Samochody Królowej Elżbiety II - Trends Magazines

Samochody Królowej Elżbiety II

Śmierć Królowej Elżbiety II to w mediach jeden z najgorętszych tematów. Poruszone zostały chyba wszystkie wątki z życia monarchini, a my przyglądamy się tym motoryzacyjnym. Oto samochody Królowej Elżbiety II.

Królowa była posiadaczką ogromnego majątku, szacowanego na ponad 15 mld funtów. W jego skład wchodzą oczywiście też samochody, niektóre bardzo ciekawe. Najstarszy z nich ma 122 lata, 6 KM mocy, a inny… instalację LPG. Nie jest niczym dziwnym, że większość z tych aut to produkcje brytyjskie. 

Oczywiście Królowa poruszała się wieloma luksusowymi samochodami, takimi jak Rolls-Royce, Bentley, czy Range Rover. Ale jej prywatna kolekcja jest dużo bardziej skromna, choć nie brakuje tam samochodów z bardzo bogatym wyposażeniem. Na przykład Daimler z 1949 roku posiada elektryczne szyby, otwierany szklany dach, czy radio. 

Prawdziwą perełką w rękach Rodziny Królewskiej jest Rolls-Royce Phantom IV z 1950 roku. To najdroższy kiedykolwiek wyprodukowany „Rolls”. Wyprodukowano jedynie 18 egzemplarzy, a 16 z nich znajduje się obecnie w muzeach lub w rękach prywatnych kolekcjonerów. Warto dodać, że każdy egzemplarz został złożony ręcznie przez osobnych wykonawców i według zasady „Royalty and Heads of State only” – te auta trafiają tylko do członków rodzin królewskich lub na użytek głowy państwa.

W kolekcji Królowej Elżbiety II znajduje się też polska myśl techniczna – Melex. Elektryczny wózek był wykorzystywany przez Rodzinę Królewską do wyścigów konnych. Kolejną ciekawostką jest też londyńska taksówka, zasilana gazem LPG. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Rząd: Sukces programu e-TOLL. Czy kierowcy uważają podobnie?

Rząd podsumował sposób działania nowego systemu e-TOLL. Przez niemal półtora miesiąca funkcjonowania nowego rozwiązania wystawiono już ponad 1000 mandatów.  Bramki na autostradach A2 i A4 zostały podniesione 1 grudnia i wtedy zaczął obowiązywać nowy, elektroniczny system poboru opłat. 12 stycznia, podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury, Magdalena Rzeczkowska, sekretarz stanu w Ministerstwie Finansów oraz szef Krajowej…

Ostatni dzwonek GTI

Gdy debiutował, nie był specjalnie pożądany. Obecnie Golf IV w wersji GTI to już pełnowartościowy klasyk. Znalezienie zadbanego i całkowicie seryjnego egzemplarza staje się coraz trudniejsze, a ceny niebawem zaczną rosnąć. Każdy Volkswagen z tej legendarnej rodziny budzi duże emocje. Zwiastuje dobrą dynamikę, jeszcze lepsze prowadzenie na zakrętach oraz pakiet atrakcyjnych dodatków, obejmujący m.in. alufelgi czy kubełkowe fotele. Pierwsze…