Postrach BMW M5 - Trends Magazines

Postrach BMW M5

Manhart Performance specjalizuje się w radykalnym tuningu najszybszych wersji BMW. Najnowszy model MH5 700 będzie solą w oku użytkowników nowego M5.

Samochód powstał w oparciu o BMW F90, czyli najnowszą wersję sportowego sedana z Bawarii. Podobnie jak on, MH5 700 jest napędzane podwójnie turbodoładowanym 4.4 V8, ma napęd na cztery koła i ogromne hamulce.

Różnice? MH5 700, pomijając złote dekory nadwozia, ma pakiet aerodynamicznych elementów z włókna węglowego. W jego skład wchodzą przedni spliter, tylny dyfuzor i lotka klapy bagażnika. W niedalekiej przyszłości w katalogu tunera pojawi się maska z tego lekkiego, a zarazem wytrzymałego materiału. Karbonem zostały otoczone także cztery rury wydechowe. Przypominają stosowane w M5, jednak stanowią zakończenie jeszcze przenikliwiej brzmiącego układu – w całości wykonanego ze stali nierdzewnej na zlecenie Manharta.

Głównym punktem programu jest MHtronik, czyli moduł ingerujący w sygnały wysyłane do turbosprężarki, wtryskiwaczy i innych ważnych podzespołów silnika. Zapewnił on niebagatelne 723 KM i 870 Nm. Dla porównania dodajmy, że motor seryjnego M5 rozwija 600 KM i 750 Nm, a M5 Competition jest wzmocniony do 625 KM. Okiełznanie pokaźnego zastrzyku sił napędowych ułatwia gwintowane zawieszenie KW, które zmniejszyło prześwit  i tak przysadzistego M5 o 20 mm. Koła to 21-calowe obręcze Manhart Concave One w matowym kolorze Silk Black.

Model MH5 700 połączył techniczną perfekcję nowego BMW M5 z drapieżną prezencją, która wciąż pozostaje na granicy dobrego smaku. Zaryzykujemy stwierdzenie, że firma z 30-letnim bagażem doświadczeń, która w ostatnich sezonach wyraźnie złapała wiatr w żagle, staje się ciekawą alternatywą dla Alpiny.

Fot. Manhart

Podobne

Test 116d: niepełnowartościowe BMW?

Trzy cylindry, półtora litra pojemności i kompaktowe nadwozie. Sprawdzaliśmy, czy 116d spełnia pokładane w nim nadzieje, czy bliżej mu do niepełnowartościowego BMW… W ubiegłym roku seria 1 przeszła face lifting. Kompletnie przemodelowany pas przedni oraz nowe światła tylne zmieniły kompaktowy model z Bawarii na lepsze. Samochód zaczął wyglądać szlachetniej, dojrzalej i bardziej dynamicznie. Zaryzykujemy stwierdzenie,…

Zobacz nowe M3 i M4 przy pełnej prędkości. GALERIA

Czasami obrazy mówią więcej niż słowa. Nowe M3 i M4 może nie zachwycają designem przedniej części nadwozia, ale trzeba im przyznać, że podczas "szarży" na torze wyglądają wspaniale. Zapraszamy na ciekawą galerię zdjęć wymarzonego BMW podczas ostrej jazdy. Wśród zdjęć znajdziemy 4 bolidy w różnych wariatnach kolorystycznych: BMW M4 Competition Coupé - Niebieski Portimao, BMW M4…