ŠKODA OCTAVIA "z prądem". Co proponuje czeska firma? - Trends Magazines

ŠKODA OCTAVIA „z prądem”. Co proponuje czeska firma?

SKODA OCTAVIA iV

Nowa ŠKODA OCTAVIA poza silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi będzie dostępna także z dwoma rodzajami napędów hybrydowych: typu plug-in oraz po raz pierwszy z technologią miękkiej hybrydy e-TEC. 

ŠKODA OCTAVIA, po raz pierwszy będzie dostępna z aż czterema napędami do wyboru. Oprócz konwencjonalnych napędów spalinowych dostępne będą także dwie jednostki hybrydowe. Model jest drugim autem marki, po ŠKODZIE SUPERB, w którym zastosowano napęd typu plug-in. Ponadto OCTAVIA będzie oferowana w technologii miękkiej hybrydy, sygnowanej znakiem e-TEC.

SKODA OCTAVIA iV technologia hybrydowa

Innowacyjne i ekonomiczne jednostki spalinowe EVO

Jednostki wysokoprężne najnowszej generacji EVO spełniają wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d. Osiągnięto to m.in.: poprzez zastosowanie układu oczyszczania spalin SCR i dzięki systemowi twin dosing, polegającym na wtryskiwaniu AdBlue® przed dwoma szeregowo ustawionymi katalizatorami.

Parametry silników benzynowych EVO poprawiono poprzez zastosowanie natryskiwania plazmowego specjalnego materiału na ścianki cylindrów. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i pracuje w sprawnym cyklu Millera. W czterocylindrowej jednostce 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) system aktywnego zarządzania pracą cylindrów zmniejsza zużycie paliwa, automatycznie odłączając dwa cylindry przy małym obciążeniu.

Dwa rodzaje hybrydy do wyboru

ŠKODA OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in dostępna będzie w dwóch wariantach mocy. OCTAVIA iV zaoferuje łączną moc 204 KM oraz moment obrotowy 350 Nm. Usportowiona wersja RS iV, wyposażona w silnik benzynowy 1.4 TSI 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW, zapewni łączną moc 245 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Auta wyposażone są w baterie litowo-jonowe o pojemności 13 kWh. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala na przejechanie do 62 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej.

SKODA OCTAVIA e-TEC

e-TEC, czyli mild hybrid

Modele OCTAVIA e-TEC bazują na technologii miękkiej hybrydy. Auto wykorzystuje rozrusznik z napędem pasowym na napięciu 48 V oraz baterie litowo-jonowe dostarczające prąd o napięciu 48 V podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Akumulator o pojemności 0,6 kWh znajdujący się pod przednim siedzeniem pasażera ładowany jest wyłącznie energią odzyskiwaną z hamowania. Może również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego. Przede wszystkim jednak technologia miękkiej hybrydy w razie potrzeby dostarcza do silnika energię o mocy nawet do 50 Nm, umożliwiając modelowi OCTAVIA e-TEC przemieszczanie się na wyłączonym silniku i czyniąc go jeszcze bardziej efektywnym. Model e-TEC dostępny będzie w dwóch wariantach pojemności silnika: trzycylindrowej jednostce 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz czterocylindrowej 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Oba z 7-biegową skrzynią DSG.

 

Podobne

Przepisy drogowe w Niemczech. To musisz wiedzieć jadąc na Euro 2024!

Nadchodzą mistrzostwa w piłce nożnej, które w tym roku odbędą się w Niemczech. Bliskość położenia tego kraju sprawi, że tysiące Polaków pojedzie na żywo oglądać mecze. Warto wiedzieć, jakie obowiązują przepisy drogowe w Niemczech, żeby oprócz dobrych wrażeń sportowych, nie przywieźć ze sobą wysokiego mandatu w euro.  Przepisy drogowe w Niemczech - co musisz wiedzieć?…

Bezemisyjne taksówki Volkswagena

Podczas Europejskich Targów Taksówkarskich w Kolonii Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił innowacyjne modele przeznaczone do komercyjnego przewozu osób. Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Caravelle to pojazdy łączące wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu. ABT e-Caddy Maxi Taxi Bezemisyjną taksówkę opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Model ten bazuje na…