Szalony projekt G-Power, czyli G4M CSL Bi-Turbo z V-maks. 320 km/h! - Trends Magazines

Szalony projekt G-Power, czyli G4M CSL Bi-Turbo z V-maks. 320 km/h!

CSL. Ten skrót doskonale znają wszyscy fani BMW. Oznacza Coupé Sport Leichtbau, po raz pierwszy zobaczyliśmy go na modelu E9 w latach 70. i specjalnej edycji E46 M3. Potem zniknął aż do 2022 roku, kiedy to monachijski producent przywrócił go w limitowanej do 1000 sztuk edycji G82 M4.

Dzięki zmniejszonej masie i zwiększonej mocy auto jest dużo agresywniejsze niż standardowe M4, ale to nie powstrzymało tunera G-Power przed wprowadzeniem dalszych modyfikacji, a ich efektem jest G4M CSL Bi-Turbo.

Stworzono trzy poziomy ulepszeń sportowego BMW. W najwyższej wersji G4M CSL rozwija aż 720 KM i generuje moment obrotowy 850 Nm. To zasługa podatnego na modyfikacje silnika S58 z podwójnym turbodoładowaniem oraz autorskiego programu GP-720. Fabryczna V max. została podniesiona do 320 km/h.

Szczebel poniżej modyfikacje G-Power zapewniają 670 KM i 800 Nm – dzięki oprogramowaniu GP-670 i sportowemu układowi wydechowemu wraz z tłumikiem środkowym i tylnym. Na końcu spektrum ulepszeń znajduje się pakiet, który zapewnia 620 KM i 750 Nm.

We wszystkich trzech wersjach tłumiki kończą się dwiema 100-milimetrowymi i dwiema 110-milimetrowymi rurami wydechowymi.

G4M CLS Bi-Turbo wyróżnia się też na zewnątrz. Na przykład kute felgi Hurricane RR lub Hurricane RS o rozmiarach 9×20 cali i 10,5×21 cali są wyposażone w opony 285/30 R20 z przodu i 295/25 R21 z tyłu. Maska z włókna węglowego nie tylko przyciąga uwagę – poprawia również chłodzenie w komorze silnika dzięki technologii Dynamic Venting.

Wszystkie wymienione ulepszenia są dostępne pojedynczo lub w dowolnej kombinacji. G-Power oferuje również szereg innych dodatków do M4 CSL, w tym: nakładki na narożniki z włókna węglowego, osłonę silnika z tego samego materiału i zestaw naklejek na nadwozie. Opcjonalne ulepszenia wnętrza obejmują: łopatki zmiany biegów z karbonu, welurowe dywaniki, a nawet całkowitą przebudowę.

Więcej takich nowinek i ciekawostek o BMW najdziesz w najnowszym wydaniu BMW TRENDS 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Nie ma to jak oryginał – BMW E39 M5 Individual

W 1998 BMW zaprezentowało trzecią generację M5. Tym razem sportowy sedan został zbudowany w oparciu o nadwozie E39 i miało to miejsce trzy lata po wejściu na rynek innych wersji. To M5 wyjechało z fabryki w 2001 roku. Produkcja BMW E39 M5 Producent postanowił, że samochód nie będzie już budowany w siedzibie M GmbH w Garching…

VW-Buggy-1.6-w czasie jazdy

Buggy to jest to!

Samochody typu buggy to różnej wielkości lekkie pojazdy o charakterze rekreacyjnym, których przeznaczeniem jest poruszanie się po trudnym piaszczystym terenie, po plażach, wydmach oraz pustyniach, dlatego często nazywane są beach (ang. plaża) lub dune (ang. wydma) buggy. Niektóre buduje się jednak również z myślą o poruszaniu się nimi po drogach publicznych.  Buggy - co to…