Samochody Królowej Elżbiety II - Trends Magazines

Samochody Królowej Elżbiety II

Śmierć Królowej Elżbiety II to w mediach jeden z najgorętszych tematów. Poruszone zostały chyba wszystkie wątki z życia monarchini, a my przyglądamy się tym motoryzacyjnym. Oto samochody Królowej Elżbiety II.

Królowa była posiadaczką ogromnego majątku, szacowanego na ponad 15 mld funtów. W jego skład wchodzą oczywiście też samochody, niektóre bardzo ciekawe. Najstarszy z nich ma 122 lata, 6 KM mocy, a inny… instalację LPG. Nie jest niczym dziwnym, że większość z tych aut to produkcje brytyjskie. 

Oczywiście Królowa poruszała się wieloma luksusowymi samochodami, takimi jak Rolls-Royce, Bentley, czy Range Rover. Ale jej prywatna kolekcja jest dużo bardziej skromna, choć nie brakuje tam samochodów z bardzo bogatym wyposażeniem. Na przykład Daimler z 1949 roku posiada elektryczne szyby, otwierany szklany dach, czy radio. 

Prawdziwą perełką w rękach Rodziny Królewskiej jest Rolls-Royce Phantom IV z 1950 roku. To najdroższy kiedykolwiek wyprodukowany „Rolls”. Wyprodukowano jedynie 18 egzemplarzy, a 16 z nich znajduje się obecnie w muzeach lub w rękach prywatnych kolekcjonerów. Warto dodać, że każdy egzemplarz został złożony ręcznie przez osobnych wykonawców i według zasady „Royalty and Heads of State only” – te auta trafiają tylko do członków rodzin królewskich lub na użytek głowy państwa.

W kolekcji Królowej Elżbiety II znajduje się też polska myśl techniczna – Melex. Elektryczny wózek był wykorzystywany przez Rodzinę Królewską do wyścigów konnych. Kolejną ciekawostką jest też londyńska taksówka, zasilana gazem LPG. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning-VW-Caddy-2.0-TDI-auto od przodu

Można być dumnym z takiego Caddy(lak)a

Caddy, którego widzicie na zdjęciach, został wyprodukowany w Poznaniu na specjalne zamówienie. Auto zostało wyposażone tak, by pokonywanie każdego kilometra sprawiało ogromną satysfakcję, a kierowca był dumny ze swojej maszyny. Atuty nie tylko silnika Dwulitrowy 140-konny silnik TDI 8V z DPF nie był jedynym atutem tego auta. Webasto sterowane za pomocą pilota, klimatyzacja, tempomat, podgrzewane…

Honda Civic w barwach SPOON SPORTS – spełnione marzenie Mateusza cz. II

Pamiętacie takie czasopismo jak JAPAN Trends? Kwartalnik pojawił się w salonach prasowych w 2010 roku. Niestety od wielu, wielu lat nie jest już wydawany. Szkoda, bo w środowisku JDM dzieje się teraz ogromnie wiele i byłoby o czym pisać. Dlatego postanowiliśmy wznowić ten dział na naszej stronie. Wszystkich właścicieli aut japońskich oraz motoryzacyjne grupy zachęcamy…