Studenci stworzyli wyścigowy bolid. Do setki przyspiesza w 3,7 s - Trends Magazines

Studenci stworzyli wyścigowy bolid. Do setki przyspiesza w 3,7 s

Studenci Politechniki Wrocławskiej stworzyli piętnasty już wyścigowy bolid, którym ścigają się po torach wyścigowych w całej Europie. Najnowszy model – RT14e jest elektryczny i dodatkowo wyposażony w system autonomicznej jazdy.

 

PWR Racing Team to koło naukowe założone przez studentów Politechniki Wrocławskiej w 2009 roku. Od tamtej pory, co roku studenci pokazują nowe bolidy – szybsze, mocniejsze i bardziej zaawansowane. Najnowsze dzieło to RT14e, elektryczny ważący 220 kg bolid wyposażony w system jazdy autonomicznej. 

Stworzono go z lekkich kompozytów, a cały pojazd zbudowany jest w konstrukcji monocoque. Studenci z planują wystartować RT14e w pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student. PWR Racing Team będzie rywalizować na znanych m.in. z F1 torach w Holandii, Czechach, Niemczech,  Polsce oraz we Włoszech. W ubiegłym sezonie Zespół uplasował się na 1. miejscu klasyfikacji generalnej bolidem RT13e.

Studenci sami zbudowali ponad 90% elementów bolidu. Należą do nich tak zaawansowane części jak przekładnia planetarna, wiązka wysokiego i niskiego napięcia czy bateria. Systemy jazdy autonomicznej również zostały stworzone przez studentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Luksu”S” od Lorinsera

Prawie 15 lat temu swoją premierę miał Mercedes S typoszeregu W221. Ponad 500 tys. sztuk zostało sprzedanych w ciągu ośmiu lat. Tylko legendarny W126 odniósł jak dotąd większy sukces. Ze względu na dużą popularność Sportservice Lorinser oferuje obszerny program modyfikacji do W221. Tuner przypomina, że wszystkie komponenty, które były dostępne w momencie premiery pojazdów klasy…

nowy VW Caddy

Z taśm produkcyjnych fabryki Volkswagen Poznań zjechały pierwsze egzemplarze kolejnej generacji modelu Volkswagena Caddy.

 Piąta generacja tego modelu, która została zbudowana ponad trzy miliony razy, osadzona jest na platformie MQB, wykorzystywanej także w produkcji Golfa 8. Fakt zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie…