Porsche Taycan Turbo i Turbo S- elektryczna rewolucja w sportowym wydaniu- PREMIERA - Trends Magazines

Porsche Taycan Turbo i Turbo S- elektryczna rewolucja w sportowym wydaniu- PREMIERA

Porsche zapewnia, że nowy czterodrzwiowy sportowy sedan oferuje wyjątkowy pakiet – napęd elektryczny i typowe dla Porsche osiągi łączy z użytecznością na co dzień. Pierwsze warianty nowej serii modelowej to Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Oba są przedstawicielami gamy Porsche E-Performance, a zarazem należą do grona najmocniejszych aut seryjnych, jakie producent ma obecnie w swojej ofercie. 

Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu czteronapędowych samochodów wynosi 260 km/h. Taycan oferuje napęd na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi oraz układ rekuperacji. Potencjalna moc rekuperacji – do 265 kW – jest znacznie wyższa niż u konkurentów. Testy drogowe wykazały, że około 90% codziennego hamowania wykonują same maszyny elektryczne – bez angażowania hydraulicznych hamulców kół.

Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast „tradycyjnych” dla aut elektrycznych 400 V. To szczególna zaleta dla jego użytkowników: wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP). W idealnych warunkach ładowania czas „tankowania” akumulatora w zakresie od 5 do 80 % stanu naładowania wynosi 22,5 minuty. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh. W domu kierowcy Porsche Taycan mogą wygodnie ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.

W modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze w konfiguracji całkowicie pozbawionej wykończeń ze skóry. Poszczególne elementy są w tym przypadku wykonane z innowacyjnych materiałów pochodzących z recyklingu, co podkreśla ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego. Samochód oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.

Nowe Porsche Taycan Turbo oraz Porsche Taycan Turbo S można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł. Słabsze odmiany Porsche Taycan, również z napędem na wszystkie koła, pojawią się jeszcze w tym roku. Pierwszą odmianą, która dołączy do portfolio, będzie natomiast Taycan Cross Turismo. Jego debiut wyznaczono na koniec przyszłego roku. Do 2022 r. Porsche zainwestuje w elektromobilność ponad 6 miliardów euro.


Zamów prenumeratę

Naszym zdaniem Taycan z pewnością jest genialną maszyną na miarę nowych czasów. Mimo to Porsche nie powinno debiutować w segmencie zdominowanym przez uwielbianą Teslę Model S. Magistrala 800V jest świetnym ulepszeniem, ale niestety nie zastąpi sieci Superchargerów oferowanych przez Teslę. Zamiast tego Porsche powinno spojrzeć dwie dekady w tył, kiedy to model Cayenne współdzielony z Audi i VW zapewnił marce rynkowy sukces. Również tym razem grupa VAG powinna wykorzystać R&D Audi e-Tron i zbudować kilka luksusowych SUV-ów elektrycznych. Tym samym elektryfikacja odbyłaby się we większej ilości marek koncernu i pozwoliłaby zupełnie zdominować segment, w którym Tesla nie radzi sobie aż tak dobrze (Model X).

 

Podobne

Oświetlenie – jeden z najważniejszych elementów aranżacji wnętrz

Wybór lamp do domu to jeden z obowiązkowych etapów aranżacji wnętrz. Dlaczego jest tak ważny? Jak dobrać idealne oświetlenie do poszczególnych pomieszczeń? Dlaczego oświetlenie jest tak ważne? Kompleksowa aranżacja wnętrz nie należy do najprostszych zadań. Domowa przestrzeń powinna być zaprojektowana w sposób przemyślany i ergonomiczny. Wszystkie elementy wyposażenia muszą idealnie do siebie pasować i tworzyć…

Od Mazdy Cosmo do Hondy NSX – Kamienie milowe japońskiej motoryzacji

Historia motoryzacji jest długa i barwna. Wśród kamieni milowych automobilizmu nie brakuje samochodów z Japonii. Wyselekcjonowanie najważniejszych z nich nie jest łatwe. Pełną listę tworzyłoby kilkadziesiąt modeli. Podejmujemy próbę wytypowania dziesięciu z nich. MAZDA COSMO Silnik z tłokami, które wykonują ruch posuwisto-zwrotny, trudno uznać za idealne rozwiązanie. Jest ciężki, ma duże rozmiary, drży, a suw…