Ostre BMW serii 1. Będzie rywalizowało w brytyjskim serialu BTCC

Ostre BMW serii 1. Będzie rywalizowało w BTCC

Rozgrywane od 1958 r. British Touring Car Championship, czyli brytyjskie mistrzostwa samochodów turystycznych, są kuźnią talentów. Dość powiedzieć, że po mistrzowskie laury sięgały takie sławy, jak Jim Clark, Joachim Winkelhock, Gabriele Tarquini, Frank Biela, Alain Menu, Rickard Rydell, Jason Plato czy Fabrizio Giovanardi. Przed brytyjską publicznością z dobrej strony pokazało się też BMW. Odniosło łącznie 96 zwycięstw, a kierowcom dało sześć tytułów mistrzowskich – byli nimi Frank Sytner (BMW M3, 1988), Will Hoy (BMW M3, 1991), Tim Harvey (BMW 318iS, 1992), Joachim Winkelhock (BMW 318i, 1993), Colin Turkington (BMW 320si E90, 2009) oraz Colin Turkington (BMW 125i M Sport, 2014).

Po przeszło dwóch dekadach przerwy BMW zdecydowało się na oficjalny powrót do BTCC. Stało się to możliwe dzięki nawiązaniu współpracy lokalnego przedstawicielstwa koncernu z zespołem West Surrey Racing. Orężem będzie BMW serii 1 z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem, który rozwinie regulaminowe 350 KM.

Do zmagań zostaną wystawione trzy BMW 125i M Sport. Jedno poprowadzi Colin Turkington – mistrz sezonu 2014, który triumfował za kierownicą serii 1. Druga wyścigówka zostanie przekazana w ręce doświadczonego Roba Collarda. Talentem będzie mógł błysnąć Andrew Jordan, który rozpoczyna przygodę z tylnonapędową wyścigówką. Zamierza jednak solidnie przygotować się do sezonu podczas testów. Na pewno drzemie w nim potencjał. Jordan był już mistrzem w klasyfikacji niezależnych kierowców. Brytyjskie media przewidują, że trio będzie liczyło się w walce o najwyższe lokaty. Sezon rozpocznie się 1 kwietnia wyścigiem na Brands Hatch.

Podobne

Nowe BMW M5. 600 KM, xDrive i tryb do driftu!

Przez lata mówiło się, że prawdziwe BMW musi mieć napęd na tylną oś. Okazuje się, że odpowiednio skonfigurowany xDrive zdaje jednak egzamin nawet w autach ze stajni M GmbH - nie tylko poprawia trakcję, ale również ułatwia eksploatację w trudniejszych warunkach drogowych. Jakie jeszcze asy w rękawie kryje nowe BMW M5? Model oznaczony symbolem F90…

Używane BMW X6 E71. Zalety, wady i typowe usterki

Używane BMW X6 z prawie milionowym przebiegiem

"Te auta dziś to nie to, co kiedyś", "Dzisiaj 150 tys km i po aucie", "Dzisiejsze auta to jednorazówki" - zapewne słyszeliście podobne opinie. Po części możemy się z tym zgodzić, ale jak widać na przykładzie tego BMW X6 sprawdza się też inne powiedzenie - "Jak dbasz, tak masz".  Pierwsza generacja BMW X6 zawitała na…