"Syndrom BMW" potwierdzony naukowo! - Trends Magazines

„Syndrom BMW” potwierdzony naukowo!

Brawura na drodze, nagminne przekraczanie pewności i ignorancja przepisów – te opisy często kojarzone są z kierowcami aut premium, w tym także BMW. A teraz to zostało naukowo potwierdzone!

Naukowcy z dwóch uczelni w USA i Kanadzie przejrzeli siedem różnych badań psychologicznych dotyczących tego, jak etycznie na tle całego społeczeństwa zachowują się ludzie z klasy wyższej, czyli zamożniejsi. Doszli do jednej konkluzji: zamożniejsi zachowują się dużo bardziej nieetycznie. Dotyczy to także łamania reguł w ruchu drogowym.

Badania przeprowadzono na ulicach San Francisco. Na zatłoczonych skrzyżowaniach od 3.00 nad ranem do 18.00 obserwowano zachowania na drodze. W sumie przyjrzano się 274 kierowcom. Status samochodów punktowano od 1 (niski status) do 5 (wysoki status), uwzględniając m.in. markę, model i wiek auta. Wyniki badania dowiodły, że ci, którzy prowadzili droższe samochody, częściej kazali czekać pozostałym uczestnikom ruchu.

W drugim badaniu naukowcy obserwowali z ukrycia okolice przejść dla pieszych. Okazało się, tak jak w przypadku skrzyżowań, że kierowcy prowadzący droższe samochody, dużo częściej nie przepuszczali pieszych.

Wnioski były jasne – istnieje silny związek między zamożnością kierowcy a zachowaniem na drodze. Badacze naukowo potwierdzili więc istnienie zjawiska określanego jako „syndrom BMW” czy „mózg z mercedesa”.

Źródło: Łukasz Zboralski, Naukowcy: istnieje „syndrom BMW”. Bogaci zachowują się na drogach gorzej niż inni, brd24.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW N47

Silnik N47 – najgorszy turbodiesel BMW? Usterki, mankamenty i wady motoru N47

Niezła kultura pracy, niskie zużycie paliwa, dobre osiągi i rozsądne ceny na rynku wtórnym. BMW z dwulitrowymi turbodieslami N47 kuszą. Warto wiedzieć, że szybko postępujące zużycie łańcucha rozrządu może zmusić nowego nabywcę auta do wydania kilku tysięcy złotych na naprawy. Problemy mogą pojawić się w silnikach BMW: N47, N47S, N47T oraz N47DK0, które montowano w…

Lamborghini Aventador – ile powstało takich bolidów? Firma świętuje

Automobili Lamborghini osiągnęło historyczny kamień milowy ze swoim modelem V12: w ciągu dziewięciu lat fabryka Sant'Agata Bolognese wyprodukowała 10 000 Aventadorów. Samochód z podwoziem o numerze 10.000 to Aventador SVJ Roadster przeznaczony na rynek tajski. Gama Aventador zadebiutowała w 2011 roku w wersji coupé jako Aventador LP 700-4. Dzięki wprowadzonym nowym rozwiązaniom technologicznym od razu…