Project Geländewagen to efekt współpracy Mercedes-Benz z głównym dyrektorem kreatywnym i założycielem Off-White i dyrektorem artystycznym Louis Vuitton Virgilem Abloh.
Nastały dość przewrotne czasy dla designu. Jeszcze dekadę temu na półkach sklepów z ubraniami modne były serie przypominające ciuchy noszone w motorsporcie. Dziś w sklepach brylują designerzy, którzy swój styl wyrażają przez kontrowersyjne aplikacje klasycznych wzorów oraz tworzenie limitowanych edycji. Nie inaczej jest w świecie motoryzacji – każdy słyszał kiedyś o „limitowanej” wersji jakiegoś samochodu. Świat mody i motoryzacji połączył teraz siły przy projektowaniu unikatowego egzemplarza Mercedesa Klasy G. Co wyszło z tego niecodziennego mariażu?
Galeria
Designer i projektankt
W projekcie koncepcyjnym, kierowanym przez dyrektora projektowego Mercedes-Benz Gordena Wagenera i Abloha, wykorzystano Mercedes-Benz Klasy G, aby pofantazjować o przyszłości postrzegania luksusu. W rezultacie powstał pojazd, który jest karykaturą. Auto jest firmowane nazwiskiem jednej z najbardziej wpływowych postaci w świecie mody i dlatego – po prostu nie ma znaczenia jak wygląda. Mercedes pisze o tym samochodzie, że jest to dzieło. Czy inspirowany streetwear’em projekt Wam się podoba?
Jego replika zostanie sprzedana na aukcji Sotheby’s Contemporary Curated, a wszystkie dochody przekazywane będą na cele charytatywne wspierające międzynarodowe wspólnoty twórcze. Licytacja rozpocznie się 14 września 2020r.