Studenci stworzyli wyścigowy bolid. Do setki przyspiesza w 3,7 s - Trends Magazines

Studenci stworzyli wyścigowy bolid. Do setki przyspiesza w 3,7 s

Studenci Politechniki Wrocławskiej stworzyli piętnasty już wyścigowy bolid, którym ścigają się po torach wyścigowych w całej Europie. Najnowszy model – RT14e jest elektryczny i dodatkowo wyposażony w system autonomicznej jazdy.

 

PWR Racing Team to koło naukowe założone przez studentów Politechniki Wrocławskiej w 2009 roku. Od tamtej pory, co roku studenci pokazują nowe bolidy – szybsze, mocniejsze i bardziej zaawansowane. Najnowsze dzieło to RT14e, elektryczny ważący 220 kg bolid wyposażony w system jazdy autonomicznej. 

Stworzono go z lekkich kompozytów, a cały pojazd zbudowany jest w konstrukcji monocoque. Studenci z planują wystartować RT14e w pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student. PWR Racing Team będzie rywalizować na znanych m.in. z F1 torach w Holandii, Czechach, Niemczech,  Polsce oraz we Włoszech. W ubiegłym sezonie Zespół uplasował się na 1. miejscu klasyfikacji generalnej bolidem RT13e.

Studenci sami zbudowali ponad 90% elementów bolidu. Należą do nich tak zaawansowane części jak przekładnia planetarna, wiązka wysokiego i niskiego napięcia czy bateria. Systemy jazdy autonomicznej również zostały stworzone przez studentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Zwykłe BMW M2 jest nudne? Zobacz pakiet M Performance

Jeśli myślisz, że zwykłe BMW M2 jest ekstrawaganckie to lepiej spójrz na opcjonalne dodatki z pakietu M Performance. Styliści tutaj mocno zaszaleli! Premiera nowego BMW M2 wywołała kontrowersje i sporą dyskusje, głównie dotyczącą wyglądu nowego modelu. Swoją drogą, to zdarza się wyjątkowo często podczas premiery nowego modelu BMW. O wyglądzie auta nie będziemy mówić, a…

Tuning_BMW_E60_widok z tyłu

Flagowa 309-konna „piątka” E60 z dobrą felgą BBS

Auta plasujące się na szczycie gamy modelowej nazywane są flagowymi. Dla niektórych posiadanie topowego E60 z silnikiem Diesla byłoby wystarczającym powodem do zadowolenia. Dla Andrzeja, który pracuje w branży związanej ze statkami, oznaczało szansę wydania komendy „cała naprzód”. E60 po leasingu i 10 tys. km Pochodzący z rocznika 2005 samochód kupił już w 2006 roku…