Nadchodzi VW Golf z Polski. Jest decyzja koncernu - Trends Magazines

Nadchodzi VW Golf z Polski. Jest decyzja koncernu

Produkcja VW Golfa w Polsce

Koncern Volkswagena podjął decyzję o przeniesieniu produkcji Golfa do Polski. Kiedy pierwsze samochody wyjadą z fabryki i gdzie będą produkowane?

VW Golf to jeden z najpopularniejszych samochodów świata. Od 1974 roku w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 35 milionów egzemplarzy tego modelu, ale to już historia. Teraz nadchodzi nowa era z Polski.

VW Golf produkowany w Polsce – gdzie i kiedy?

W Wolfsburgu kończą się moce przerobowe, po tym jak wycofano produkcie w innych fabrykach koncernu. Jak podaje rzeczniczka Volkswagena, Patrycja Kasprzyk dla „Auto Świata”: Od 2027 roku VW Golf będzie produkowany w Poznaniu.

Pomimo że w zeszłym roku Golf nie był już najpopularniejszym autem w Europie (zastąpił go VW T-Roc 181 153 sztuki) to wciąż jest bardzo chętnie wybierany (177 203 sprzedane egzemplarze w 2022 roku).

RRasowe PoRRównanie, czyli Golf R kontra T-Roc R: która „erka” VW lepsza?

Na razie nie wiadomo, jakie wersje, a także która generacja Golfa będzie wyjeżdżała z poznańskiej fabryki. Prawdopodobnie będzie to Mk 9, biorąc pod uwagę, że obecna generacja jest w produkcji od 2019 roku i w przyszłym roku doczekamy się faceliftingu. 

Chodzą głosy, że elektryczny ID.3 zniknie z rynku na rzecz całkiem elektrycznego Golfa, jednak ta informacja nie została oficjalnie potwierdzona. Mało prawdopodobne, że elektryczny Golf będzie produkowany w Poznaniu, bo fabryka nie jest przystosowana do aut z takim napędem. 

VW Golf Mk9 będzie elektryczny

Gdzie Volkswagen ma swoje fabryki w Polsce?

Niemiecki koncern ma na terenie naszego kraju dwa zakłady – w Poznaniu oraz we Wrześni. W stolicy Wielkopolski powstaje Caddy i Transporter T6.1, zaś we Wrześni produkuje się Craftery i MANy TGE. 

Fabryki VW są obecne w Polsce od 1993 roku, gdy przejęto zakłady Tarpana. Montowano tu m.in. VW Passata i Polo oraz Skody Octavię i Fabię. W 2003 r. ruszyła produkcja Volkswagena Caddy. Obecnie z taśm w Poznaniu zjeżdża 750 samochodów dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

TEST VW ID. Buzz – retro van

Chyba nikt się tego nie spodziewał. Volkswagen, słynący z powściągliwych stylistycznie produktów oraz zdystansowanego podejścia do klasyki, postanowił zaoferować swoim klientom zupełnie nowe wcielenie kultowego modelu T1 Bulli. Co prawda VW ID. Buzz zgodnie z aktualnymi trendami jest autem elektrycznym, ale nawiązań do T1 jest w nim mnóstwo. Gdy na początku lat 50. ubiegłego wieku…

VW GOLF VARIANT

Lepszy Variant Golfa

Większa przestrzeń i nowe cyfrowe wnętrze zmieniają postrzeganie Golfa. Więcej miejsca z tyłu na nogi i więcej jeszcze bardziej praktycznych schowków sprawia, że zaciera się różnica między Golfem Variantem a samochodami kombi o klasę większymi. Większa przestronność to zasługa zwiększonej długości. Funkcje konwencjonalnych przycisków i pokręteł oraz wyświetlaczy pełnią teraz dotykowe panele, suwaki i ekrany.…