Rekordzista BMW - AC Schnitzer ACS3 Sport - Trends Magazines

Rekordzista BMW – AC Schnitzer ACS3 Sport

Miłośnicy szybkich samochodów od lat ekscytują się czasami okrążeń północnej pętli Nürburgringu. Warto pamiętać, że w Niemczech znajduje się drugi tor o równie długiej historii.

Jest nim otwarty również w 1927 r. Sachsenring. W przeciwieństwie do Nürburgringu był jednak modernizowany, co ograniczyło jego prestiż. Niemniej kombinacje długich i szybkich zakrętów oraz ciasnych nawrotów pozwalają na rzetelne sprawdzenie możliwości samochodu. Po tytuł najszybszego sedana na Sachsenringu sięgnęło właśnie AC Schnitzer ACS3 Sport, czyli poprawione M3.

Samochód ma kompletny pakiet aerodynamiczny, felgi o średnicy 19 i 20 cali oraz gwintowane zawieszenie. Od seryjnego znacząco różni się też silnik. Eksperci AC Schnitzer wycisnęli z niego 510 KM i 645 Nm. Tuner z dumą podkreśla, że ACS3 Sport sprawdza się nie tylko na torze, ale zdaje egzamin podczas codziennej eksploatacji.

ACS3 nie jest pierwszym rekordzistą ze stajni AC Schnitzera. W 2005 roku zasilany LPG model GP 3.10 rozpędził się do 318,1 km/h, w 2008 roku podrasowane 335d stało się najszybszym dieslem świata (288,7 km/h), a różne modele BMW i Mini ustanawiały kolejne rekordy okrążeń na Hockenheimie i wspomnianym Sachsenringu.

Podobne

Tuning Toyoty Corolli AE86: Rzadki okaz w drifcie

Z czym kojarzy się Toyota Corolla? Wielu zapewne powie, że taką sobie stylistyką, przeciętnymi właściwościami jezdnymi i pozbawionym finezji wnętrzem. Jest jednak mały wyjątek. Model oznaczony symbolem AE86 zasługuje na szczególne wyrazy uznania. Zaprezentowano go w 1983 roku i od razu zyskał przychylność fińskich kierowców rajdowych oraz japońskich drifterów. Skonstruowano go według bardzo prostej recepty.…

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Golf TCR Germany Street – uliczna wyścigówka

Kilka miesięcy temu Oettinger zapowiedział, że pracuje nad Golfem TCR Germany Street. Finalna wersja auta wreszcie ujrzała światło dzienne. Jest na czym oko zawiesić. Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania. Postanowił więc zmodyfikować współczesne Golfy GTI oraz R z właściwym sobie rozmachem. Golf TCR Germany Street #001 to…