Produkcja BMW iX podporządkowana jest całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju - Trends Magazines

Produkcja BMW iX podporządkowana jest całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju

Rozwój i produkcja nowego BMW iX podporządkowane są całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju, która obejmuje przestrzeganie surowych norm środowiskowych i społecznych w wydobyciu surowców, wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych oraz materiałów pochodzących z recyklingu.

Np. uzyskany bilans CO2 potwierdzony jest deklaracją ważności niezależnej jednostki badawczej. Na przykład certyfikat dla BMW iX xDrive40 wykazał przy przebiegu 200 tys. km potencjał tworzenia efektu cieplarnianego o około 45% niższy niż porównywalny SAV z silnikiem wysokoprężnym.

BMW iX

Surowce i energia

Kobalt i lit potrzebny do produkcji akumulatorów wysokonapięciowych jest nabywany przez BMW Group z kontrolowanych źródeł w Australii i Maroku i dostarczany producentom ogniw akumulatorowych. W produkcji samochodów w fabryce BMW Group w Dingolfing wykorzystuje się wyłącznie ekologiczną energię elektryczną z certyfikowanych źródeł. Ponadto od lutego 2021 r. BMW Group zaopatruje się w aluminium produkowane przy użyciu energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznych. Oszczędzająca zasoby produkcja BMW iX to również efekt szerokiego zastosowania wtórnego aluminium i tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Wewnątrz stosowane jest drewno z certyfikatem FSC, skóra garbowana ekstraktem z liści oliwnych i inne naturalne materiały. Wykładziny podłogowe i dywaniki wykonane są z odzyskanych sieci rybackich.

Silniki elektryczne BMW

Silniki elektryczne BMW iX mają konstrukcję umożliwiającą rezygnację z tzw. metali ziem rzadkich. Działają na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Zamiast zamontowanych na stałe magnesów trwałych, wirnik w silnikach BMW iX jest wzbudzany przez dopływ energii elektrycznej. Eliminuje to konieczność stosowania krytycznych surowców do produkcji magnesów, a BMW Group uniezależnia się tym samym od ich dostępności. Taka konstrukcja ma również pozytywny wpływ na charakterystykę mocy. Możliwość precyzyjnego sterowania wzbudzeniem wirnika zapewnia maksymalny moment obrotowy już w momencie ruszania z miejsca. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnych silników elektrycznych, moment można utrzymywać w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu wrażenia z jazdy BMW iX charakteryzują się nie tylko niezwykle spontanicznym, ale i bardzo stałym oddawaniem mocy, co podkreśla typowy dla marki sportowy charakter pojazdu.BMW iX

Nowy moduł technologiczny

Nowy moduł technologiczny zastosowany po raz pierwszy w BMW iX jest fundamentem postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Na przykład moc obliczeniowa przystosowana jest do przetwarzania o 20 razy większej ilości danych niż w poprzednich modelach. Dzięki temu można przetwarzać dwukrotnie więcej danych z systemu czujników pojazdu niż dotychczas.BMW iX

Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój:

„Technologie BMW iX wyznaczają standardy w branży: BMW iX ma większą moc obliczeniową do przetwarzania danych, wydajniejsze czujniki niż najnowsze pojazdy w naszym obecnym portfolio, jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji”

Podobne

BMW_X3_25d_G01

Czy BMW X3 to idealny SUV?- TESTY

BMW X3 najnowszej generacji z wysokoprężnym silnikiem pod maską wydaje się bardzo rozsądnym i reprezentacyjnym SUV-em. Atrakcyjna linia nadwozia, dobre osiągi połączone z niezbyt dużym apetytem na paliwo oraz bogate wyposażenie są cechami SUV-a idealnego. Czy tak jest w rzeczywistości? Mówię: sprawdzam i biorę najnowsze X3 25d w obroty! Pierwszy raz oznaczenie X3 pojawiło się na tylnej klapie bawarskiego auta w 2003 roku.…