Skoda Enyaq 85 - przyjemny towarzysz podróży - Trends Magazines

Skoda Enyaq 85 – przyjemny towarzysz podróży

Skoda Enyaq 85 widok od przodu

Tym razem w nasze ręce trafiła Skoda Enyaq w mocniejszej o ponad 80 KM wersji (poprzednio jeździliśmy słabszą, 60 Maxx). Czy dodatkowa moc, większy o ponad 100 km zasięg WLTP i 82 kW akumulator przekonają niezdecydowanych?

Skoda Enyaq 85 wsiok od tyłu

Skoda Enyaq ma już 5 lat – swoją premierę miał w 2020 roku. Auto zbudowano na platformie Volkswagena MEB, z której korzysta choćby ID.4 i ID.5 Zdaniem niektórych, czeski samochód sprawia wrażenie bardziej eleganckiego i lepiej wykonanego niż jego niemieccy bracia. 

Nadwozie

Z zewnątrz auto prezentuje się bardzo przyzwoicie. W ciekawym kolorze metalizowanej zielni Obido (5.200 zł) i z atracytowymi lekkimi felgami Neptune w rozmiarze 20 cali rzec można ładnie. Ponieważ nie była to wersja Coupé, sprawiał wrażenie naprawdę dużego auta.

Skoda Enyaq 85 z boku

Do wnętrza dostęp nie nastręczał trudności, podobnie jak załadunek bagażu do foremnego i wystraczająco pojemnego „kufra”. Sama linia nadwozia jest taka, jak oczekuje większość klientów – bez zbędnych przetłoczeń i z ładnie wyglądającym po zmroku oświetleniem.

Skoda Enyaq 85 tył auta

Wnętrze

Środek auta w wersji Design Selection Lounge, na który składały się m.in. szara tapicerka Suedia z miętowymi przeszyciami i podświetleniami sprawia przyjemne wrażenie. Nie ma zbyt wielu zbędnych ozdobników, a fotele są wystarczająco wygodne nawet na dłuższą podróż.

Skoda Enyaq 85 kokpit

Duży monitor centralny ułatwia wybór komfortu jazdy, muzyki itd. Sterowanie za jego pomocą funkcjami auta jest bardzo intuicyjne. Na pochwałę zasługuje wyświetlacz na przedniej szybie, który współpracuję też z nawigacją Google w telefonie. Wnętrze jest dobrze wyciszone i dzięki temu oraz systemowi audio nie odczujemy większego zmęczenia podczas dłuższych wypadów. Kierowcę wspomoże dobrze reagujący aktywny tempomat.

Skoda Enyaq 85 bagażnik

Napęd i ładowanie

Skoda Enyaq 85 silnik

Wersja 85 ma pojemniejszy akumulator, który w założeniu ma szybciej się ładować i umożliwić jazdę na dłuższym dystansie. W rzeczywistości wskazywany według WLTP zasięg 580 km pozostaje teoretyczny. Efektywnie przy 80% naładowania, do czego zachęcają wszyscy producenci jest to ok. 350 km.

Skoda Enyaq 85 ładowanie auta

Być może latem (my korzystaliśmy z auta w okolicach 0 st. C) ten zasięg wzrasta. Podczas jazdy z prędkością 120-130 km/h możemy bez trudu pokonać 300 km, a to w polskich warunkach wystarczające, by bez stresu wybrać się w dłuższą podróż. Samo ładowanie na szybkich stacjach z poziomu 20 do 80% zajmie nam ok. 30 minut, czyli podobnie jak u większości elektryków.

Skoda Enyaq 85 wskaźniki

Cena

Cena mocniejszego Enyaqa zaczyna się od 209.900 zł. Nasz testówka w wersji Design Selection Lounge zostałą wyceniona na równe 255 tysięcy zł. Taki był dodatkowy koszt pakietu Advanced (19.100 zł), 20-calowych obręczy Neptune Antracyt (3.900 zł), elektrycznie sterowanego panoramicznego okna (5.400 zł), pompy ciepła (5.300 zł) i samego pakietu Design Selection Lounge (6.200 zł). Jak widać, rezygnując z części z ekstrasów można zbliżyć się ceny bazowej. Ale czy warto rezygnować z odrobiny luksusu?

Skoda Enyaq 85 front auta

Podsumowanie

Enyaq w wersji 85 to krok Skody w dobrą stronę. Auto samo w sobie jest bardzo praktyczne, czerpiąc garściami z dokonań Volkswagena i umiejętnie je dopasowując do swoich potencjalnych klientów. Tych może być więcej, ale dla części z nich warto by zaoferować wersję z mniej widoczną nazwą marki, jak to czynią inni producenci. Wiem, że niektórzy od razy zakrzykną „my nie wstydzimy się swojej marki”, ale tu chodzi o wybór. Nie wszyscy chcą chodzić z metką, jak na ubraniu…

Ryszard Turski

Fot. autor

Skoda Enyaq 85 wieczorem

 

Skoda Enyaq 85 Design Selection Lounge

Napęd                                                                 silnik elektryczny

Maks. moc                                                          285 KM

Maks. mom. Obr.                                               545 Nm

Skrzynia biegów                                                 1-stopniowa, automatyczna

Napęd                                                                 tylny

Długość/ szerokość/ wysokość mm                   4658 / 1879 / 1622

Rozstaw osi mm                                                 2766

Poj. bagażnika l                                                  585 – 10585

Pojemność akumulatora (netto)                         77 kWh

Maks. moc ładowania (DC)                               175 kW

Masa własna kg                                                  2141 kg

0–100 km/h                                                        6,7 s

V-maks.                                                              180 km/h

Maks. zasięg (WLTP)                                        580 km

Średnie zużycie energii (hom./test) kWh/100 km     15,0-16,0  / 19,5-20,8  

Cena bazowa/ testowanego modelu                   209.900 / 255.000 zł

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Corrado US G60 auto od tyłu

Auto, którym musisz się przejechać… przed śmiercią

To brzmiące jak nakaz hasło ma przewrotny wydźwięk. Na początku lat 90. brytyjski magazyn motoryzacyjny „Car” opublikował listę 25 samochodów, którymi bezwzględnie należy przejechać się przed śmiercią. Wśród nich znalazł się Volkswagen Corrado. Następca Scirocco To ogromne wyróżnienie przyznawane przez sztab dziennikarzy niestety nie dodało splendoru sportowemu Volkswagenowi za czasów jego produkcji. Od 1988 do…

Hyundai iMAX N, czyli DRIFT BUS- VIDEO

W ostatni weekend internet oszalał na punkcie świetnego klipu od Hyundai Australia. Chodzi o film, w którym van iMAX w unikatowej wersji N Performance driftuje na torze. Zwykły 2,5-litrowy silnik CRDi został zastąpiony potężnym 3,5-litrowym silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem, pompującym ponad 300 kW mocy i 555 Nm momentu obrotowego - więcej niż to konieczne, aby…