Rasowa dwójka - projekt Filipa - Trends Magazines

Rasowa dwójka – projekt Filipa

Mocno zmodyfikowane, ale zarazem niepozorne auta są marzeniem wielu zapaleńców. Drogi do spełnienia tego marzenia są co najmniej dwie: zapłacić za gotowy już projekt lub przebudować swoje upragnione auto od podstaw. Filip, właściciel prezentowanego Golfa, wybrał tę drugą opcję.

Volkswagen Golf II generacji nie jest jeszcze kultowym i szanowanym klasykiem jak jego poprzednik. Mimo to właśnie popularne dwójki bardzo często stają się bazą poważnych projektów. Po modyfikacjach w niepozornym opakowaniu skrywają dużą moc dającą świetne osiągi.

Filip od lat marzył o nietuzinkowym Volkswagenie. Za bazę do modyfikacji miał posłużyć mu kultowy Golf I generacji. Jednak ceny wartych uwagi egzemplarzy bardzo często były zbyt wysokie. Ostatecznie zdecydował się więc na II generację kompaktu z Wolfsburga. Auto, które widnieje na zdjęciach, kosztowało niespełna 3.000 zł. Zostało wyprodukowane w 1988 roku i przeszło już kilka modyfikacji. Golf wyposażony był w gwintowane zawieszenie, 14-calowe felgi, a zamiast seryjnego motoru 1,3l miał 1,8-litrowy silnik o kodzie RP z innego modelu. Jednak Filip miał własny pomysł na Golfa i niezwłocznie po zakupie zabrał się za jego realizację.

O projekcie Filipa przeczytasz w 3/2017 nr VW Trends, który w punktach sprzedaży dostępny jest od 28 września. 

Dostępna jest też roczna prenumerata VW Trends. Szczegóły TUTAJ. 

fot. Paweł Kaczor

Podobne

VW_Golf_Mk1_cabrio_tuning

Niesamowita przemiana VW Golfa Mk1 cabrio

Na początku  ten Golf Mk1 w niczym nie przypominał auta, którym się stał. Był bardzo zniszczony i aż trudno uwierzyć, że w tak krótkim czasie udało się przywrócić mu dawny blask. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że nigdy tak dobrze nie wyglądał.     Golf Mk1 cabrio z silnikiem 1,6 litra został wyprodukowany w…

Golf 8 GTI. Wyciekły zdjęcia i informacje. Czy faktycznie tak będzie? – NEWSY

Świeże szczegóły i zdjęcie Volkswagena Golfa GTI wyciekły podczas przygotowań do premiery przed salonem motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2020 roku. Spekuluje się, że zdjęcie pokazuje wersję TCR ze względu na duże tylne skrzydło i dyfuzor. Zaledwie kilka godzin później pojawiła się inna fotografia, która wygląda jak oficjalny slajd z prezentacji VW. Szczegółowo przedstawia ona moce…