Samochody Audi będą oczyszczać powietrze. Nie, nie chodzi o kabinę - Trends Magazines

Samochody Audi będą oczyszczać powietrze. Nie, nie chodzi o kabinę

Już trwają testy urządzenia, które Audi nazywa Urban Purifier. Producent z Inglostadt chce być jeszcze bardziej eko i testuje system filtrujący powietrze wokół samochodu. Skorzystać mają na tym wszyscy. 

Producenci już niedługo nie będą sprzedawać samochodów emitujących szkodliwe substancje. Ale nawet jeśli po ulicach będą jeździć tylko samochody elektryczne, Audi chce jeszcze bardziej poprawić jakość powietrza. Niemcy pracują nad tymczasowym rozwiązaniem, które ma oczyszczać powietrze otaczające samochód. W tym celu niemiecka marka nawiązała współpracę z firmą MANN+HUMMEL w celu opracowania filtra cząstek stałych pochłaniającego zanieczyszczenia z otoczenia.

Urządzenie jest umieszczone na froncie samochodu elektrycznego i pochłania zarówno własne emisje cząstek stałych, jak i emisje innych pojazdów, które są w pobliżu Audi wyposażonego Urban Purifier. Sposób działania jest zbliżony do systemów stacjonarnych, które są już stosowane w niektórych miastach.

Filtr działa jak odkurzacz, czyli wciąga powietrze, które przepływa przez filtr, gdzie zatrzymywane są szkodliwe cząsteczki. Podczas jazdy działało ono pasywnie, czyli dzięki ruchowi powietrza, które było wywołane pędem samochodu. Drugim trybem jest właśnie działanie jak odkurzacz. Podczas ładowania włącza się wentylator, który jest standardowym wyposażeniem każdego elektryka. 

Według wyliczeń Audi, system filtracyjny w trakcie całego życia odpowiada za 14,9 kg ekwiwalentu CO2. Dodatkowo jest w 15 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, z kolei sam filtr w 60 proc. z takich tworzyw.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW T1 z silnikiem z Bentley’a!

Chyba każdy kocha Bullika. Nielaeżnie od wersji nadwoziowej widok wielkiego logo VW na froncie klasycznego busa jest dziś równie piękny, co kiedyś. Wizja mocy Tuningblog.eu przygotował render swojej wizji T1. Auto wygląda jak bolid F1, na którym ktoś osadził nadwozie Volkswagena! Z tyłu busa znajduje się silnik Volkswagena W12 turbo o mocy 650 KM. Taka…

E1 – pierwsze elektryczne BMW

Seryjnie produkowane BMW z napędem elektrycznym są faktem. Model i3 i i8 nie budzą już na ulicach sensacji. Warto przypomnieć, że praprzodkiem i3 jest koncepcyjny model E1 z 1991 roku. Historia BMW z napędem elektrycznym jest długa i barwna. W 1972 roku tuż obok głównej siedziby koncernu w Monachium odbywały się igrzyska olimpijskie. Do ich obsługi…