Mieliśmy go poznać podczas salonu w Genewie. Niestety zamiast legendarnego święta motoryzacji świat ogarnął wtedy strach związany z pandemią. Dziś czarne chmury mijają, a Volkswagen zdecydował się pokazać światu ikonę – nowego Golfa 8 GTI.
Moc i napęd
Nowy Golf GTI ma 2-litrowy silnik TSI (EA888 evo4) o mocy 245 KM, który napędza przednią oś. Samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Seryjnie w GTI będzie 6-biegowy manual. Opcjonalnie można kupić auto z automatyczną skrzynią DSG o 7 przełożeniach.
Cyfrowe GTI
Funkcje życiowe i sportowa charakterystyka są obsługiwane przez nowy interfejs Vehicle Dynamics Manager dostępny z cyfrowego kokpitu. W standardzie otrzymamy też nową multifunkcyjną kierownicę z wypłaszczeniem.
Wnętrze
Rasowe dodatki wnętrza w nowym aucie są uzupełnione o nowy, pulsujący niczym serce przycisk Start/Stop. Tapicerka ma charakterystyczny wzór w kratę. Nowy elektronicznie sterowany wolant do obsługi skrzyni DSG pozbawiony jest motywu piłki do Golfa.
Wygląd
Z zewnątrz wśród sportowych dodatków wyróżnia się nowy pas LED wzdłuż przedniego grilla. Zderzak ma powiększone wloty powietrza, które tworzą jedną całość pokrytą kratkami we wzór plastra miodu.
Opcjonalnie część trapezów ze struktury wlotów może być wypełnione przez przeciwmgielne lampy LED tworzące układ X. Z tyłu GTI seryjnie otrzymuje dyfuzor podobny do tego z Golfa 7 GTI TCR i dwie chromowane końcówki wydechów.