Rok 2021 - lepsza sprzedaż elektryków niż diesli - Trends Magazines

Rok 2021 – lepsza sprzedaż elektryków niż diesli

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany kierunku w branży motoryzacyjnej. Samochody z silnikami diesla, królujące od lat na europejskich drogach po raz pierwszy ustąpiły miejsca „elektrykom”. A to dopiero początek. 

Mniej więcej od końca lat 80. popularność samochodów napędzanych olejem napędowym rosła. Także rozwój tej technologii powodował, że auta z silnikami Diesla były dynamiczne, oszczędne, a także niezawodne. Te czynniki sprzyjały sprzedaży aut na ropę, aż do momentu, gdy wyśrubowane normy emisji spalin wymusiły na producentach aut rozwój modeli hybrydowych i elektrycznych. 

W roku 2021 po raz pierwszy sprzedaż samochodów elektrycznych przewyższyła diesle. W ubiegłym roku w Europie sprzedano 176 tys pojazdów elektrycznych i 160 tys diesli. W tym segmencie dominuje Tesla i pozycja lidera zapewne utrzyma się także w tym roku dzięki budowanej pod Berlinem fabryce.

W Europie pod kątem sprzedanych „elektryków” zdecydowanie dominują kraje północne, w Norwegii aż 80% wszystkich sprzedanych pojazdów, napędzanych jest na prąd. Południe nieco bardziej sceptycznie podchodzi do tematu elektryfikacji, Włochy to zaledwie 4,6 proc. sprzedaży, Hiszpania 2,8 proc., Grecja jedynie 2,2 proc. 

W Polsce rok 2020 był rekordowy pod kątem sprzedanych aut elektrycznych – 18 875. Statystyki z ubiegłego roku przebijają te wartość ponad dwukrotnie – 2021 roku zarejestrowano nieco ponad 38 tys aut elektrycznych w Polsce. 

Bieżący rok ma być rekordowy. Tendencja wzrostowa zapewne będzie trwała, jednak pytanie brzmi – jak poradzi sobie z tym infrastruktura? W tej chwili w naszym kraju mamy do dyspozycji niecałe 2000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To zdecydowanie za mało, aby zaspokoić potrzeby gwałtownie rosnącego rynku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Mk2 GTI 12

VW Golf Mk2 GTI – nie ma to jak oryginał

Volkswagen Golf Mk2 GTI to coraz bardziej ceniony klasyk. Nawet podstawowe i całkowicie seryjne, ale zadbane wersje cieszą się dużym powodzeniem. Szczytem marzeń wielu jest odmiana GTI. Należące do Ernesta auto to oryginalna sportowa wersja. Poznajcie jej historię. Volkswagena Golfa nikomu przedstawiać nie trzeba. To auto zna każdy, nawet jeśli nie jest wielkim fanem motoryzacji.…

Silnik BMW X6 40d (E71)

BMW nie chce rezygnować z silników spalinowych. Popieramy!

Marka BMW wciąż opiera się przymusowej elektryfikacji i broni silników spalinowych. Niemcy uważają, że całkowite przejście na jednostki elektryczne wcale nie jest dobrą drogą. Ciężko się z nimi nie zgodzić.  Do wprowadzenia całkowitego zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi pozostało zaledwie 11 lat i 10 dni. W świecie motoryzacji to może wydawać się sporo, ale…