ŠKODA OCTAVIA "z prądem". Co proponuje czeska firma? - Trends Magazines

ŠKODA OCTAVIA „z prądem”. Co proponuje czeska firma?

SKODA OCTAVIA iV

Nowa ŠKODA OCTAVIA poza silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi będzie dostępna także z dwoma rodzajami napędów hybrydowych: typu plug-in oraz po raz pierwszy z technologią miękkiej hybrydy e-TEC. 

ŠKODA OCTAVIA, po raz pierwszy będzie dostępna z aż czterema napędami do wyboru. Oprócz konwencjonalnych napędów spalinowych dostępne będą także dwie jednostki hybrydowe. Model jest drugim autem marki, po ŠKODZIE SUPERB, w którym zastosowano napęd typu plug-in. Ponadto OCTAVIA będzie oferowana w technologii miękkiej hybrydy, sygnowanej znakiem e-TEC.

SKODA OCTAVIA iV technologia hybrydowa

Innowacyjne i ekonomiczne jednostki spalinowe EVO

Jednostki wysokoprężne najnowszej generacji EVO spełniają wymagania przyszłej normy emisyjnej Euro-6d. Osiągnięto to m.in.: poprzez zastosowanie układu oczyszczania spalin SCR i dzięki systemowi twin dosing, polegającym na wtryskiwaniu AdBlue® przed dwoma szeregowo ustawionymi katalizatorami.

Parametry silników benzynowych EVO poprawiono poprzez zastosowanie natryskiwania plazmowego specjalnego materiału na ścianki cylindrów. Trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny i pracuje w sprawnym cyklu Millera. W czterocylindrowej jednostce 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) system aktywnego zarządzania pracą cylindrów zmniejsza zużycie paliwa, automatycznie odłączając dwa cylindry przy małym obciążeniu.

Dwa rodzaje hybrydy do wyboru

ŠKODA OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in dostępna będzie w dwóch wariantach mocy. OCTAVIA iV zaoferuje łączną moc 204 KM oraz moment obrotowy 350 Nm. Usportowiona wersja RS iV, wyposażona w silnik benzynowy 1.4 TSI 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW, zapewni łączną moc 245 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm. Auta wyposażone są w baterie litowo-jonowe o pojemności 13 kWh. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala na przejechanie do 62 km w cyklu WLTP przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej.

SKODA OCTAVIA e-TEC

e-TEC, czyli mild hybrid

Modele OCTAVIA e-TEC bazują na technologii miękkiej hybrydy. Auto wykorzystuje rozrusznik z napędem pasowym na napięciu 48 V oraz baterie litowo-jonowe dostarczające prąd o napięciu 48 V podczas włączania i wyłączania silnika, czyniąc je szybszym i łagodniejszym. Akumulator o pojemności 0,6 kWh znajdujący się pod przednim siedzeniem pasażera ładowany jest wyłącznie energią odzyskiwaną z hamowania. Może również zasilać akumulator rozruchowy 12 V za pomocą przetwornika prądu stałego. Przede wszystkim jednak technologia miękkiej hybrydy w razie potrzeby dostarcza do silnika energię o mocy nawet do 50 Nm, umożliwiając modelowi OCTAVIA e-TEC przemieszczanie się na wyłączonym silniku i czyniąc go jeszcze bardziej efektywnym. Model e-TEC dostępny będzie w dwóch wariantach pojemności silnika: trzycylindrowej jednostce 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz czterocylindrowej 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM). Oba z 7-biegową skrzynią DSG.

 

Podobne

Volkswagen Golf Sportsvan. Bardziej pakowny i przestronny

Volkswagen Golf jest zbyt mało przestronny i pakowny? Touran z kolei jest zbyt duży i nie mieści się w założonym budżecie? Sytuacja bez wyjścia? Nic bardziej mylnego. Wystarczy bliżej poznać Golfa Sportsvana. Idea bardziej pojemnego i nieco większego Golfa zrodziła się w 2005 roku. To właśnie wtedy do standardowej odmiany popularnego kompaktu dołączyła wersja Plus.…

Zapłacisz więcej za OC. Wchodzą nowe przepisy

Dla kierowców to kolejna, obok paliwa rzecz, która podniesie koszty użytkowania samochodu. Od 17 czerwca polisy OC będą droższe, w zależności od posiadanych punktów karnych. Ale sytuacja nie jest taka prosta. O co dokładnie chodzi? W myśl nowych przepisów, firmy ubezpieczeniowe uzyskają dostęp do bazy punktów karnych. Na podstawie zebranych danych algorytm naliczy odpowiednią stawkę…