Shell wzmacnia silniki, nie tylko w F1 - Trends Magazines

Shell wzmacnia silniki, nie tylko w F1

Nie wiem czy wiecie, ale przez ostatnie trzy sezony Formuły 1 oleje silnikowe Shell Helix Ultra i paliwo Shell V-Power Racing przyczyniły się do wzrostu wydajności silników bolidów Scuderia Ferrari łącznie o 23,3%. Oznacza to, że auta na tej samej ilości paliwa mogą przejechać jedno okrążenie o ponad pół sekundy szybciej!

Lepsza wydajność silników bolidów Scuderia Ferrari ma szczególne znaczenie w świetle nowych przepisów, które zostały wprowadzone w Formule 1 w sezonie 2018, zgodnie z którymi każdy kierowca w trakcie sezonu ma do dyspozycji nie cztery – jak rok wcześniej – a trzy silniki. Za każdy kolejny przyznawana jest kara. Oznacza to, że każda jednostka napędowa SF71H bypowinna być o 40% wydajniejsza niż wcześniej. Generalnie, tendencja do zwiększania obciążeń i poprawy wydajności to globalny trend w motoryzacji – mniejsze i bardziej zaawansowane silniki (downsizeing) muszą mieć lepsze osiągi oraz być wydajniejsze pod względem zużycia paliwa.

Olej silnikowy wykorzystywany w bolidach F1 musi sprostać ogromnym wymaganiom – niesamowite ciśnienie, temperatury przekraczające nawet 1000°C, moc ponad 600 KM czy tysiące obrotów turbosprężarki na sekundę. Używany przez Scuderia Ferrari podczas każdego wyścigu olej silnikowy Shell Helix Ultra nie tylko pomaga zwiększyć wydajność silnika, lecz także chroni podzespoły przed zużyciem i jest ważnym wskaźnikiem kondycji silnika. Siedmiu członków zespołu Shell Trackside – mobilnego laboratorium Shell, przy wsparciu 50 naukowców i inżynierów pracujących nad tym projektem, przetestowało ponad 100 próbek oleju, które następnie poddano analizie w trakcie weekendu wyścigowego, aby zmonitorować stan silników Ferrari.

Jednym z głównych celów zaangażowania zespołu Shell Helix we współpracę ze Scuderia Ferrari jest zapewnienie transferu technologii i rozwiązań z wyścigowych bolidów do samochodów osobowych. Oleje używane w wysokoobciążonych silnikach Ferrari są wytwarzane z tego samego oleju bazowego i dodatków, które są wykorzystywane w olejach Shell Helix Ultra produkowanych w Technologii Shell PurePlus – czyli są dostępne dla klientów jeżdżących po drogach na całym świecie, także w Polsce. Dzięki temu kierowcy mogą sięgać po tak zaawansowane produkty, jak w pełni syntetyczny olej silnikowy Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, który spełnia wymagania nowoczesnych i najbardziej zaawansowanych jednostek napędowych, oferując długotrwałą wydajność w ekstremalnie wysokich temperaturach oraz pod ogromnym ciśnieniem.

Podobne

Plakat kampanii "Stój!"

Bezpieczne hamowanie awaryjne – ruszyła kampania „Stój!”

Każdego dnia na drogach i ulicach miast można spotkać tysiące samochodów użytkowych, takich jak auta dostawcze, ciężarówki, ciągniki siodłowe z naczepą czy autobusy. Umożliwiają dotarcie do pracy i szkoły, dowożą produkty do sklepów i marketów, dostarczają nasze zakupy online. Pojazdy te są w trasie przez kilkanaście godzin na dobę, a podczas przejazdów wielokrotnie hamują, czasem…

Ferrari 250 GTO RHD

Oto historia Ferrari 250 GTO, które gniło w polu…

250 GTO to dziś jedno z najbardziej wyjątkowych Ferrari wszech czasów. Obecnie ich ceny liczone są w dziesiątkach milionów dolarów, ale nie zawsze tak było. Oto historia niebieskiego egzemplarza 3589GT wyprodukowanego 20 kwietnia 1962 roku w Maranello.  Lata 60. Podwozie Ferrari 250 GTO zostało zbudowane w 1962 roku i miało udaną karierę wyścigową. Do listopada 1962…