Stirling Moss nie żyje- WIADOMOŚCI - Trends Magazines

Stirling Moss nie żyje- WIADOMOŚCI

Brytyjska legenda wyścigów samochodowych Sir Stirling Moss zmarł w wieku 90 lat po długiej chorobie. „To było o jedno okrążenie za dużo, po prostu zamknął oczy” – powiedziała jego żona Lady Moss.

Moss jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych kierowców Formuły 1 wszech czasów, mimo że nie wygrał nigdy tytułu Mistrza Świata. W latach 1951–1961 wygrał 16 z 66 wyścigów F1, w których startował.

Czterokrotnie zajmował drugie miejsce w mistrzostwach kierowców F1. Moss przegrał mistrzostwo w F1 w 1958 roku ze swoim rodakiem Mike’em Hawthornem po tym, jak poręczył za swojego rywala i uniemożliwił mu dyskwalifikację, gdy ten został oskarżony o cofanie się na torze w Grand Prix Portugalii. 

W 1962 Moss został zmuszony do wycofania się ze sportów motorowych na najwyższym szczeblu. Po katastrofie w Goodwood, która spowodowała, że ​​zapadł w śpiączkę na miesiąc i był częściowo sparaliżowany przez sześć miesięcy. Jednak nadal ścigał się w historycznych samochodach do 81 roku życia.

Moss był uważany za wszechstronnego kierowcę. W wyścigach samochodowych odniósł 212 zwycięstw. Był wybitnym kierowcą rajdowym i w 1955 roku ustanowił nowy rekord w wygraniu słynnego Mille Miglia, wyścigu o długości 1000 mil wokół Włoch.

 

 

Podobne

VW Typ 181 Kübelwagen: jedno z 50. najbrzydszych aut?

Prezentowany Volkswagen to Typ 181, czyli tzw. Kübelwagen. Jego produkcja przypadła na lata 1968 – 1983 i była odpowiedzią koncernu VW na potrzeby niemieckiej armii, która miała dosyć oczekiwania na wciąż opóźniające się powstanie międzynarodowego projektu Europa Jeep. W USA ten samochód jest nazywany „The Thing”, czyli „To coś”. Na terenie Europy znany jest jednak…

Essen Motor Show 2023 - BMW

Essen Motor Show 2023 – fotogaleria BMW

Emocje powoli opadają, oczy odpoczywają, więc pomyśleliśmy, że to dobry moment, aby przedstawić Wam najciekawsze samochody BMW, jakie spotkaliśmy na Essen Motor Show 2023. Można było spotkać mnóstwo nowych M3 oraz M2, ale nie zabrakło także klasycznych BMW. Największe wrażenie zrobiła na nas kolekcja M3 E36 w stanie gabinetowym, a także wyścigowe "beemki" z serii…