Postrach BMW M5 - Trends Magazines

Postrach BMW M5

Manhart Performance specjalizuje się w radykalnym tuningu najszybszych wersji BMW. Najnowszy model MH5 700 będzie solą w oku użytkowników nowego M5.

Samochód powstał w oparciu o BMW F90, czyli najnowszą wersję sportowego sedana z Bawarii. Podobnie jak on, MH5 700 jest napędzane podwójnie turbodoładowanym 4.4 V8, ma napęd na cztery koła i ogromne hamulce.

Różnice? MH5 700, pomijając złote dekory nadwozia, ma pakiet aerodynamicznych elementów z włókna węglowego. W jego skład wchodzą przedni spliter, tylny dyfuzor i lotka klapy bagażnika. W niedalekiej przyszłości w katalogu tunera pojawi się maska z tego lekkiego, a zarazem wytrzymałego materiału. Karbonem zostały otoczone także cztery rury wydechowe. Przypominają stosowane w M5, jednak stanowią zakończenie jeszcze przenikliwiej brzmiącego układu – w całości wykonanego ze stali nierdzewnej na zlecenie Manharta.

Głównym punktem programu jest MHtronik, czyli moduł ingerujący w sygnały wysyłane do turbosprężarki, wtryskiwaczy i innych ważnych podzespołów silnika. Zapewnił on niebagatelne 723 KM i 870 Nm. Dla porównania dodajmy, że motor seryjnego M5 rozwija 600 KM i 750 Nm, a M5 Competition jest wzmocniony do 625 KM. Okiełznanie pokaźnego zastrzyku sił napędowych ułatwia gwintowane zawieszenie KW, które zmniejszyło prześwit  i tak przysadzistego M5 o 20 mm. Koła to 21-calowe obręcze Manhart Concave One w matowym kolorze Silk Black.

Model MH5 700 połączył techniczną perfekcję nowego BMW M5 z drapieżną prezencją, która wciąż pozostaje na granicy dobrego smaku. Zaryzykujemy stwierdzenie, że firma z 30-letnim bagażem doświadczeń, która w ostatnich sezonach wyraźnie złapała wiatr w żagle, staje się ciekawą alternatywą dla Alpiny.

Fot. Manhart

Podobne

Używane BMW E46 Compact 325ti za 15 tys. zł

Coraz trudniej o rozsądnie wycenione starsze BMW z mocnym silnikiem. A co powiecie na E46, które do 100 km/h przyspiesza w 7,1 s, a jest do kupienia za niecałe 15 tys. zł? Tak atrakcyjne ceny ma 325ti, czyli flagowa wersja ostatniego Compactu. Relatywnie niskie notowania – szczególnie na tle E46 w nadwoziu sedan czy coupé,…

BMW serii 7 kończy 45 lat. Tak powinno wyglądać

Flagowiec BMW zaprezentowano w 1976 roku, ale jego produkcja ruszyła rok później. Przez cztery i pół dekady wiele się zmieniło, ale BMW serii 7 nie przestaje zaskakiwać i nadawać kierunek dla mniejszych modeli marki.  Zaczęło się od modelu E23, który zaprezentowano w lipcu 1976 roku, a produkcję rozpoczęto na początku 1977. Tu zaczyna się historia…