Powrót legendy - Golf 8 GTI [GALERIA, WIDEO] - Trends Magazines

Powrót legendy – Golf 8 GTI [GALERIA, WIDEO]

VW Golf 8 GTI

Mieliśmy go poznać podczas salonu w Genewie. Niestety zamiast legendarnego święta motoryzacji świat ogarnął wtedy strach związany z pandemią. Dziś czarne chmury mijają, a Volkswagen zdecydował się pokazać światu ikonę – nowego Golfa 8 GTI.

VW Golf 8 GTI

Moc i napęd

Nowy Golf GTI ma 2-litrowy silnik TSI (EA888 evo4) o mocy 245 KM, który napędza przednią oś. Samochód jest wyposażony w elektroniczną szperę XDS. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Seryjnie w GTI będzie 6-biegowy manual. Opcjonalnie można kupić auto z automatyczną skrzynią DSG o 7 przełożeniach. 

Cyfrowe GTI

Funkcje życiowe i sportowa charakterystyka są obsługiwane przez nowy interfejs Vehicle Dynamics Manager dostępny z cyfrowego kokpitu. W standardzie otrzymamy też nową multifunkcyjną kierownicę z wypłaszczeniem.

VW Golf 8 GTI

Wnętrze

Rasowe dodatki wnętrza w nowym aucie są uzupełnione o nowy, pulsujący niczym serce przycisk Start/Stop. Tapicerka ma charakterystyczny wzór w kratę. Nowy elektronicznie sterowany wolant do obsługi skrzyni DSG pozbawiony jest motywu piłki do Golfa.

VW Golf 8 GTI

Wygląd

Z zewnątrz wśród sportowych dodatków wyróżnia się nowy pas LED wzdłuż przedniego grilla. Zderzak ma powiększone wloty powietrza, które tworzą jedną całość pokrytą kratkami we wzór plastra miodu.

VW Golf 8 GTI

Opcjonalnie część trapezów ze struktury wlotów może być wypełnione przez przeciwmgielne lampy LED tworzące układ X. Z tyłu GTI seryjnie otrzymuje dyfuzor podobny do tego z Golfa 7 GTI TCR i dwie chromowane końcówki wydechów. 


Zobacz więcej

Galeria

Wideo

Podobne

Jacht Lexus według Omotenashi, czyli japońskiej sztuki gościnności

Lexus zaprezentował superluksusowy jacht, który napędzany jest silnikami... Volvo Penta. Klasyczne V8 1UZ z pierwszego Lexusa LS400 jako jedyny silnik samochodowy został certyfikowany do użycia w lotnictwie. Dlaczego więc Lexus nie zdecydował się na montaż jednego ze swoich napędów? Być może tym razem inny silnik z portfolio Lexusa zostałby certyfikowany do jachtów... Tutaj jednak istotą…

Tuning Golfa III (JMS)

Dawny król zlotów VW po tuningu

Niegdyś był królem zlotów tuningowych. Obecnie mało kto myśli o modyfikowaniu Golfa III. Trend może się jednak zmienić. Firma JMS Fahrzeugteile postanowiła wyjść naprzeciw potencjalnym oczekiwaniom rynku i przygotowała pakiet akcesoriów dla zainteresowanych poprawianiem auta, które wkrótce stanie się youngtimerem. Trudno sobie wyobrazić, by ktokolwiek chciał utrzymać Golfa III w stylu retro. Bardziej prawdopodobne wydają się modyfikacje na miarę szalonych lat…