Rasowe BMW E36 w stylu german - Trends Magazines

Rasowe BMW E36 w stylu german

Kiedy Kris został właścicielem tego E36, wiadomo było, że wprowadzi w nim liczne zmiany, tym bardziej że jest już jego piąte BMW.

Po sprzedaży E46 nabrał ochoty na kupno starszego modelu. Myślał o E30, aczkolwiek po kilku miesiącach bezowocnych poszukiwań zaczął rozglądać się także za nowszą generacją w nadwoziu coupé lub cabrio. Traf chciał, że podczas wypoczynku w Zakopanem dostał informację, iż całkiem niedaleko ktoś ma do sprzedania dobrze utrzymane E36, więc nie namyślając się długo podjechał tam pociągiem, obejrzał auto i stał się jego właścicielem.

BMW wyjechało z fabryki z silnikiem 2,8 l o mocy 193 KM oraz w kompletnym M-pakiecie. W wyposażeniu miało dwustrefowy klimatronik, komputer OBC, podgrzewane siedzenia, elektryczne szyby, lusterka itd. Przez poprzedniego właściciela zostało doposażone w jedną z najpiękniejszych rzeczy w tym aucie ‒ fotele z wersji M3, tzw. Vadery w kolorze jasnego toffi.

Dodatkowo samochód został wyposażony w gwintowane zawieszenie oraz poszerzone tylne nadkola mogące pomieścić odpowiedniej szerokości felgi. Nowy właściciel E36 szybko zaczął montować brakujące, jego zdaniem, elementy. Pierwsza była kierownica z modelu E39, tzw. serducho, z przyciskami multifunkcyjnymi. Wymieniona została gałka na oryginalną podświetlaną wraz z przeszyciami w barwach ///M, podobnie jak mieszki hamulca ręcznego oraz dźwigni zmiany biegów. Zamontowany został także short shifter. Oprócz tego radio z wyświetlaczem idealnie pasującym do fabrycznego bursztynowego podświetlenia kokpitu.

Ponadto odnowiono lakier, zamontowano blendę rejestracji z wersji USA, dołożono ksenony, czarno-białe emblematy BMW oraz ‒ co najważniejsze ‒ zamontowano nowe koła. Są to felgi skręcane marki OZ, model MITO II w rozmiarach 8.5j/10j R17. Na nie założono opony Dunlop SP9000 205/40 i 225/35, co pozwoliło uzyskać efektowny naciąg. Zestaw zgrano z nadkolami poprzez maksymalne skręcenie gwintu oraz uzbrojenie tylnych amortyzatorów w odboje, by zapobiec ocieraniu opon o nadkola. Uzyskany efekt to rasowy german.

E36 Krisa na pewno zwraca na siebie uwagę. Właściciel ma w planach wiele następnych modyfikacji, m.in. montaż oryginalnych spryskiwaczy reflektorów, czujników parkowania, spojlera z wersji M3 GT, lepszej klasy zawieszenia, jeszcze szerszych i efektowniejszych kół. Życzymy sukcesów!

Piotr Błaszkiewicz

Fot. autor

BMW E36

SILNIK: M52B28 o mocy 193 KM i 280 Nm

NADWOZIE: M-Pakiet, lampy black hella + ksenon, blenda USA, poszerzone nadkola pod felgi 10j

KOŁA/OPONY: OZ MITO II 8.5j/10j; opony: Dunlop SP9000 205/40/17 (przód) i 225/35/17 (tył)

ZAWIESZENIE: gwintowane

WNĘTRZE: kompletny OBC, klimatronik, Vadery M3

WŁAŚCICIEL: Kris

STYL: German Style

(BMW TRENDS 3/2013)

Podobne

Test sportowego BMW M2 w mieście

Chwilę po premierze przetestowaliśmy BMW M2 na torze Hungaroring. Egzamin zdało z wyróżnieniem. Teraz przyszedł więc czas na bardziej życiowy sprawdzian. Naturalnym środowiskiem dla sportowych samochodów jest tor. Tyle teorii. Bo jak z praktyką bywa, wszyscy doskonale wiemy. Kto chce zarobić na M2 i jego późniejsze utrzymanie, musi spędzać dużo czasu w pracy. O ile…

MANHART MH5 900 19

Manhart MH5 900 01/05 – zapomnij o BMW M5

Na rynku jest niewiele limuzyn, które mocą mogą dorównać temu. Dobrze myślicie, Manhart MH5 900 ma tyle mocy ile wskazuje jego nazwa. To dodatkowo bardzo, bardzo limitowana edycja super samochodu.  Pod nazwą Manhart MH9 900 nie kryje się nic innego jak najpotężniejsza limuzyna, jaką kiedykolwiek stworzyli technicy Manhart Performance. Bazą do stworzenia tego potwora jest…