SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne - Trends Magazines

SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne

Volkswagen Teramont X to wspólne dzieło niemieckiej marki i chińskiego koncernu SAIC. Niestety, klienci Starego Kontynentu będą musieli obejść się smakiem. 

SUVy z dużymi silnikami wciąż są popularne w Europie pomimo restrykcyjnych norm emisji spalin. Volkswagen Teramont X wygląda na odpowiednika Audi Q8, jego wymiary to 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw osi to imponujące 2980 mm. Auto jest więc potężne, ale jego linie są ostre i dzięki temu auto wygląda na lżejsze. 

Samochód niestety nie będzie oferowany w Polsce, ani nawet w Europie. Teramont X będzie sprzedawany prawdopodobnie tylko w Chinach, ewentualnie w USA. Auto będzie można kupić z silnikiem 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 186 KM i 220 KM. Prawdziwym rarytasem jednak będzie najmocniejsza odmiana, czyli  2,5-litrowe VR6, generujące 300 KM mocy. Jednostkę połączono z 7-stopniową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. 

Volkswagen nie wspomina nic o osiągach, zapewne będą one zadowalające, ale nie spektakularne. W dzisiejszych czasach 300 KM osiągalne jest dla aut typu Golf R, więc w dużym SUVie taka moc nie powinna dziwić. Szkoda jednak, że bezduszne normy spalin pozbawiają rynek tak ciekawych aut. 

Jeden komentarz

  1. To jest wlasnie te niemieckie zaklamanie w imie ekologi niszczyc europe obywateli i przemysl. A juz poza europą sprzedawac auta 10litrowe jakby tam klimat juz byl inny i nie wazny

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

volkswagen-t3-multivan-1985

Wszystkiego najlepszego dla Multivana! Zapraszamy na jubileuszową lekcję historii powstania tego wyjątkowego samochodu

Jeden z najbardziej wszechstronnych pojazdów produkowanych przez markę Volkswagen, model Multivan, obchodzi trzydzieste piąte urodziny. Auto to jest połączeniem samochodu osobowego, minivana i kampera. Bazujący na modelu T3 Multivan, miał swoją światową premierę w 1985 r. na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie. Szybko stał się ikoną wśród europejskich aut typu MPV. Dziś, w roku…

TechArt GTstreet R – monstrum na bazie 911 Turbo S

Już seryjne Porsche 911 Turbo S kipi mocą. Jednak niemiecki TechArt wyznaje zasadę - "mocy nigdy za wiele" i bierze na warsztat "911" Turbo S. Efekt? Piorunujący. Fabryczne Porsche 911 Turbo S dysponuje mocą 650 KM, przyspiesza do "setki" w niecałe 3 sekundy i potrafi pojechać maksymalnie 330 km/h. To osiągi godne super aut. Tuner…