Rodzina M2 w komplecie. BMW dało się wyprzedzić! - Trends Magazines

Rodzina M2 w komplecie. BMW dało się wyprzedzić!

fot. dÄHLer

Po wprowadzeniu do oferty M2 Coupe BMW spoczęło na laurach. Do salonów nie trafiła ani wersja Cabrio, ani fabrycznie podrasowana wersja CS bądź CSL, o której media spekulują od kilku miesięcy. Szwajcarski Dähler Design & Technik GmbH postanowił wziąć sprawy we własne ręce i samodzielnie stworzył rodzinę M2.

W skład linii modelowej „dÄHLer competition” weszło zmodyfikowane M2 Coupé oraz skonstruowane przez tunera M2 Convertible. Zwieńczeniem oferty jest M2 Clubsport, które należy do „dÄHLer race line” – części oferty kierowanej do osób zainteresowanych autem nadającym się do regularnych wypadów na tor.

M2 Clubsport zostało wyposażone w gwintowane zawieszenie oraz mocniejsze hamulce – na przedniej osi pracują ośmiotłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy 400 mm. Zwieńczeniem prac nad układem jezdnym był montaż kół dÄHLer CDC1 – zaprojektowanych i produkowanych przez firmę dÄHLer w rozmiarach 9×20 / 10,5×20 lub 9 x21 / 10,5×21.

fot. dÄHLer

Wykonany ze stali nierdzewnej układ wydechowy ma większą przepustowość od seryjnego odpowiednika, co otworzyło drogę do uzyskania wyższej mocy. Szwajcarska firma jest w stanie wycisnąć z 370-konnego 3.0 R6 o symbolu N55 408 KM lub 425 KM.

Klient może pójść także krok dalej i zlecić montaż – znanego z M3 i M4 – silnika 3.0 R6 S55. Wówczas punktem wyjścia staje się 431 KM, natomiast w zasięgu leży 510 KM, a nawet 540 KM i 730 Nm. Tak doprawione M2 zaczyna legitymować się osiągami na miarę supersamochodu, przyspieszając do 100 km/h w niecałe cztery sekundy i uzyskując 320 km/h.

Kto chciałby dodać M2 charakteru, może poprosić firmę dÄHLer o zamontowanie pół-klatki bezpieczeństwa, kubełkowych foteli Recaro, wielopunktowych pasów czy usunięcie elementów wygłuszeniowych w celu obniżenia masy pojazdu.

Podobne

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti 9

BMW E46 325ti vs. BMW F40 128ti – tajemniczy skrót

Turismo Internazionale – w skrócie ti. Takie oznaczenia nosiły kultowe BMW 1800 oraz 2000. Napis „ti” pojawiał się także na mniej kultowych, ale nie mniej popularnych BMW Compact. Jednak wraz z zakończeniem produkcji generacji E46 Niemcy zapomnieli o wersjach turismo internazionale. Teraz, po kilkunastu latach przerwy, oznaczenie ti powraca w nowej, usportowionej wersji serii 1.…

Jaki koszt zmian BMW 650i AC Schnitzer

Czy tuning sportowego i pięknego auta jakim jest BMW serii sześć to przerost formy nad treścią? Na pewno nie w tym wydaniu! Tu bowiem wszystkie zmiany idealnie dopasowano do eleganckiego i dynamicznego charakteru prezentowanego samochodu, podkreślając jego wyjątkowość. Tuningowe elementy eksponują agresywne linie karoserii nakreślone z wielką precyzją przez bawarskich projektantów. Nowej „szóstki” nie trzeba…