Postrach BMW M5 - Trends Magazines

Postrach BMW M5

Manhart Performance specjalizuje się w radykalnym tuningu najszybszych wersji BMW. Najnowszy model MH5 700 będzie solą w oku użytkowników nowego M5.

Samochód powstał w oparciu o BMW F90, czyli najnowszą wersję sportowego sedana z Bawarii. Podobnie jak on, MH5 700 jest napędzane podwójnie turbodoładowanym 4.4 V8, ma napęd na cztery koła i ogromne hamulce.

Różnice? MH5 700, pomijając złote dekory nadwozia, ma pakiet aerodynamicznych elementów z włókna węglowego. W jego skład wchodzą przedni spliter, tylny dyfuzor i lotka klapy bagażnika. W niedalekiej przyszłości w katalogu tunera pojawi się maska z tego lekkiego, a zarazem wytrzymałego materiału. Karbonem zostały otoczone także cztery rury wydechowe. Przypominają stosowane w M5, jednak stanowią zakończenie jeszcze przenikliwiej brzmiącego układu – w całości wykonanego ze stali nierdzewnej na zlecenie Manharta.

Głównym punktem programu jest MHtronik, czyli moduł ingerujący w sygnały wysyłane do turbosprężarki, wtryskiwaczy i innych ważnych podzespołów silnika. Zapewnił on niebagatelne 723 KM i 870 Nm. Dla porównania dodajmy, że motor seryjnego M5 rozwija 600 KM i 750 Nm, a M5 Competition jest wzmocniony do 625 KM. Okiełznanie pokaźnego zastrzyku sił napędowych ułatwia gwintowane zawieszenie KW, które zmniejszyło prześwit  i tak przysadzistego M5 o 20 mm. Koła to 21-calowe obręcze Manhart Concave One w matowym kolorze Silk Black.

Model MH5 700 połączył techniczną perfekcję nowego BMW M5 z drapieżną prezencją, która wciąż pozostaje na granicy dobrego smaku. Zaryzykujemy stwierdzenie, że firma z 30-letnim bagażem doświadczeń, która w ostatnich sezonach wyraźnie złapała wiatr w żagle, staje się ciekawą alternatywą dla Alpiny.

Fot. Manhart

Podobne

Fabryka BMW w Spartanburgu

BMW X7. Już wkrótce na rynku

Podczas ubiegłorocznej konferencji BMW przypomniało o modelu, który ma pojawić się na rynku najpóźniej w drugiej połowie 2018 roku. Zdjęcie modelu przykrytego płócienną płachtą nie odkryło niestety zbyt wielu szczegółów. Było jedynie widać, że linia nadwozia BMW X7 F17 przynajmniej częściowo będzie zbliżona do kształtów BMW X5. W obu modelach nie zabraknie też wyraźnie zaznaczonych…

Niedoceniony BMW E36 Compact 316i

Seria 3 Compact to jeden z bardziej niedocenianych modeli bawarskiego producenta aut. Nawet przez fanów marki to 3-drzwiowe BMW traktowane jest nieco po macoszemu. Jednak nie przez Damiana, który swój Compact przeistoczył w nietuzinkowy samochód. Pierwszy 3-drzwiowy hatchback stworzony na bazie serii 3 E36 zadebiutował w 1993 roku. Samochód miał charakterystyczny dla bawarskiej marki tylny…