Rozgrywane od 1958 r. British Touring Car Championship, czyli brytyjskie mistrzostwa samochodów turystycznych, są kuźnią talentów. Dość powiedzieć, że po mistrzowskie laury sięgały takie sławy, jak Jim Clark, Joachim Winkelhock, Gabriele Tarquini, Frank Biela, Alain Menu, Rickard Rydell, Jason Plato czy Fabrizio Giovanardi. Przed brytyjską publicznością z dobrej strony pokazało się też BMW. Odniosło łącznie 96 zwycięstw, a kierowcom dało sześć tytułów mistrzowskich – byli nimi Frank Sytner (BMW M3, 1988), Will Hoy (BMW M3, 1991), Tim Harvey (BMW 318iS, 1992), Joachim Winkelhock (BMW 318i, 1993), Colin Turkington (BMW 320si E90, 2009) oraz Colin Turkington (BMW 125i M Sport, 2014).
Po przeszło dwóch dekadach przerwy BMW zdecydowało się na oficjalny powrót do BTCC. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy lokalnego przedstawicielstwa koncernu z zespołem West Surrey Racing. Orężem będzie BMW serii 1 z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem, który rozwinie regulaminowe 350 KM.
Do zmagań zostaną wystawione trzy BMW 125i M Sport. Jedno poprowadzi Colin Turkington – mistrz sezonu 2014, który triumfował za kierownicą serii 1. Druga wyścigówka zostanie przekazana w ręce doświadczonego Roba Collarda. Talentem będzie mógł błysnąć Andrew Jordan, który rozpoczyna przygodę z tylnonapędową wyścigówką. Zamierza jednak solidnie przygotować się do sezonu podczas testów. Na pewno drzemie w nim potencjał. Jordan był już mistrzem w klasyfikacji niezależnych kierowców. Brytyjskie media przewidują, że trio będzie liczyło się w walce o najwyższe lokaty. Sezon rozpocznie się 1 kwietnia wyścigiem na Brands Hatch.
Daniel, znany forumowiczom internetowych fanklubów BMW jako „Cichondo”, zaczął pracę nad swym E36 od przyklejenia na przedniej szybie napisu Jägermeister. Do produkcji tego znanego likieru wykorzystuje się aż 56 ziół i przypraw korzennych, stąd jego wyjątkowy smak. Mając to na względzie, do tuningu swojego auta Daniel także starannie dobierał składniki. To coupé w kolorze Cosmosschwarz…
Od 16 czerwca w sprzedaży, a w nim m. in.: G30 vs E39 – Seria 5. po latach Bawarskie wyścigówki ASC Stradale! – E23, 24, 36,87 Sportowe pick-upy BMW Przedsmak luksusu – nowa „ósemka” Hillclimb: E30 M3 Wierność tradycji – E28 525e Metamorfoza – E36 316i coupe Pomysły na „jedynkę” – E82 kontra E88 Kupujemy UŻYWANE:…
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Polityka prywatnościAkceptuję
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.