniana kierownica, ale my od razu zwróciliśmy uwagę na kanał z przełącznikami w tunelu środkowym. To autorski pomysł właściciela.

VW_Golf_2_tuning

To nie koniec zmian

Przejdźmy do bagażnika. Tam znajdują się zabudowa air ride, akumulator i głośnik. Wszystko z militarnym akcentem.

Golf_2_tuning

Na nóżkach oraz tyle kanapy skóra jest pikowana, przeszyta oliwkową grubą nicią. Zabudowa akumulatora i głośnika na wzór wojskowej skrzyni obklejona została materiałem.

Golf_2_tuning

Sterowanie powietrzem znajduje się w tej skrzyni, został tam także zamontowany manometr głównego zasilania ze starej lokomotywy! Golfa w przyszłości czeka zmiana wnętrza i dopracowanie szczegółów. W planach jest również montaż innych kół. Ale to wszystko jest uzależnione od możliwości finansowych i czasowych.

VW_Golf_2_tuning

Do tej pory „szeregowa” zdobyła kilka nagród, z których najważniejsze to Najlepszy Samochód Zlotu w Bielsku-Białej na Moto Show 2017 oraz VAG Inwazji 2018. Właściciel nie podejrzewał, że projekt zostanie tak dobrze przyjęty. Jego dwójka pokazuje się na każdej ważnej warcie motoryzacyjnych imprez w kraju.

O innym ciekawym Golfie 2 po tuningu przeczytasz TUTAJ.

Zobacz też Polo w MILITARNYM STYLU

Zobacz więcej

Mariusz Majta

Fot. autor

VW_Golf_2_tuning

Volkswagen Golf II, 1987 r.

SILNIK/ NAPĘD

Silnik fabryczny: fabrycznie 1.3 benzynowy, swap na 1.9 tdi, 90 KM i 202 Nm, 0–100 km/h – 10 s

ZAWIESZENIE/ HAMULCE

Zawieszenie: pneumatyczne Air Suspension

Układ hamulcowy: swap Volkswagen Passat B3 GT, przód 280 mm, tył 256 mm

KOŁA/ OPONY

Felgi: Audi A8 d2 Winterfelgen 16 cali

Opony: Nankang 165/45

 
 

WNĘTRZE

Adaptacja z Peugeota 406 coupé

 

Audio: radio 2Din Pioneer

STYL

Army style

WŁAŚCICIEL

Marcin Wideł; fan page Stodoła Garage

PODZIĘKOWANIA

Dla Janusza „Maurycego” Węgrzynowskiego, Tomasza Węgrzynowskiego, Mateusza Żaka, Piotrka „Kajtana” Smajdora oraz wszystkich, którzy pomogli w powstaniu tego projektu

VW TRENDS 3/2019

Podobne

Tuning-VW-Garbus-Hot Rod-widok z boku

Jak zbudować hot roda na bazie Garbusa? Piotr zaczął od 700 złotych

Najbardziej rozpoznawalnym autem VW jest z pewnością Garbus. Od początku produkcji, czyli od końca lat 30., z taśm montażowych zjechało prawie 22 miliony egzemplarzy. O ile kilkanaście bądź kilkadziesiąt lat temu widok popularnego Żuczka nie był niczym nadzwyczajnym, o tyle dzisiaj ich właściciele spotykają się ze zdziwionymi, ale pełnymi serdeczności spojrzeniami innych kierowców. Wraz z…

Elitarny VW Golf Cabrio Etienne Aigner

Przypominamy kolejny z waszych samochodów prezentowanych od ponad dekady na łamach VW TRENDS. Tym razem jest to elitarny VW Golf Cabrio Etienne Aigner. Etienne Aigner to producent ekskluzywnej galanterii skórzanej oraz kosmetyków. Władze tej snobistycznej firmy zapragnęły dodać swojej marce blichtru i w porozumieniu z koncernem z Wolfsburga stworzyły sygnowany logiem firmy samochód. Projektanci Etienne…