Produkcja BMW iX podporządkowana jest całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju - Trends Magazines

Produkcja BMW iX podporządkowana jest całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju

Rozwój i produkcja nowego BMW iX podporządkowane są całościowej koncepcji zrównoważonego rozwoju, która obejmuje przestrzeganie surowych norm środowiskowych i społecznych w wydobyciu surowców, wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych oraz materiałów pochodzących z recyklingu.

Np. uzyskany bilans CO2 potwierdzony jest deklaracją ważności niezależnej jednostki badawczej. Na przykład certyfikat dla BMW iX xDrive40 wykazał przy przebiegu 200 tys. km potencjał tworzenia efektu cieplarnianego o około 45% niższy niż porównywalny SAV z silnikiem wysokoprężnym.

BMW iX

Surowce i energia

Kobalt i lit potrzebny do produkcji akumulatorów wysokonapięciowych jest nabywany przez BMW Group z kontrolowanych źródeł w Australii i Maroku i dostarczany producentom ogniw akumulatorowych. W produkcji samochodów w fabryce BMW Group w Dingolfing wykorzystuje się wyłącznie ekologiczną energię elektryczną z certyfikowanych źródeł. Ponadto od lutego 2021 r. BMW Group zaopatruje się w aluminium produkowane przy użyciu energii elektrycznej z instalacji fotowoltaicznych. Oszczędzająca zasoby produkcja BMW iX to również efekt szerokiego zastosowania wtórnego aluminium i tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Wewnątrz stosowane jest drewno z certyfikatem FSC, skóra garbowana ekstraktem z liści oliwnych i inne naturalne materiały. Wykładziny podłogowe i dywaniki wykonane są z odzyskanych sieci rybackich.

Silniki elektryczne BMW

Silniki elektryczne BMW iX mają konstrukcję umożliwiającą rezygnację z tzw. metali ziem rzadkich. Działają na zasadzie maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym. Zamiast zamontowanych na stałe magnesów trwałych, wirnik w silnikach BMW iX jest wzbudzany przez dopływ energii elektrycznej. Eliminuje to konieczność stosowania krytycznych surowców do produkcji magnesów, a BMW Group uniezależnia się tym samym od ich dostępności. Taka konstrukcja ma również pozytywny wpływ na charakterystykę mocy. Możliwość precyzyjnego sterowania wzbudzeniem wirnika zapewnia maksymalny moment obrotowy już w momencie ruszania z miejsca. Ponadto, w przeciwieństwie do konwencjonalnych silników elektrycznych, moment można utrzymywać w bardzo szerokim zakresie obrotów. Dzięki temu wrażenia z jazdy BMW iX charakteryzują się nie tylko niezwykle spontanicznym, ale i bardzo stałym oddawaniem mocy, co podkreśla typowy dla marki sportowy charakter pojazdu.BMW iX

Nowy moduł technologiczny

Nowy moduł technologiczny zastosowany po raz pierwszy w BMW iX jest fundamentem postępu w zakresie automatyzacji jazdy i usług cyfrowych. Na przykład moc obliczeniowa przystosowana jest do przetwarzania o 20 razy większej ilości danych niż w poprzednich modelach. Dzięki temu można przetwarzać dwukrotnie więcej danych z systemu czujników pojazdu niż dotychczas.BMW iX

Frank Weber, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za rozwój:

„Technologie BMW iX wyznaczają standardy w branży: BMW iX ma większą moc obliczeniową do przetwarzania danych, wydajniejsze czujniki niż najnowsze pojazdy w naszym obecnym portfolio, jest kompatybilne z 5G, będzie miało nowe i ulepszone funkcje zautomatyzowanej jazdy i parkowania oraz wykorzystuje wydajny napęd elektryczny piątej generacji”

Podobne

Hamulce do BMW cz. III – docieranie

Kierowcy z doświadczeniem w sporcie motorowym wiedzą, że sztuką nie jest nabranie prędkości, tylko jej skuteczne wytracenie. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają tarcze i klocki hamulcowe. Poprzednio pisaliśmy o wymaganiach jakie są stawiane hamulcom, na co zwracać uwagę i gdzie szukać dobrych produktów, pisaliśmy o  korozji i warstwie ochronnej. Teraz czas na  docieranie klocków i tarcz, o czym opowie…

BMW Serii 5 E28 – kultowy rekin kończy 40 lat

Dziś to jedno z najbardziej kultowych modeli BMW. Generacja E28, czyli tzw. "rekin" kończy właśnie 40. urodziny.  E28 był to drugi, po E12 model nowej serii 5. Poprzednik był hitem - w 9 lat sprzedano prawie 700 tys. egzemplarzy i prawdopodobnie dlatego, E28 nieznacznie różniło się od poprzednika. Auto było jedynie o centymetr szersze i…