Studenci stworzyli wyścigowy bolid. Do setki przyspiesza w 3,7 s - Trends Magazines

Studenci stworzyli wyścigowy bolid. Do setki przyspiesza w 3,7 s

Studenci Politechniki Wrocławskiej stworzyli piętnasty już wyścigowy bolid, którym ścigają się po torach wyścigowych w całej Europie. Najnowszy model – RT14e jest elektryczny i dodatkowo wyposażony w system autonomicznej jazdy.

 

PWR Racing Team to koło naukowe założone przez studentów Politechniki Wrocławskiej w 2009 roku. Od tamtej pory, co roku studenci pokazują nowe bolidy – szybsze, mocniejsze i bardziej zaawansowane. Najnowsze dzieło to RT14e, elektryczny ważący 220 kg bolid wyposażony w system jazdy autonomicznej. 

Stworzono go z lekkich kompozytów, a cały pojazd zbudowany jest w konstrukcji monocoque. Studenci z planują wystartować RT14e w pięciu edycjach międzynarodowych zawodów Formuły Student. PWR Racing Team będzie rywalizować na znanych m.in. z F1 torach w Holandii, Czechach, Niemczech,  Polsce oraz we Włoszech. W ubiegłym sezonie Zespół uplasował się na 1. miejscu klasyfikacji generalnej bolidem RT13e.

Studenci sami zbudowali ponad 90% elementów bolidu. Należą do nich tak zaawansowane części jak przekładnia planetarna, wiązka wysokiego i niskiego napięcia czy bateria. Systemy jazdy autonomicznej również zostały stworzone przez studentów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Te auta bezpowrotnie znikną z CEPiKu. Dlaczego?

Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców czeka wielkie czyszczenie. Z bazy ma zostać usuniętych kilka milionów samochodów. Chodzi o "auta widmo", które są nieaktualizowane od lat.  Baza CEPiK to pomocne urządzenie. Może ułatwić chociażby sprawdzenie historii przebiegu i przeglądów technicznych używanego samochodu. Przebieg podczas przeglądów technicznych jest wpisywany od 2014 roku, a od czterech lat robi…

Tuning-VW-Touran-2.0-TDI-widok od tyłu

Wyjątkowy VW Touran 2.0 TDI po tuningu

W szerokiej ofercie VW można odnaleźć praktycznie każdy rodzaj nadwozia. Utarła się jednak opinia, że tylko niektóre z nich nadają się do przeróbki. Jak błędne jest to twierdzenie, dowodzi przykład białego Tourana 2.0 TDI należącego do Fryderyka. Najczęściej przeróbkom poddawane są auta kompaktowe. Spośród oferowanych przez koncern z Wolfsburga niekwestionowanym liderem jest Golf wszystkich generacji…