Rok 2021 - lepsza sprzedaż elektryków niż diesli - Trends Magazines

Rok 2021 – lepsza sprzedaż elektryków niż diesli

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany kierunku w branży motoryzacyjnej. Samochody z silnikami diesla, królujące od lat na europejskich drogach po raz pierwszy ustąpiły miejsca „elektrykom”. A to dopiero początek. 

Mniej więcej od końca lat 80. popularność samochodów napędzanych olejem napędowym rosła. Także rozwój tej technologii powodował, że auta z silnikami Diesla były dynamiczne, oszczędne, a także niezawodne. Te czynniki sprzyjały sprzedaży aut na ropę, aż do momentu, gdy wyśrubowane normy emisji spalin wymusiły na producentach aut rozwój modeli hybrydowych i elektrycznych. 

W roku 2021 po raz pierwszy sprzedaż samochodów elektrycznych przewyższyła diesle. W ubiegłym roku w Europie sprzedano 176 tys pojazdów elektrycznych i 160 tys diesli. W tym segmencie dominuje Tesla i pozycja lidera zapewne utrzyma się także w tym roku dzięki budowanej pod Berlinem fabryce.

W Europie pod kątem sprzedanych „elektryków” zdecydowanie dominują kraje północne, w Norwegii aż 80% wszystkich sprzedanych pojazdów, napędzanych jest na prąd. Południe nieco bardziej sceptycznie podchodzi do tematu elektryfikacji, Włochy to zaledwie 4,6 proc. sprzedaży, Hiszpania 2,8 proc., Grecja jedynie 2,2 proc. 

W Polsce rok 2020 był rekordowy pod kątem sprzedanych aut elektrycznych – 18 875. Statystyki z ubiegłego roku przebijają te wartość ponad dwukrotnie – 2021 roku zarejestrowano nieco ponad 38 tys aut elektrycznych w Polsce. 

Bieżący rok ma być rekordowy. Tendencja wzrostowa zapewne będzie trwała, jednak pytanie brzmi – jak poradzi sobie z tym infrastruktura? W tej chwili w naszym kraju mamy do dyspozycji niecałe 2000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To zdecydowanie za mało, aby zaspokoić potrzeby gwałtownie rosnącego rynku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Euro NCAP przetestowało Volkswagena ID.3 Jak wypadł w teście elektryczny hatchback?

Volkswagen ID.3 otrzymał w teście zderzeniowym organizacji Euro NCAP (European New Car Assessment) maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Pierwszemu seryjnemu modelowi Volkswagena skonstruowanemu na płycie podłogowej MEB przeznaczonej do aut elektrycznych, specjaliści Euro NCAP przyznali wysokie oceny we wszystkich kategoriach testowych. Volkswagen jest zadowolony z wyniku ID.3 „To wspaniały sukces całego zespołu pracującego nad modelami ID.”…

Te auta sprowadzamy najchętniej

Statystyki aut sprowadzanych nie napawają optymizmem. Sprowadzamy auta coraz starsze i w gorszym stanie. Przyjeżdża ich także coraz mniej. Ostatnio tak mało aut z importu sprowadzono w 2013 roku. A jakie marki i modele sprowadzamy najchętniej? Jak czytamy w raporcie SAMAR, w czerwcu zarejestrowano dokładnie 68 162 pojazdów zza granicy – z czego osobówki stanowiły ponad…