Rodzina M2 w komplecie. BMW dało się wyprzedzić! - Trends Magazines

Rodzina M2 w komplecie. BMW dało się wyprzedzić!

fot. dÄHLer

Po wprowadzeniu do oferty M2 Coupe BMW spoczęło na laurach. Do salonów nie trafiła ani wersja Cabrio, ani fabrycznie podrasowana wersja CS bądź CSL, o której media spekulują od kilku miesięcy. Szwajcarski Dähler Design & Technik GmbH postanowił wziąć sprawy we własne ręce i samodzielnie stworzył rodzinę M2.

W skład linii modelowej „dÄHLer competition” weszło zmodyfikowane M2 Coupé oraz skonstruowane przez tunera M2 Convertible. Zwieńczeniem oferty jest M2 Clubsport, które należy do „dÄHLer race line” – części oferty kierowanej do osób zainteresowanych autem nadającym się do regularnych wypadów na tor.

M2 Clubsport zostało wyposażone w gwintowane zawieszenie oraz mocniejsze hamulce – na przedniej osi pracują ośmiotłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy 400 mm. Zwieńczeniem prac nad układem jezdnym był montaż kół dÄHLer CDC1 – zaprojektowanych i produkowanych przez firmę dÄHLer w rozmiarach 9×20 / 10,5×20 lub 9 x21 / 10,5×21.

fot. dÄHLer

Wykonany ze stali nierdzewnej układ wydechowy ma większą przepustowość od seryjnego odpowiednika, co otworzyło drogę do uzyskania wyższej mocy. Szwajcarska firma jest w stanie wycisnąć z 370-konnego 3.0 R6 o symbolu N55 408 KM lub 425 KM.

Klient może pójść także krok dalej i zlecić montaż – znanego z M3 i M4 – silnika 3.0 R6 S55. Wówczas punktem wyjścia staje się 431 KM, natomiast w zasięgu leży 510 KM, a nawet 540 KM i 730 Nm. Tak doprawione M2 zaczyna legitymować się osiągami na miarę supersamochodu, przyspieszając do 100 km/h w niecałe cztery sekundy i uzyskując 320 km/h.

Kto chciałby dodać M2 charakteru, może poprosić firmę dÄHLer o zamontowanie pół-klatki bezpieczeństwa, kubełkowych foteli Recaro, wielopunktowych pasów czy usunięcie elementów wygłuszeniowych w celu obniżenia masy pojazdu.

Podobne

BMW E34 Compact offroad

TERENOWE BMW E34 COMPACT

Szach mat! Myślisz, że widziałeś już wszystko? No to zobacz terenowe BMW E34 Compact. Ale zaraz, zaraz.. przecież nie było nigdy terenowego E34, ani E34 Compact? No nie było i co z tego?  Jeden z podwarszawskich serwisów samochodowych przygotował sobie demo-car. Praktyka stara i znana, ale pomysł faktycznie unikatowy. Nadwozie E34 Touring zostało skrócone i osadzone…

Driftingowe BMW E30 krok po kroku

E30 to popularne BMW do driftu. Zwłaszcza dla kogoś, kto zaczyna przygodę z tym sportem. Nie trzeba specjalnie udowadniać, dlaczego... Cena, dostępność części czy znane dobrze rozwiązania techniczne ‒ to kilka powodów ich popularności. ETAP I Prezentowany egzemplarz E30 został wyprodukowany w 1987 roku. To auto o nadwoziu typu sedan, wyposażone fabrycznie w benzynowy silnik…