SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne - Trends Magazines

SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne

Volkswagen Teramont X to wspólne dzieło niemieckiej marki i chińskiego koncernu SAIC. Niestety, klienci Starego Kontynentu będą musieli obejść się smakiem. 

SUVy z dużymi silnikami wciąż są popularne w Europie pomimo restrykcyjnych norm emisji spalin. Volkswagen Teramont X wygląda na odpowiednika Audi Q8, jego wymiary to 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw osi to imponujące 2980 mm. Auto jest więc potężne, ale jego linie są ostre i dzięki temu auto wygląda na lżejsze. 

Samochód niestety nie będzie oferowany w Polsce, ani nawet w Europie. Teramont X będzie sprzedawany prawdopodobnie tylko w Chinach, ewentualnie w USA. Auto będzie można kupić z silnikiem 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 186 KM i 220 KM. Prawdziwym rarytasem jednak będzie najmocniejsza odmiana, czyli  2,5-litrowe VR6, generujące 300 KM mocy. Jednostkę połączono z 7-stopniową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. 

Volkswagen nie wspomina nic o osiągach, zapewne będą one zadowalające, ale nie spektakularne. W dzisiejszych czasach 300 KM osiągalne jest dla aut typu Golf R, więc w dużym SUVie taka moc nie powinna dziwić. Szkoda jednak, że bezduszne normy spalin pozbawiają rynek tak ciekawych aut. 

Jeden komentarz

  1. To jest wlasnie te niemieckie zaklamanie w imie ekologi niszczyc europe obywateli i przemysl. A juz poza europą sprzedawac auta 10litrowe jakby tam klimat juz byl inny i nie wazny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW i3s po tuningu AC Schnitzer tył i bok auta

Elektryki też można tuningować! Wzmocnione BMW i3

Mimo że od debiutu BMW i3 minęło już kilka lat, samochód wciąż wygląda świeżo i na wskroś nowocześnie. AC Schnitzer postanowił nieco zmienić elektryczne auto we właściwym sobie stylu. AC Schnitzer Tuner z Akwizgranu uznał, że warto poprawić prowadzenie BMW i3, jak również dodać mu sportowego sznytu. Pewniejsze prowadzenie po zakrętach uzyskano, montując utwardzony zestaw sprężyn, który zmniejsza prześwit o 20 mm.…

Felga Ronal RR10 z kolorowymi osłonami piasty

RONAL RR10 RACING – efektowana felga do klasyka

Zainspirowany wyścigowym designem RONAL R10 TURBO z lat 80. jej producent wprowadza na rynek RR10 RACING, felgę, która przypomina złote czasy z przeszłości. Jeśli chcesz jeszcze bardziej poczuć klimat sportów motorowych, opcjonalnie możesz ją wyposażyć w kołpak piasty z centralnym zamkiem.  Felga RR10 RACING ma dwie charakterystyczne cechy. Po pierwsze, jest to wieloczęściowa obręcz składająca…