Samochody Królowej Elżbiety II - Trends Magazines

Samochody Królowej Elżbiety II

Śmierć Królowej Elżbiety II to w mediach jeden z najgorętszych tematów. Poruszone zostały chyba wszystkie wątki z życia monarchini, a my przyglądamy się tym motoryzacyjnym. Oto samochody Królowej Elżbiety II.

Królowa była posiadaczką ogromnego majątku, szacowanego na ponad 15 mld funtów. W jego skład wchodzą oczywiście też samochody, niektóre bardzo ciekawe. Najstarszy z nich ma 122 lata, 6 KM mocy, a inny… instalację LPG. Nie jest niczym dziwnym, że większość z tych aut to produkcje brytyjskie. 

Oczywiście Królowa poruszała się wieloma luksusowymi samochodami, takimi jak Rolls-Royce, Bentley, czy Range Rover. Ale jej prywatna kolekcja jest dużo bardziej skromna, choć nie brakuje tam samochodów z bardzo bogatym wyposażeniem. Na przykład Daimler z 1949 roku posiada elektryczne szyby, otwierany szklany dach, czy radio. 

Prawdziwą perełką w rękach Rodziny Królewskiej jest Rolls-Royce Phantom IV z 1950 roku. To najdroższy kiedykolwiek wyprodukowany „Rolls”. Wyprodukowano jedynie 18 egzemplarzy, a 16 z nich znajduje się obecnie w muzeach lub w rękach prywatnych kolekcjonerów. Warto dodać, że każdy egzemplarz został złożony ręcznie przez osobnych wykonawców i według zasady „Royalty and Heads of State only” – te auta trafiają tylko do członków rodzin królewskich lub na użytek głowy państwa.

W kolekcji Królowej Elżbiety II znajduje się też polska myśl techniczna – Melex. Elektryczny wózek był wykorzystywany przez Rodzinę Królewską do wyścigów konnych. Kolejną ciekawostką jest też londyńska taksówka, zasilana gazem LPG. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

108 lat temu powstała marka BMW

Dokładnie 108 lat temu, 7 marca 1916 roku na terenie fabryki samolotów z siedzibą przy Lerchenauer Straße w Monachium powstało przedsiębiorstwo Bayerische Flugzeugwerke AG, obecnie znane na całym świecie jako BMW.  Jako ojców założycieli BMW podaje się dwóch panów: Gustava Otto i Karla Rappa, inżynierów oraz producentów silników lotniczych. W zasadzie to właśnie lotnictwo było pierwszą branżą,…

VW_Typ_Kdf

Garbus za 268.184 Euro! KdF Wagen – HISTORIA

Historia Garbusa jest długa i skomplikowana. Wizja prostego i taniego samochodu dla ludu została brutalnie przerwana przez wojnę i konieczność przestawienia się na produkcję frontowego Kübelwagena. Czy w całości? Okazuje się, że nie. Do końca drugiej wojny światowej udało się wyprodukować ok. 630 sztuk Garbusa. Nie do końca „cywilnego”, gdyż większość egzemplarzy trafiła do wojskowych…