Produkcja BMW iX podporządkowana jest całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju - Trends Magazines

Produkcja BMW iX podporządkowana jest całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju

Rozwój i produkcja nowego BMW iX podporządkowane są całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju, która obejmuje przestrzeganie surowych norm środowiskowych i społecznych w wydobyciu surowców, wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych oraz materiałów pochodzących z recyklingu.

Np. uzyskany bilans CO2 potwierdzony jest deklaracją ważności niezależnej jednostki badawczej. Na przykład certyfikat dla BMW iX xDrive40 wykazał przy przebiegu 200 tys. km potencjał tworzenia efektu cieplarnianego o około 45% niższy niż porównywalny SAV z silnikiem wysokoprężnym.

BMW iX

Surowce i energia

Kobalt i lit potrzebny do produkcji akumulatorów wysokonapięciowych jest nabywany przez BMW Group z kontrolowanych źródeł w Australii i Maroku i dostarczany producentom ogniw akumulatorowych. W produkcji samochodów w fabryce BMW Group w Dingolfing wykorzystuje się wyłącznie ekologiczną energię elektryczną z certyfikowanych źródeł. Ponadto od lutego 2021 r. BMW Group zaopatruje się w aluminium produkowane przy użyciu energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznych. Oszczędzająca zasoby produkcja BMW iX to również efekt szerokiego zastosowania wtórnego aluminium i tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Wewnątrz stosowane jest drewno z certyfikatem FSC, skóra garbowana ekstraktem z liści oliwnych i inne naturalne materiały. Wykładziny podłogowe i dywaniki wykonane są z odzyskanych sieci rybackich.

Silniki elektryczne BMW

Silniki elektryczne BMW iX mają konstrukcję umożliwiającą rezygnację z tzw. metali ziem rzadkich. Działają na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Zamiast zamontowanych na stałe magnesów trwałych, wirnik w silnikach BMW iX jest wzbudzany przez dopływ energii elektrycznej. Eliminuje to konieczność stosowania krytycznych surowców do produkcji magnesów, a BMW Group uniezależnia się tym samym od ich dostępności. Taka konstrukcja ma również pozytywny wpływ na charakterystykę mocy. Możliwość precyzyjnego sterowania wzbudzeniem wirnika zapewnia maksymalny moment obrotowy już w momencie ruszania z miejsca. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnych silników elektrycznych, moment można utrzymywać w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu wrażenia z jazdy BMW iX charakteryzują się nie tylko niezwykle spontanicznym, ale i bardzo stałym oddawaniem mocy, co podkreśla typowy dla marki sportowy charakter pojazdu.BMW iX

Nowy moduł technologiczny

Nowy moduł technologiczny zastosowany po raz pierwszy w BMW iX jest fundamentem postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Na przykład moc obliczeniowa przystosowana jest do przetwarzania o 20 razy większej ilości danych niż w poprzednich modelach. Dzięki temu można przetwarzać dwukrotnie więcej danych z systemu czujników pojazdu niż dotychczas.BMW iX

Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój:

„Technologie BMW iX wyznaczają standardy w branży: BMW iX ma większą moc obliczeniową do przetwarzania danych, wydajniejsze czujniki niż najnowsze pojazdy w naszym obecnym portfolio, jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji”

Podobne

tuning-schmiedmann-bmw-m3-e30-evo2-widok od tyłu

S3, czyli alternatywa dla M3 na bazie BMW 335i

Zakup legendarnego M3 nie jest jedynym sposobem na jazdę sportowym BMW. Alternatywą jest profesjonalna modyfikacja zwykłej trójki. Na bazie 335i z 2012 roku duńska firma Schmiedmann stworzyła model S3. Oglądając auto z zewnątrz nawet prawdziwy fan marki będzie dłuższą chwilę zastanawiał się, czy nie ma do czynienia z M3. Schmiedmann S3 ma identyczne jak M3 lusterka, maskę z charakterystycznym garbem,…

BMW E10 1802 w trakcie jazdy

Prawie trafiło na złom – dziś jest dumą właściciela. Historia BMW 1802

– Obejrzałem auto i dotarło do mnie, co zrobiłem. Niewiele brakowało, bym je odsprzedał koledze, a on by je pewnie zezłomował... – tak zaczął swoją opowieść Jakub Boryczko, właściciel wyjątkowego BMW E10. BMW 1802 z 1973 roku Serce Jakuba zabiło mocniej, kiedy wśród dziesiątek samochodów w komisie niedaleko Krakowa zauważył BMW 1802 z 1973 roku. Wyglądem przypominało model 2002, tylko silnik miało…