Szalony projekt G-Power, czyli G4M CSL Bi-Turbo z V-maks. 320 km/h! - Trends Magazines

Szalony projekt G-Power, czyli G4M CSL Bi-Turbo z V-maks. 320 km/h!

CSL. Ten skrót doskonale znają wszyscy fani BMW. Oznacza Coupé Sport Leichtbau, po raz pierwszy zobaczyliśmy go na modelu E9 w latach 70. i specjalnej edycji E46 M3. Potem zniknął aż do 2022 roku, kiedy to monachijski producent przywrócił go w limitowanej do 1000 sztuk edycji G82 M4.

Dzięki zmniejszonej masie i zwiększonej mocy auto jest dużo agresywniejsze niż standardowe M4, ale to nie powstrzymało tunera G-Power przed wprowadzeniem dalszych modyfikacji, a ich efektem jest G4M CSL Bi-Turbo.

Stworzono trzy poziomy ulepszeń sportowego BMW. W najwyższej wersji G4M CSL rozwija aż 720 KM i generuje moment obrotowy 850 Nm. To zasługa podatnego na modyfikacje silnika S58 z podwójnym turbodoładowaniem oraz autorskiego programu GP-720. Fabryczna V max. została podniesiona do 320 km/h.

Szczebel poniżej modyfikacje G-Power zapewniają 670 KM i 800 Nm – dzięki oprogramowaniu GP-670 i sportowemu układowi wydechowemu wraz z tłumikiem środkowym i tylnym. Na końcu spektrum ulepszeń znajduje się pakiet, który zapewnia 620 KM i 750 Nm.

We wszystkich trzech wersjach tłumiki kończą się dwiema 100-milimetrowymi i dwiema 110-milimetrowymi rurami wydechowymi.

G4M CLS Bi-Turbo wyróżnia się też na zewnątrz. Na przykład kute felgi Hurricane RR lub Hurricane RS o rozmiarach 9×20 cali i 10,5×21 cali są wyposażone w opony 285/30 R20 z przodu i 295/25 R21 z tyłu. Maska z włókna węglowego nie tylko przyciąga uwagę – poprawia również chłodzenie w komorze silnika dzięki technologii Dynamic Venting.

Wszystkie wymienione ulepszenia są dostępne pojedynczo lub w dowolnej kombinacji. G-Power oferuje również szereg innych dodatków do M4 CSL, w tym: nakładki na narożniki z włókna węglowego, osłonę silnika z tego samego materiału i zestaw naklejek na nadwozie. Opcjonalne ulepszenia wnętrza obejmują: łopatki zmiany biegów z karbonu, welurowe dywaniki, a nawet całkowitą przebudowę.

Więcej takich nowinek i ciekawostek o BMW najdziesz w najnowszym wydaniu BMW TRENDS 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW N47

Silnik N47 – najgorszy turbodiesel BMW? Usterki, mankamenty i wady motoru N47

Niezła kultura pracy, niskie zużycie paliwa, dobre osiągi i rozsądne ceny na rynku wtórnym. BMW z dwulitrowymi turbodieslami N47 kuszą. Warto wiedzieć, że szybko postępujące zużycie łańcucha rozrządu może zmusić nowego nabywcę auta do wydania kilku tysięcy złotych na naprawy. Problemy mogą pojawić się w silnikach BMW: N47, N47S, N47T oraz N47DK0, które montowano w…

E30

Ten potwór zieje ogniem! E30 2JZ z Panamy nocą – WIDEO

Czasami po prostu trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć, ponieważ to E30 jest przerobione dużo bardziej ekstremalnie, niż chciałby tego niejeden fan German Style, a nawet stance. To E30 to prawdziwy potwór. E30 2JZ W lekkim nadwoziu BMW serii 3 osadzono silnik Toyoty 2JZ, który został wyposażony w ogromną turbinę typu twin scroll z wydechem ziejącym ogniem przez…