SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne - Trends Magazines

SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne

Volkswagen Teramont X to wspólne dzieło niemieckiej marki i chińskiego koncernu SAIC. Niestety, klienci Starego Kontynentu będą musieli obejść się smakiem. 

SUVy z dużymi silnikami wciąż są popularne w Europie pomimo restrykcyjnych norm emisji spalin. Volkswagen Teramont X wygląda na odpowiednika Audi Q8, jego wymiary to 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw osi to imponujące 2980 mm. Auto jest więc potężne, ale jego linie są ostre i dzięki temu auto wygląda na lżejsze. 

Samochód niestety nie będzie oferowany w Polsce, ani nawet w Europie. Teramont X będzie sprzedawany prawdopodobnie tylko w Chinach, ewentualnie w USA. Auto będzie można kupić z silnikiem 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 186 KM i 220 KM. Prawdziwym rarytasem jednak będzie najmocniejsza odmiana, czyli  2,5-litrowe VR6, generujące 300 KM mocy. Jednostkę połączono z 7-stopniową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. 

Volkswagen nie wspomina nic o osiągach, zapewne będą one zadowalające, ale nie spektakularne. W dzisiejszych czasach 300 KM osiągalne jest dla aut typu Golf R, więc w dużym SUVie taka moc nie powinna dziwić. Szkoda jednak, że bezduszne normy spalin pozbawiają rynek tak ciekawych aut. 

Jeden komentarz

  1. To jest wlasnie te niemieckie zaklamanie w imie ekologi niszczyc europe obywateli i przemysl. A juz poza europą sprzedawac auta 10litrowe jakby tam klimat juz byl inny i nie wazny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Arteon

Arteon ma dwie wersje nadwoziowe. Co jeszcze?

Arteon to model typu Gran Turismo i Volkswagen prezentuje teraz drugą wersję tego auta oraz sportowego Arteona Shooting Brake wyróżniającego się stylistyką. Sprzedaż nowego modelu w Europie już się rozpoczęła.  Arteon eHYBRID – bezemisyjny w mieście Hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o mocy 160 kW (218 KM). Wraz z prezentacją nowego Arteona Shooting Brake Volkswagen…

BMW 520i Turbo, czyli 373 KM z silnika M50B25

W dzisiejszych czasach turbodoładowane silniki benzynowe nikogo nie dziwią. Niewielka pojemność skokowa, turbosprężarka oraz relatywnie duża moc to niemal codzienność. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu niewielu było odważnych, którzy do silników benzynowych dokładali popularne dziś turbiny. BMW serii 5 generacji E28 to typowa bawarska limuzyna, która doczekała się statusu klasyka. Auto debiutowało w 1980 roku…