Silnik W12 - Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha - Trends Magazines
4 sierpnia 2021

Silnik W12 – Inżynieryjny cud Ferdynanda Piëcha

Jedna z najbardziej oryginalnych koncepcji silników w historii motoryzacji, czyli motorów z cylindrami ułożonymi w kształt litery W, została stworzona przez Volkswagena za czasów prezesury Ferdinanda Piëcha.

 

Ferdynand Karl Piëch, genialny inżynier, ambitny konstruktor, wnuk Ferdynanda Porsche, stał na czele koncernu Volkswagen AG w latach 1993–2002. Ten czas upłynął nie tylko pod znakiem dynamicznego rozwoju firmy, ale również ambitnych przedsięwzięć – zarówno inwestycyjnych, jak i technicznych. Koncepcja tej jednostki zrodziła się w 1997 roku. W trakcie podróży służbowej na pokładzie superszybkiego ekspresu Shinkansen między Tokio i Nagoją Piëch – zainspirowany rozmową z Karlem-Heinzem Neumannem, szefem działu badawczo-rozwojowego silników – sięgnął po kopertę i zaczął szkicować jednostkę, której wizja od dłuższego czasu pojawiała się w jego wyobraźni. Punktem wyjścia było legendarne i powszechnie używane w latach 90. VR6.

Więcej o tej konstrukcji przeczytasz TUTAJ.

Podobne

Garbus 1200 kontra The Beetle Sport: który lepszy?

W historii motoryzacji jest niewiele aut, które, produkowane przez kilkadziesiąt lat, stały się ikonami, klasykami i należą do najbardziej charakterystycznych i rozpoznawalnych. Jednym nich jest bez wątpienia Volkswagen Garbus. Auto, które przetrwało drugą wojnę światową, kumplowało się z hipisami i doczekało się wielu wersji w kilku generacjach. Historię garbatego auta zapoczątkował Adolf Hitler, który postanowił…

VADERY od SIEMONEIT Racing- TUNING

Jak to się stało, że niemiecki tuner "pożyczył" sobie nazwę od foteli z BMW E36 M3? Nie wiem... Również Lord Vader mógłby być urażony. Zbieżność nazwisk jest przypadkowa i przechodzimy do prezentacji tych czarnych piękności. Ależ one dobrze wyglądają na Cuprze! Szczególnie na przedniej osi, gdzie dodatkowo mamy zaciski z Audi RS (a przynajmniej tak…