Stirling Moss nie żyje- WIADOMOŚCI - Trends Magazines

Stirling Moss nie żyje- WIADOMOŚCI

Brytyjska legenda wyścigów samochodowych Sir Stirling Moss zmarł w wieku 90 lat po długiej chorobie. „To było o jedno okrążenie za dużo, po prostu zamknął oczy” – powiedziała jego żona Lady Moss.

Moss jest powszechnie uważany za jednego z najlepszych kierowców Formuły 1 wszech czasów, mimo że nie wygrał nigdy tytułu Mistrza Świata. W latach 1951–1961 wygrał 16 z 66 wyścigów F1, w których startował.

Czterokrotnie zajmował drugie miejsce w mistrzostwach kierowców F1. Moss przegrał mistrzostwo w F1 w 1958 roku ze swoim rodakiem Mike’em Hawthornem po tym, jak poręczył za swojego rywala i uniemożliwił mu dyskwalifikację, gdy ten został oskarżony o cofanie się na torze w Grand Prix Portugalii. 

W 1962 Moss został zmuszony do wycofania się ze sportów motorowych na najwyższym szczeblu. Po katastrofie w Goodwood, która spowodowała, że ​​zapadł w śpiączkę na miesiąc i był częściowo sparaliżowany przez sześć miesięcy. Jednak nadal ścigał się w historycznych samochodach do 81 roku życia.

Moss był uważany za wszechstronnego kierowcę. W wyścigach samochodowych odniósł 212 zwycięstw. Był wybitnym kierowcą rajdowym i w 1955 roku ustanowił nowy rekord w wygraniu słynnego Mille Miglia, wyścigu o długości 1000 mil wokół Włoch.

 

 

Podobne

Porsche 911 Turbo S Lightweight – do setki lepiej niż Bugatti

Porsche 911 Turbo S ma dawać kierowcy maksimum osiągów przy jednoczesnym komforcie codziennego użytkowania. W przypadku pakietu Lightweight słowo "maksimum osiągów" nabiera nowego znaczenia.  Już osiągi seryjnego Porsche 911 Turbo S jeżą włos na głowie. 650-konny bokser rozpędza to auto do pierwszej "setki" w czasie 2,7 s. Maksymalnie Porsche pojedzie 330 km/h. Pakiet Lightweight w…

ilustracja zapołonu silnika

Dwusuw diesel napędzany benzyną. Tak, to prawda

To nie oksymoron. Naprawdę powstała taka konstrukcja. Stworzyła ją marka znana z dość nietypowych rozwiązań technologicznych.  Konstrukcje dwusuwowe w motoryzacji praktycznie nie istnieją. Można je spotkać czasami w skuterach lub ewentualnie w kosiarkach, ale samochody z tym napędem pożegnaliśmy dobre trzy dekady temu. Teraz jednak powrócił pomysł, aby tę konstrukcję wprowadzić na nowo. I to…